Beantwoord

VoWifi en VoLTE issues

• 22 september 2020
  • 6 reacties
  • 243 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo Forum,

Sinds wij als hele gezin over zijn naar t-mobile, valt het mij op dat geen enkel toestel verbinding lijkt te kunnen maken met VoWifi of VoLTE op het netwerk, terwijl deze toestellen dat wel ondersteunen en de optie aan staat.

Het betreft hier:

• OnePlus 5 (alleen VoLTE, geen VoWifi)
  • Pocophone F1
  • Xiaomi Mi 9T Pro
  • X​iaomi Mi Note 10 Lite​​​​​​

En nog oudere toestellen, maar die zijn minder relevant. 

Nu zit ik zelf voor werk veelal in gebouwen zonder of met matige dekking, waardoor VoWIFI een redelijke vereiste is om fatsoenlijk mijn werk te kunnen doen.

Wat is hier de oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 september 2020, 11:06

Hallo @Rick_V 

Onderaan bij veelgestelde vragen bij de eerste vraag vind je een uitgebreide lijst met toestellen die VoLTE en VoWiFi ondersteunen, zie deze pagina :

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

(Voor T-Mobile geschikt)

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Rick_V 

Onderaan bij veelgestelde vragen bij de eerste vraag vind je een uitgebreide lijst met toestellen die VoLTE en VoWiFi ondersteunen, zie deze pagina :

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

(Voor T-Mobile geschikt)

Het is maar net wat je uitgebreid noemt uiteraard. Zitten er zoveel verschillen in de implementatie van de technieken dat dit niet haalbaar is, of gaat het hier meer om kunstmatig buitensluiten van toestellen? Dat er bepaalde vage niet in Nederland verkrijgbare toestellen tussenzitten kan ik dit begrijpen, maar het gaat hier om redelijk gangbare toestellen. Om nou 900 euro aan een dure telefoon uit te geven zodat ik de zelfde functie wel kan ‘unlocken’ zou beetje raar zijn.

Reputatie 7
Badge +18

@Rick_V 

De lijst is uiteraard niet helemaal up to date, er zijn toestellen die geschikt zijn voor VoLTE en VoWiFi op het T-Mobile netwerk maar die er niet tussen staan.

OnePlus 7 en 8 werken wel zeker waarvan ik weet.

Er zijn ook toestellen die de functie VoWiFi en VoLTE wel hebben maar niet geschikt zijn voor T-Mobile volgens mij.

Hmm daar zit wat in, is er ergens meer informatie over de technische limitaties hiervan te vinden? Wellicht vanuit T-mobile zelf? Dat zou namelijk helpen hier een oplossing voor te verzinnen.

Reputatie 3
Badge

De fabrikant moet zelf een update uitrollen waarbij de IMS instellingen voor iedere provider aanwezig is. Dat gebeurt in een "samenwerking" waarbij nagekeken wordt als alles wel goed werkt. 

Ik zie dan niet OnePlus de 5T update nog voor volte en vowifi calls voor de Nederlandse T-Mobile netwerk, idem voor Poco. 

Maar ja hoop is er altijd, ineens in maart kreeg mijn pixel (een toestel die niet eens in Nederland verkocht wordt) een update en daar zat alle IMS instellingen in voor T-Mobile en ik bel sindsdien via LTE en WiFi.

Hoi,
Voor Xiaomi-apparaten zijn er geheime codes om VoLTE en VoWiFi in te schakelen.

1. Gebruik deze codes in de dialer:
    • VoLTE *#*#86583#*#*
    • VoWIFI *#*#869434#*#*
  2. Start daarna opnieuw op

Het werkt op mijn Xiaomi Mix 2s (Chinese versie met Global Rom) en mijn nieuwe Xiaomi 10 Ultra (Chinese versie met Chinese Rom).
Sorry als mijn taal soms niet correct is. Ik ben geen native speaker Nederlands.
Ik heb ook het bewijs in de post gezet.

Reageer