Beantwoord

Verbinding valt steeds uit tijdens gesprek of maakt geen verbinding

  • 20 september 2019
  • 13 reacties
  • 1928 Bekeken

Hallo,

Al een paar maanden valt de verbinding tijdens het bellen steeds weg. De lijn kraakt ook continu.
En vaak gaat met uitbellen de lijn ook niet eens over.
Ik heb een paar jaar geleden al eens een nieuwe simkaart ontvangen en toen ging het ietsje beter.
Ik heb de sim ook geprobeerd in de iPhone 6+ van mijn zoontje gedaan en daar gebeurde hetzelfde als bij mijn eigen iPhone X.

Kan dit opgelost worden, want dit wordt wel heel erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Hajar 21 september 2019, 11:46

Hi @christiea

Ik denk graag met je mee! Ervaar je dit op een specifieke locatie of op meerdere? Heb je de dekking op jouw postcode al gecontroleerd? Het kan zo zijn dat je een mindere dekking ervaart. Je geeft aan dat je simkaart een ander toestel ook niet optimaal werkt dus het kan aan je simkaart of dekking liggen. Je een melding maken van dit problemen via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen.

Laat je even weten of het zo lukt?
Bekijk origineel

13 reacties

Mijn sim deed het wel in een andere telefoon. Het bleek uiteindelijk aan een update van Apple te liggen.

Na de nieuwe update werkte alles weer als het daarvoor deed. Ik had inmiddels al een nieuwe sim besteld en betaald maar deze houd ik dus maar als reserve voor het geval er wel een keer iets met mijn sim is.

Gelukkig is het opgelost

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn note 9, sinds een paar maanden valt de verbinding ook steeds weg of de verbinding is heet slecht alsof de ander onder water zit. Het komt ook vaker voor dat er geen verbinding tot stand word gebracht, tijdens het bellen een lege stilte.

Ik heb ook bijna overal maar 1 of 2 streepjes, wel 4g+ 

Bereik zou overal waar mijn bereik slecht is volgens de kaart van jullie tot een goed bereik gebied moeten behoren. 

Hopelijk hebben jullie een passende oplossing, bellen is niet meer zo leuk op deze mannier. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SERenema,

Werkt het bij een volgende poging vaak wel weer goed of is het dan ook maar afwachten of het werkt? 

Als ik het zo lees dan komt het voor op allerlei locaties en is er niet echt één of een paar plekken waar het fout gaat. Ik zou in dit geval aan willen raden om een kruistest uit te voeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Als je het dan een paar testgesprekken voert, weet je eigenlijk direct waar het aan ligt. Als het met een andere sim in jouw telefoon wél goed werkt, maar met jouw sim in de andere telefoon niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de simkaart en dan moet die vervangen worden. Anders zou het ook aan het toestel kunnen liggen.

We horen graag van je wat de uitkomst is van de kruistest! Als je andere vragen hebt dan horen we dat natuurlijk ook graag.

Ik heb sinds een paar dagen ook problemen met de verbinding tijdens mobiele telefoongesprekken. 
mee verbinding valt weg of ik hoor alleen gekraak. Soms midden in een gesprek en soms zodra ik opneem je hoort dat er een verbinding is maar de beller en ik kunnen elkaar niet horen. 
Ik kan dan wel bellen met WhatsApp of opnieuw bellen. 
de dekking is wel goed in mijn postcode gebied. En ik heb het ook op mijn werk wat in Nijmegen is al gehad. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Je kan een melding maken van dit probleem via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen. Kom je zo verder?

Dag Hajar,

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb op de dekkingskaart gekeken en daar lijkt alles goed te zijn. Het maakt eigenlijk ook niet uit waar ik ben ik heb niet meer dan 1 (misschien 2) streepje dekking. Ik heb al een andere telefoon geprobeerd, maar blijft hetzelfde.
Elk gesprek valt weg en komt dan weer terug, valt weg....enz..
Een normaal gesprek voeren is niet mogelijk

Hi Hajar, 

Ik heb de melding gemaakt via de dekkingskaart. Hierop staat dat ik goed bereik zou moeten hebben maar toch heb ik maar 2 of minder streepjes dekking. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Goed dat je een melding hebt gemaakt. Onze netwerkspecialisten gaan dan onderzoeken waar het aan ligt. Kun je ondertussen je simkaart in een ander toestel testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Hi Hajar, 

Ik heb een tele2 simkaart in mijn toestel getest en die geeft 1 streepje meer aan 3 van 4 streepjes en dat is hetzelfde als in de andere toestellen tegenover mijn tmobile kaartje 2 van 4 streepjes tmobile kaartje in iphone 5, iPhone 6+ en samsung galaxy s7 ook 2 van 4 streepjes. 

Reputatie 7
Badge +20
Hi @christiea

Ik denk graag met je mee! Ervaar je dit op een specifieke locatie of op meerdere? Heb je de dekking op jouw postcode al gecontroleerd? Het kan zo zijn dat je een mindere dekking ervaart. Je geeft aan dat je simkaart een ander toestel ook niet optimaal werkt dus het kan aan je simkaart of dekking liggen. Je een melding maken van dit problemen via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen.

Laat je even weten of het zo lukt?

Beste Hajar,

Het valt mij op dat de verbinding vaak heel slecht als ik met een tele2 klant bel. Verbinding word dan heel vaak verbroken of het geluid valt weg 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Bedankt voor het testen. Je kan in dit geval het beste het onderzoek van onze netwerkspecialisten afwachten. Zij zullen je ook voorzien van een terugkoppeling. 

Reputatie 7
Badge +20
Hi @christiea

Je simkaart werkt dus ook niet in een ander toestel? Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Kun je deze testen en laten weten of het beter gaat? Mocht het niet werken, dan kun je alsnog melding maken via de dekkingskaart dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken.

Reageer