Beantwoord

VoWiFi voice over WiFi

• 26 november 2018
  • 13 reacties
  • 7484 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Een paar maanden geleden werd ik terug gebeld door een medewerker over de slechte dekking in huis (betonbouw)

Er werd gewerkt aan VoWiFi, mijn vraag is waar staan we nu daarin.

Ik heb alleen vandaag al 3 zakelijke gesprekken via Whatsapp moeten voeren vanwege de slechte verbinding.

VoWiFi zou dit probleem in een keer oplossen.

M.v.g

Yoni
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 27 november 2018, 12:20

@ynijman

Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Er komt binnenkort een nieuwe pilot met VoLTE en VoWiFi, de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. In dit topic kun je de ontwikkelingen volgen. Hier zal ook de aankondiging worden geplaatst zodra de nieuwe pilot van start gaat; wellicht interessant om je daarvoor aan te melden!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@ynijman
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Er komt binnenkort een nieuwe pilot met VoLTE en VoWiFi, de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. In dit topic kun je de ontwikkelingen volgen. Hier zal ook de aankondiging worden geplaatst zodra de nieuwe pilot van start gaat; wellicht interessant om je daarvoor aan te melden!
Super heb daar gelijk iets van me laten horen!

Dankjewel
Wanneer wordt vowifi uitgerold ?
Ik ben net klant geworden bij Tmobile, en heb in mn nieuwe huis zeer slechte verbinding die vaak wegvalt. Helaas is een goede telefoonverbinding onmisbaar voor mn werk.
Of kunnen jullie aangeven welke gsm-versterkers zijn toegestaan ?
Reputatie 6
Badge +11
Wanneer wordt vowifi uitgerold ?
Ik ben net klant geworden bij Tmobile, en heb in mn nieuwe huis zeer slechte verbinding die vaak wegvalt. Helaas is een goede telefoonverbinding onmisbaar voor mn werk.
Of kunnen jullie aangeven welke gsm-versterkers zijn toegestaan ?

Als je net klant bent geworden en het product voldoet niet, vooral ook niet m.b.t. je werk, zou ik maar kijken hoe de zaken ervoor staan bij 1 van de 2 andere providers. Je kan wellicht in de eeste maand of 2 weken nog weer kostenloos terug naar oude/andere provider.
Je kan een dekkingsklacht indienen voor jouw locatie, maar het duurt zo'n 2 weken voordat men daar naar kijkt en over 2 weken is er echt nog geen VoWiFi.
Reputatie 5
Badge +11
@Crisko
Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat VoWifi ergens in de komende maanden gaat komen, met voorafgaand daaraan een pilot. Verstandigste is om het topic dat ik hierboven genoemd heb te volgen, dan krijg je direct een melding zodra de VoWifi pilot van start gaat. Er zijn geen GSM-versterkers bekend die gebruikt mogen worden van T-Mobile; alleen voor grootzakelijke klanten kunnen er bijv. indoor-oplossingen worden ontwikkeld.
Helaas heeft ongeveer 80 % van mijn straat last van slecht bereik in huis, dus zal een andere provider weinig uitmaken 🙁
(Zonneveld/Wateringse Veld, Den Haag)

Maar wel bedankt voor de reactie, en een goed 2019 toegewenst.
Reputatie 6
Badge +11
Helaas heeft ongeveer 80 % van mijn straat last van slecht bereik in huis, dus zal een andere provider weinig uitmaken 🙁
(Zonneveld/Wateringen Veld, Den Haag)

Maar wel bedankt voor de reactie, en een goed 2019 toegewenst.

Met '1 van de 2 andere providers' bedoel ik Vodafone; die heeft VoWiFi werkend, ervan uitgaande dat je een geschikt toestel hebt en naast mobile internet ook vast internet hebt.

Een andere methode is om je telefoon vast te zetten op 2G, dan hebt je bij KPN of Vodafone goede mogelijkheden voor instandhouden van belgesprekken. Maar ik denk dat je op de 1 of andere manier vastzit aan T-Mobile, dus dan maar het eerder genoemde topic in de gaten houden.
Galaxy S9 met mobiel internet, en thuis vast internet glasvezel.
Zojuist Tmobile gesproken, en eind Januari begin Februari wordt vowifi aangezet / uitgerold voor de klanten.
Reputatie 6
Badge +11
Zojuist Tmobile gesproken, en eind Januari begin Februari wordt vowifi aangezet / uitgerold voor de klanten.

OK dat is goed om te horen. Ik hoop wel dat het niet is zoals bij 4G bellen (VoLTE) bij T-Mobile. Dat is ook al uitgerold, alleen staat het alleen aan voor mensen met Unlimited+USA optie. Dus als je alleen het bellen bekijkt is dit grofweg 5x zo duur als een standaard klein abo met alleen onbeperkt bellen. Of dat het b.v. alleen werkt als het vaste internet van TMT is.

Ik heb er maar een hard hoofd in. Het duurt al zolang in vergelijking met andere providers. Wij gaan met ons bedrijf in gesprek met KPN.
Hallo,

iPhone gebruik ik ook getest met Nokia 5.1

bij ons op het bedrijft hebben we nu t-mobile, en ik kan thuis met zakelijk abbo gewoon op vliegtuigmodus en wifi aan Vowifi bellen geen problemen. Thuis met privé nummer kan dat helaas nog niet maar eind Q3 moet dat wel gaan werken heeft T-Mobile me verteld, dus ik wacht af tot eind september. Want Q4 is begin oktober.

Klopt het dat vowifi nog steeds niet beschikbaar is bij tmobile?
Mijn telefoon ondersteund vowifi en de optie staat ook aan in mijn iPhone. 
Ik heb al jaren slecht bereik binnenshuis, dus het zal voor mij een hele verbetering zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @johanbank,

Dat klopt deels. Het is beschikbaar, maar nog beperkt. T-Mobile is bezig met de uitrol en inmiddels beschikbaar voor zakelijke klanten. De uitrol is nu - gefaseerd - bezig voor andere abonnementen. Dit kost meer tijd dan verwacht. 

Reageer