Ik ben zo benieuwd waar de bottleneck nu echt zit in deze situaties, als ik wel op mijn telefoon gewoon vol 4g+ zie staan. maar toch komt er bijna geen bytes door de pijp heen, waar ligt dat dan aan? Is het dan echt dat het frequentie spectrum helemaal vol zit? (bij de kuip heb je 2 palen in de buurt, beide 3CA) of is het toch echt zo dat de backbone helemaal dicht zit?
Beste antwoord door tmoesel
Het kan simpelweg haperende DNS/DCHP functionaliteit zijn. Als ik over de 4GvoorThuis link een VPN gebruik, is de internetervaring merkbaar beter (o.a. chrome browser op computer), maar goed je moet dan wel in staat zijn die verbinding op te zetten. Ik heb (nog) geen detail timing/meting gedaan, maar zie o.a. dan DNS requests some problematisch zijn.
In theorie zou je als je 4G+ in beeld ziet staan, best een aggregatie van b.v. 5Mhz op 2100MHz en 10MHz op 900Mhz kunnen hebben, maar als dit een weinig voorkomende spectrumcombinatie is, zal een fabrikant dat niet ge-implementeerd/beschikbaar hebben, laat staan dat het als combinatie in 3GPP gespecificeerd is.