Wat een ramp, toestel heeft geen netwerk

• 13 december 2017
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 2
Zo nu en dan valt mijn simkaart volledig uit, zit nu op dit moment ook zonder netwerk op mijn Samsung S7, ik kan niet bellen en niet gebeld worden. Ik heb klantenservice al div. keren gebeld maar die komen steevast met de vraag of ik mijn simkaart in een andere telefoon wil doen en kijken of het werkt, alsof ik allemaal mobiele telefoons hier heb. Mijn oude telefoon de samsung s3 mini heeft een hele andere simkaart nodig en heb al een andere kaart moeten aanvragen om te passen in mijn S7. Ik werk in het openbaar vervoer en wil graag te bereiken zijn of kunnen bellen ingeval van nood. Ik heb zojuist mijn simkaart uit mijn toestel gehaald en het schoongeveegd met een gummetje, toestel opnieuw gestart heb nu wel weer netwerk maar je moet niet vragen hoe. ik begin met 4 streepjes H+, daarna geen enkel streepje meer en nu op dit moment 4 streepjes en alleen maar een E dus geen 4G. Ik word er helemaal min van. Ik zit al 8 dagen thuis en geen problemen gehad maar nu is het helemaal mis. Vroeger kon ik op jullie site nog wel eens de instellingen opvragen maar dat kan ik niet meer vinden. Ik draai met Android 7.0.

3 reacties

De reden waarom je die test moet doen is omdat er vastgesteld moet worden of het de sim is of het toestel...

Als het het toestel is zal je een fabrieksreset moeten overwegen (maak eerst een backup) alvorens hem op te sturen voor reparatie.... Gezien dat laatste betekent dat je een tijdje zonder telefoon zal zitten (iig deze), is het nogal belangrijk om dus wel structureel te testen wat er niet werkt.
Reputatie 2
Vroeger kon je op de site van T-mobile bepaalde instellingen opvragen, die werden dan naar je telefoon ge-smst en dat klikje dat aan en dan was je toestel ingesteld maarja, dat heeft nu ook geen zin want inmiddels heb ik weer een rondje met een streep erdoor en wordt mij gevraagd of ik mijn simkaart wil plaatsen. balen is het des te meer omdat ik 8 dagen thuis ben geweest zonder problemen en dan nét de dag voor ik weer moet gaan werken is het weer helemaal mis en heb ik geen tijd meer om naar de T-mobile-winkel te gaan. Echt balen want zij kunnen het wel uittesten denk ik. Enfin, ik zie het wel morgenochtend.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Naaldijzer,

Begrijpelijk dat je gewoon bereikbaar wilt blijven. We gaan daarom graag voor je op zoek naar een oplosing!

Zoals Poco-Loco ook aangaf is het testen van je simkaart in een ander toestel erg belangrijk, want op deze manier kunnen we vaststellen of het probleem bij je toestel of bij de simkaart ligt.

Is er toevallig iemand in je omgeving die zijn toestel even beschikbaar wil stellen om je simkaart erin te testen? Zou je daarnaast een kijkje willen nemen in dit topic? Hier vind je een aantal tips en instructies die je kan volgen wanneer je geen verbinding kan maken met ons netwerk.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!

Reageer