Beantwoord

Wanneer 5G?

• 21 juli 2020
  • 8 reacties
  • 390 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag is bekend geworden dat de 5G frequenties geveild zijn. Gefeliciteerd met de aanwinst :wink:  

Op jullie zakelijke website staat dat het 5G netwerk reeds actief is. “Het 5G-netwerk is in Nederland geactiveerd. Nu kun je met @Work Unlimited of @Work Unlimited Plus als een van de eersten gebruik maken met een 5G-telefoon en als je dekking hebt.”

Op de particuliere website staat hier nog niks over. In een persbericht had ik gelezen dat jullie de 700mhz frequentie wel direct in gaan zetten voor 5G.

Misschien ben ik wat ongeduldig, maar wanneer kan ook ik gebruik maken van het nieuwe netwerk?

icon

Beste antwoord door David 30 juli 2020, 11:36

Hi allemaal,

Ondertussen is 5G geactiveerd en we hebben daar ook een FAQ over gemaakt. In dit topic vind je meer informatie en kun je vragen stellen.

Om het centraal te houden gaat dit topic op slot.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Verwacht niet te veel, over 2 jaar worden de frequenties pas geveild die het echt supersnel gaan maken.

Vodafone heeft al 5G in gebruik maar dat maakt het niet sneller , we moeten nog 2 jaar afwachten.

Wat zou je graag willen op het 5G netwerk?

Reputatie 2

@centaur 

Ik verwacht wel degelijk dat het een verschil zal maken. Vodafone gebruikt dss waarmee de antenne zowel 4G als 5G zendt, dit gaat ten koste van de ruimte en snelheid. Bij T-Mobile worden de antennes puur ingezet voor 5G en omdat nog lang niet iedereen een toestel heeft die 5G ondersteund verwacht ik wel een verschil. 

Los daarvan is het een nieuwe technologie en ik ben gewoon enthousiast omdat dit een eerste stap is richting het supersnelle 5G.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Niels de Jong 

Alle informatie die momenteel beschikbaar is kun je terugvinden in de FAQ op deze pagina. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dat uiteraard delen ook op onze Community! 

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Niels de Jong @Hajar 

Ik heb even mee gekeken en kan niks vinden op de zakelijke website van T-Mobile dat 5G al geactiveerd is.
Wel kan ik melden dan Vodafone de eerste provider is die 5G landelijk ondersteund, en dan heb ik het niet over 5G over 4G masten pompen..
Er zijn al door gebruikers van Vodafone met een 5G abonnement die snelheden van circa 650Mbps hebben gehaald.

T-Mobile had beloofd voor de fusie met Tele2 bij de Europese Commissie dat zij als eerste 5G landelijk in Nederland zouden gaan aanbieden.

Nu lijkt het er op, dat T-Mobile als laaste 5G gaat activeren, aangezien KPN in sommige steden al bezig is met hun verkregen frequentie (Je kan dit vinden op het forum van tweakers)

Bron: Vodafone

Tja, ze hebben meer beloofd wat ze niet nakomen, beter iets nieuws vertellen graag.

Als de concurentie sneller is zoals de valse start van vodafone kan je ook niet de eerste zijn.

En of dat het belangrijkste is of het een maandje later komt, denk het niet.

Verwacht niet te veel, over 2 jaar worden de frequenties pas geveild die het echt supersnel gaan maken.

Vodafone heeft al 5G in gebruik maar dat maakt het niet sneller , we moeten nog 2 jaar afwachten.

Wat zou je graag willen op het 5G netwerk?

Zou het in mijn geval helpen? Ben verhuisd naar een buurt met talloze appartementen om mij heen en daarbij de nodige satellieten op het balkon (weet niet of dat meetelt). Nu is internet nog nooit zo traag en onbetrouwbaar geweest. Heel frustrerend. 3 uur s nachts aat het natuurlijk wel 2x zo snel en stabiel. Maar momenteel is het niets. Daarom heb ik mijn hoop op 5G gevestigd, voor stabiel internet zelfs al is het niet razendsnel 

Reputatie 2

@Akarikop 

Het zou in theorie beter kunnen worden met 5G omdat het onder andere gebruik maakt van de lage 700mhz frequentie. Deze frequentie zou makkelijker door gebouwen moeten kunnen maar het is altijd afwachten. Tevens zou er met 5G ook meer bandbreedte beschikbaar moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Ondertussen is 5G geactiveerd en we hebben daar ook een FAQ over gemaakt. In dit topic vind je meer informatie en kun je vragen stellen.

Om het centraal te houden gaat dit topic op slot.