Beantwoord

Verbroken verbinding in de trein: altijd op dezelfde plek Tussen Dieren en Brummen

• 14 mei 2019
  • 4 reacties
  • 477 Bekeken

Al bellende worden mijn gesprekken altijd op een vast plek in mijn parcours afgebroken:

Verbroken verbinding in de trein: altijd op dezelfde plek Tussen Dieren en Brummen.

dit probleem speelt hier al zeker > 1 jaar.
NB zowel met iphone als andere telefoonmerken.

Een dekkingsklacht indienen via de dekkingskaart lukt me niet helaas vandaar hier.

ik hoop dat ze er wat aan doen. Bellen via het T-mobile netwerk in de trein is op deze manier een deceptie.
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 17 mei 2019, 10:12

Wel bijzonder dat KPN en Vodafone hier geen problemen hebben, aangezien ze in dezelfde mast als T-Mobile hangen in Brummen.

T-Mobile: 20.1m hoogte

Vodafone: 26.7m hoogte

KPN: 31m hoogte

Mogelijk maken hoogte + eventuele draaiing van de antennes hier dus een verschil, plus het feit dat KPN en Vodafone ook nog 2G op 900MHz actief hebben, wat nét even sterker is dan 3G/4G (zelfs op 800MHz). In dit soort "randgevallen" krijg je dan dus problemen.

Wellicht kan een moderator een netwerkklacht voor je indienen? Er staan inderdaad geen masten in de buurt hier.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Tof dat jullie allemaal al zo hebben meegedacht! 😍

@Gebruikt001 Ik zie dat het niet lukt om zelf een dekkingsklacht in te dienen. Ik wil dat graag voor je doen! Daarvoor heb ik wel wat exactere gegevens nodig. Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin de volgende gegevens?

De informatie over de locatie waarin de problemen voorkomen: straatnaam, huisnummer, postcode (cijfers en letters), plaats. Ik begrijp dat het hier om een stuk in de trein gaat, maar hopelijk lukt het om mij een adres te geven wat zo dicht mogelijk in de buurt komt. Daarnaast hoor ik graag in welk tijdvak je het best bereikbaar ben (ochtend / middag / avond / geen voorkeur).
Verder heb ik nog jouw eigen gegevens nodig: je eigen naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en uiteraard telefoonnummer.

Dankjewel alvast voor het doorsturen!
Reputatie 5
Badge +11
Wel bijzonder dat KPN en Vodafone hier geen problemen hebben, aangezien ze in dezelfde mast als T-Mobile hangen in Brummen.

T-Mobile: 20.1m hoogte
Vodafone: 26.7m hoogte
KPN: 31m hoogte

Mogelijk maken hoogte + eventuele draaiing van de antennes hier dus een verschil, plus het feit dat KPN en Vodafone ook nog 2G op 900MHz actief hebben, wat nét even sterker is dan 3G/4G (zelfs op 800MHz). In dit soort "randgevallen" krijg je dan dus problemen.

Wellicht kan een moderator een netwerkklacht voor je indienen? Er staan inderdaad geen masten in de buurt hier.

Inderdaad bij Leuvenheim. Dank voor het meedenken. Maar goed ondanks de verzachtende omstandigheden (rijdende trein etc.), is het op het verdere traject geen probleem. Hier in de buurt is er dus blijkbaar geen mast of dit punt zit niet in het bereik v.d. mast. Anno 2019 moet je toch kunnen bellen in de trein ? Zeker met “het beste netwerk van Nederland” ?

Met KPN en Vodafone zijn deze problemen er op dit punt niet en heb je daar geen dropped calls.

Moet toch wel op te lossen zijn ?
Reputatie 5
Badge +17
Heb je misschien een iets preciezere locatie?

Signaal in een trein is altijd een lastig puntje, aangezien de trein behoorlijk snel rijd en de constructie van een trein werkt als een faraday kooi.

EDIT: Toevallig in de buurt van Leuvenheim? Daar is 2G/3G signaal verminderd, en als je in een snelle trein zit, is het uiteraard nog minder.

Reageer