Beantwoord

Versturen SMS gaat langzaam als VoLTE is ingeschakeld

• 26 september 2019
  • 8 reacties
  • 654 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

Ik probeerde gisteren een SMS te versturen, en merkte op dat dit ontzettend lang duurde.
Mijn SMS app bleef ruim 60 seconden op "Sending..." staan voordat het bericht daadwerkelijk was verzonden.

Voorheen ging dit gewoon snel. Totdat ik op het idee kwam om VoLTE uit te schakelen op mijn toestel; toen ging het verzenden ineens veel sneller (ongeveer 1 seconde).

Zijn er meerdere mensen met een Android toestel (specifiek OnePlus 7 Pro) die dit probleem ervaren?

Ik heb dit probleem ook al voorgelegd bij OnePlus, maar het blijkt dat er meerdere toestellen zijn die in combinatie met verschillende providers en VoLTE dit probleem ervaren, en T-Mobile NL er eentje van.

Groet,

Jeffrey

P.S. Volgens jullie bellen over 4G informatiepagina wordt de OnePlus 7 Pro niet ondersteund, maar VoLTE werkt bij dit toestel sinds Android 10 gewoon out-of-the-box.
icon

Beste antwoord door David 1 oktober 2019, 10:33

Hoi @Jeffrey87,

Nog niet echt anderen die hetzelfde ervaren, zo te zien, maar misschien komt het nog!

Voor de volledigheid alvast wat vragen, die ook voor anderen gelden:
  • Ervaar je het probleem alleen met het verzenden of heb je het toevallig ook getest en zie je dat je ook sloom SMS'jes ontvangt?
  • Heb je dit alleen op 3G of 4G of op allebei de frequenties?
  • Is de software op jouw OnePlus up-to-date?
Alvast wat info om mee te nemen! Ben benieuwd, Jeffrey!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Jeffrey87,

Nog niet echt anderen die hetzelfde ervaren, zo te zien, maar misschien komt het nog!

Voor de volledigheid alvast wat vragen, die ook voor anderen gelden:
  • Ervaar je het probleem alleen met het verzenden of heb je het toevallig ook getest en zie je dat je ook sloom SMS'jes ontvangt?
  • Heb je dit alleen op 3G of 4G of op allebei de frequenties?
  • Is de software op jouw OnePlus up-to-date?
Alvast wat info om mee te nemen! Ben benieuwd, Jeffrey!

Ha Jeffrey, ik heb een oneplus 6 en ervaar precies hetzelfde. In elk geval, ik heb nog niet getest met VolTE uitzetten maar merk wel dat het eventjes duurt voordat smsjes verstuurd zijn!

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Seth 

Goed dat je dit laat weten aan ons! Kun je eens testen hoe dit gaat wanneer je VoLTE hebt uitgeschakeld? Mijn collega David heeft hierboven al wat vragen gesteld, ook bij jou zijn we heel benieuwd naar de antwoorden. Met jullie feedback kunnen we ons netwerk elke dag weer beter maken! :grinning: Laat je even weten of je een verschil merkt? 

Ik zojuist een test gedraaid waarbij ik VoLTE uitgeschakeld heb. Het versturen en ontvangen van smsjes gebeurt nu direct! (in elk geval afgaande van de user interface, er staat nu niet voor een lange tijd "verzenden…..”)

Wat is de toegevoegde waarde van VoLTE? Is het misschien beter in mijn situatie om het gedeactiveerd te houden?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Seth 

Als je zelf geen gebruik maakt van bellen via 4G dan zou je dat inderdaad uitgeschakeld kunnen houden. In dit topic kun je alle informatie vinden over VoLTE. Ik zal jouw feedback in ieder geval doorzetten. Bedankt daarvoor!

OP 7T Pro precies hetzelfde probleem. Even snel een SMS naar een collega sturen is er niet bij als VoLTE aan staat.

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Huigiebaby 

Goed dat je dit laat weten, we waarderen het enorm dat je dit deelt met ons! Jouw feedback zet ik door naar de juiste persoon! :smile: Als ik je op dit moment nog met andere vragen kan helpen, laat je het dan weten? Ik help je graag!

60 seconden maar? Ik moet hier in de regel 2 minuten wachten, als het niet langer is. Ook naast een mast staande. Ja, het werkt echt super goed dat Volte, mits je geen sms gebruikt, maar waarom dan die optie... 🙈 Zodra dat uit staat, is de sms in nog geen seconde verzonden. Maar daar is T-mobile natuurlijk vanaf het begin al van op de hoogte, want alles word uiteraard zorgvuldig getest. 😂🎉💪

Masten staan ook vaak te laag denk ik (idd een ander probleem), maar dat zal te maken hebben met regelgeving. Je kan ook niet ieder hoekje pakken. In m'n slaapkamer is de verbinding 3x sneller. Maarja, waar ben je vaker. Ja idd, daar, maar helaas. 😉

Wat doe je eraan hè! Gewoon maar blijven betalen en af en toe zeiken over wat niet goed werkt, want een goedkopere concurrent is er helaas nog niet. ✌🏻

Reageer