Vraag

VOwifi werkt niet op 3 sims


hier 3 mobiele t-mobile abonnementen maar geen signaal. Bellen via wifi wil ook niet werken via t-mobile thuis. Best lastig als je bedenkt dat we hierbinnen ook geen ontvangst hebben.

Moet bellen via wifi ingeschakeld worden bij t-mobie voordat het werkt via een iphone 11 (ja de optie staat aan in mn telefoon, ja alles is al een keer uit en aan gezet).


12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @CptMiller 

VoWiFi is nog niet beschikbaar voor particuliere go abonnementen en zakelijke go abonnementen, lees er hier meer over :

https://community.t-mobile.nl/mobiel-netwerk-347/nieuws-t-mobile-klanten-bellen-vanaf-deze-zomer-ook-via-4g-en-wifi-312148

Hoe is de dekking bij jouw in de omgeving volgens de dekkingskaart?

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Als het echt niet te doen is kan een Moderator je misschien verder helpen door je aan te melden voor VoWiFi.

Volgens de dekkingskaart heb ik hier (hartje Zwolle) volle bak bereik. Echter wonen wij op een schip (dus veel staal) en daardoor 0 bereik. Zou inderdaad fijn zijn als een moderator ons verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +16

Het is dus alleen op het schip, op andere locaties prima bereik?

Ja maar aangezien dat ons thuis is zou binnen bellen wel handig zijn. Is inderdaad een lokaal probleem.

Zojuist 2x de helpdesk aan de lijn gehad. 
Gesprek 1, ik ga uw nummers aanmelden voor VOwifi, tijdens het in de wacht staan verbinding foetsie....

Gesprek 2: ik kan u niet aanmelden, moeten eerst een dekkingsklacht behandelen. Doorlooptijd een week. Dan word u teruggebeld (handig als je niet berijdbaar bent)

Ik vraag me af of het we goed gaat komen....

Reputatie 7
Badge +16

Wacht gewoon even op de reactie van een moderator, zij kunnen je meestal beter helpen.

Vanwege het weekend kan het mogelijk wel langer duren voordat ze reageren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @CptMiller

Ik heb je cases erbij gepakt en zie inderdaad dat je eerst een dekkingsklacht moet indienen, zodat onze netwerkspecialisten dit kunnen onderzoeken en indien mogelijk ook aanmelden voor VoWifi. Je kan op onze dekkingskaart de postcode invoeren en op meld een probleem klikken. Daar kun je je dekkingsklacht indienen en dan gaan onze netwerkspecialisten dit zo snel mogelijk verder onderzoeken. 

Hoi Hajar,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de klacht zowel telefonisch als via de dekkingskaart ingediend. Ik snap het doel van het onderzoek, maar in dit geval niet het nut aangezien het een lokaal binnenshuis probleem is,

 

Dusssss….. op mijn iphone 11 werkt voWifi eindelijk. Maar de 3e SIM die in een Xiaomi A2 zit is vowifi niet ingeschakeld (Ja ook die telefoon ondersteund vowifi).

Dit vind ik eigenlijk wel teleurstellend want nu zijn we nog niet volledig geholpen. IS er een moderator die dit alsnog kan aanzetten? We zijn er wel een beetje klaar mee namelijk.

Reputatie 7
Badge +16

hallo @CptMiller 

VoWiFi wordt ondertussen gefaseerd uitgerold voor alle klanten. Er zullen al aardig wat klanren zijn waar VoWiFi eindelijk werkt.

Voor mij werkte het vanaf vandaag en de uitrol is denk ik 2 dagen geleden gestart, ik denk dat het niet te lang zal duren voordat iedereen VoWiFi kan gebruiken.

@Waqqas dat is op zich goed nieuws, maar het feit dat maar 66% van de klacht verholpen is natuurlijk niet. Mijn vriendin kan nog steeds niet bellen binnen. 

Reputatie 7
Badge +16

Meer dan hopen dat jullie snel de activering van VoWiFi ontvangen kan ik zo helaas niet doen als klant.

Ik lees dat je 12 dagen geleden al een dekkingsklacht had ingediend. Hopelijk kunnen de moderators dit keer wel iets doen.

Blijf in ieder geval elke dag testen of VoWiFi, het kan zomaar zo zijn dat jullie aansluitingen worden geactiveerd met de gefaseerde uitrol.

Reageer