Beantwoord

Verbind met 4g 50km van mijn huis?!

• 1 juni 2020
  • 15 reacties
  • 166 Bekeken

Sinds 2 weken verbind mijn 4g alleen met 4g in den haag. Terwijl ik in Zaanstad woon?! Ook geeft hij aan dat Den Haag 1km ver is als ik de server snelheid test. Hoe fix ik dit? Dit is wel heel raar. Staat in mijn t-mobile instellingen mijn locatie verkeerd ofzo? Zie de foto:

icon

Beste antwoord door Niels de Jong 1 juni 2020, 15:47

Dat de speedtest app aangeeft dat hij verbindt met Den Haag betekend niet dat jouw telefoon met een zendmast in den haag verbindt. Dit betekend alleen dat de speedtest app jouw test laat verlopen via een server in Den Haag. Een zendmast kan nooit een verbinding van 50KM leggen met jouw telefoon.

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Jari123 

Je kan in je telefoon instellingen bij apps en dan de speedtest app kijken of bij machtigen ook locatie op toestaan staat.

Als dat wel op toestaan staat kan je misschien de app verwijderen en opnieuw installeren, ik denk dat de app dan toestemming vraagt om je locatie te gebruiken.

Als de app toegang heeft tot je locatie verschijnt er rechtsboven een locatie icoon bij openen van de app.

Dat staat aan. Maar wel raar dat is ook sinds 2 weken heel soms 4g heb en meestal alleen maar 3g. Terwijl ik nooit problemen heb gehad sinds ik bij t-mobile zit. Is er de afgelopen tijd iets veranderd bij t-mobile? Of in mijn account bij t-mobile?

Naast de 4g+ icoon staat ook maar 2 streepjes verbindingsterkte terwijl ik vroeger altijd 4 streepjes had. 

Reputatie 7
Badge +16

Heb je nu rechtsboven het locatie icoon als je de speedtest app opent?

Vóór mij is er niks veranderd, gewoon goede 4G hier je kan eventueel op de dekkingskaart kijken of er wat is en eventueel een melding maken.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Nee, maar mijn locatie staat wel aan als ik de app open. Ook heb ik mijn sim-kaart in andere mobiels gestopt en deze hadden veel meer verbinding dan mijn mobiel. Ik heb de netwerk instellingen gereset, gecheckt of hij op 4g (LTE) stond en niet alleen op 3g, cash-gegevens van data verwijderd. Niets helpt.

Ik heb al eerder een melding gemaakt, maar helaas is het niet opgelost. Ik dacht zelf dat het aan mijn mobiel lag, maar ik heb vandaag deze hele ochtend wel gewoon opeens 4g (met 1 of 2 streepjes verbinding, dus heel weinig). Kan het zijn dat mijn ontvanger voor 4g slechter is geworden met de tijd?

Reputatie 7
Badge +16

1 of 2 streepjes binnen? Loop dan eens bijvoorbeeld naar buiten om het buiten te testen. Als je eens ergens anders ben heb je dan hetzelfde?

Ik heb zelf ook meestal 2 streepjes maar als ik 4G uit zet heb ik 3 of 4 streepjes.

Maar met VoLte merk je daar niks van.

Buiten ook 2 streepjes. Ik heb nu sinds vanochtend de hele tijd 4g, wat gek. Want de afgelopen 2 weken heb ik geen 4g gehad.

Reputatie 7
Badge +16

Snelheid, bellen dat is gewoon prima? Of ervaar je problemen?

Internetsnelheid is redelijk traag en met mobiel bellen merk ik dat hij af en toe wegvalt.

Reputatie 7
Badge +16

Als dat allemaal wel op een andere toestel beter werkt dan zou het misschien aan je toestel kunnen liggen zoals je al eerder gaf.

Bekijk het nog eens met je simkaart in een ander toestel en dan de snelheid meten en kijken hoe het gaat met bellen.

Reputatie 2

Misschien dat je ergens kan checken waar zendmasten in de brand gezet zijn. Misschien dat dat ook wel mee speelt. Er zijn er al veel in rook op gegaan en weet niet hoe snel ze die allemaal kunnen repareren.

Als dat allemaal wel op een andere toestel beter werkt dan zou het misschien aan je toestel kunnen liggen zoals je al eerder gaf.

Bekijk het nog eens met je simkaart in een ander toestel en dan de snelheid meten en kijken hoe het gaat met bellen.

Ja dat werkt wel allemaal goed. Maar wel raar dat het vanaf de een op de andere dag minder goed werkt. Naja dan toch maar een nieuw mobiel kopen denk ik.

Misschien dat je ergens kan checken waar zendmasten in de brand gezet zijn. Misschien dat dat ook wel mee speelt. Er zijn er al veel in rook op gegaan en weet niet hoe snel ze die allemaal kunnen repareren.

Hahahaha ja zou kunnen 😂. En dat mijn mobiel die overige zendmasten niet pakt 🤷🏻‍♂️

Reputatie 1

Dat de speedtest app aangeeft dat hij verbindt met Den Haag betekend niet dat jouw telefoon met een zendmast in den haag verbindt. Dit betekend alleen dat de speedtest app jouw test laat verlopen via een server in Den Haag. Een zendmast kan nooit een verbinding van 50KM leggen met jouw telefoon.

Ja ik dacht al.

Reageer