Wat kun je doen, als je niet kunt bellen/smsen/internetten in het buitenland



Toon eerste reactie

69 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hoi Knak,

Een terechte opmerking. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik inderdaad dat de betaling is gedaan. Inmiddels is ook de blokkade opgeheven.

Let wel op dat er op dit moment nog 1 factuur open staat waarvan de uiterste betaaldatum verstreken is. Om te voorkomen dat er weer een blokkade geactiveerd wordt kan je de betaling voldoen via onze incasso pagina.

Ik hoop dat hiermee alles duidelijk is. Mocht je aanvullende vragen hebben dan helpen we je natuurlijk graag verder.

Ik wens je voor nu in ieder geval nog een prettig verblijf toe in het buitenland!
De rekening is betaald dat jullie het niet verwerkt hebben dat zou kunnen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Knan1965,

Welkom op ons Forum!

Balen natuurlijk dat je niet gebeld kan worden in België. Ik ben gelijk in het systeem gedoken voor je en ik zie dat je een betalingsachterstand. Hierdoor is er een blokkade geplaatst op bellen en gebeld worden in het buitenland. De blokkade wordt verwijderd zodra je betalingsachterstand is voldaan.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
Ik kan ook niet bellen of gebeld worden in België
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sjaboe,

Het vreemde is dat er wel een verbinding is waargenomen. Er is dus wel de mogelijkheid om een mobiele internetverbinding in te stellen. Heb je de mogelijkheid om een screenshot te plaatsen van je instellingen? Welke netwerken heb je geprobeerd als alternatief? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een andere telefoon te proberen, dan kunnen we wat specifieker denken over de oorzaak.

Hopelijk kunnen we er gauw achterkomen waar het nou precies verkeerd gaat!
Hoi Amy,

Goed dat je reageert, zo als ik eerder vermeld heb als ik wifi uitzet heb ik geen netwerk verbinding, dus naar roaming.t-mobil.nl geeft (Je bent ofline)
Roaming.t-mobil.nl wifi aan geeft de tekst (web pagina niet beschikbaar, DNS lookup mislukt.
Misschien kun je me hier mee verder helpen.
Groetjes,
Reputatie 6
Badge +15
Hey Sjaboe,

Lastig dat het nog steeds niet helemaal naar behoren werkt. Heb je Wi-Fi nog aan staan? Je kunt die namelijk het beste uitzetten als je gebruik wilt maken van mobiele data. Je zal anders verbinding houden met Wi-FI als dat signaal iets sterker is.

Ik zie dat je wel nog verbinding hebt met het netwerk daar. Zou je eens kunnen laten weten hoe het gaat als je Wi-Fi uitzet? Je kut namelijk inderdaad 50 MB gebruiken in het buitenland. Wat krijg je te zien als je naar roaming.t-mobile.nl gaat? :8
Bij mijn verbruik status staat nog steeds 500 mb terwijl ik 50 mb in Europa mag gebruiken. Het wifi signaal is slecht, en staat samen met roaming aan. Als het wifi signaal weg of uitzet geen netwerk. Ik verbaas me over de afschrijving van travel en surf en vraag me af of de registratie wel goed is. Daar mijn vrouw met tel.06xxx met prepaid een travel en surf gekocht heeft voor 24 uur vanwege de problemen met mijn toestel.
Reputatie 4
Badge +17
Hey Sjaboe,

Erg vreemd dat het niet lukte. Ik ben gelijk het systeem in gedoken om de registratie van je simkaart op het netwerk te controleren. Tot mijn verbazing zag ik dat je vandaag verbinding hebt kunnen maken met het internet, er zijn MB's in mindering gebracht bij je Travel & Surf pas.

Klopt het dat je nu wel toegang hebt tot het internet? Is dit niet het geval dan ontvangen we, zoals Thalina vroeg een screenshot van de pagina waarop Roaming wordt aangegeven en waar je de APN settings kan aanpassen. Uitleg over hoe je een afbeelding kan uploaden vind je op deze pagina.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.
Handmatig een ander netwerk ingesteld maar geen verbetering.
Welk scherm afdruk wil je van de screenshot zien? En hoe plaats ik dit?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sjaboe,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Jammer om te horen dat het nog niet is gelukt. De instellingen Namen en Toegangspunten hoef je niets mee, dat zijn instellingen voor in Nederland. Kun je controleren bij jouw instellingen of dataroaming echt aanstaat? Ik zie in het systeem namelijk staan dat je wel verbinding hebt op dit moment. Mocht dataroaming gewoon aanstaan, kun je dan eens de volgende stappen volgen: Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators > daar handmatig kiezen voor bijvoorbeeld Wind? Als het niet lukt, kun je dan een screenshot maken en hier plaatsen (in dit topic wordt uitgelegd hoe je een screenshot maakt)? Dan kijk ik even met je mee!

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Nog steeds zonder mobiel Internet Italië
Bij de instellingen Namen en Toegangspunten mis ik de pakket gegevens om aan te vinken.
APN in/uitschakelen staat aangevinkt maar kan ik niet wijzigingen.
We zitten in Italië en geen mobiel netwerk I-Tim heb ik handmatig aangezet ook geen verbetering, kan wel bellen en sms' en. Denk dat het in de Samsung software zit, ook al een update uit gevoerd, maar geen verbetering.
Hoi Thalina bedankt voor je reactie,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sjaboe,

Jammer om te horen dat het met deze adviezen nog niet is gelukt! Ik zie dat je op 28/8 in de avond een blokkade via My T-Mobile hebt verwijderd voor dataroaming. Kun je nu wel gebruik maken van mobiel internet in het buitenland? Mocht het nog niet lukken, kun je dan eens handmatig een ander netwerk kiezen? In welk land ben je op dit moment en met welk netwerk ben je verbonden? Kun je ook niet bellen en sms'en?

Ik hoor het graag van je! Ik hoop dat je ondanks dit toch van je vakantie kunt genieten!
Voor dat ik met vakantie ging de adviesen van Arjan via T-Mobile opgevolgd, helaas heb ik alleen een wifi verbinding maar geen mobiel Internet.
Mijn toestel samsung s4 roaming staat aan, en denk dat er meer verwijderd is
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Annette,

Fijn om te horen dat het opgelost is! 🙂 Geniet van je vakantie verder!
Ja na contact met de klantenservice is alles opgelost.. prima service t-mobile...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Annette,

Allereerst welkom op het forum!

Dat is inderdaad niet handig! Als je in de T-Mobile Shop de factuur betaald, wordt de blokkade binnen 5 uur verwijderd. Ik zie dat dat ook is gebeurd. Ook zie ik dat jullie inmiddels contact hebben gehad met een collega van mij en dat het probleem is opgelost door handmatig een ander netwerk te kiezen. Klopt het dat alles nog steeds werkt?

Hele fijne vakantie verder toegewenst! En bij vragen weet je ons te vinden!
Mijn man heeft geen netwerk. Nu bleek inderdaad dat er een factuur open stond. Deze is zaterdag door onze dochter betaald in de tmobile winkel. Wanneer wordt de blokkade er nu afgehaald?
Reputatie 7
Badge +20
@Ledena

Zoals eerder aangegeven wil ik je vragen het bij 1 bericht per vraag te houden. Jouw bericht wordt ook zo opgepakt.

@Ruben143

Goed om te lezen dat het opgelost is! 🙂
Beste hajar, waarschijnlijk heeft de technische afdeling het vanmorgen opgelost, want sinds vanmorgen ben ik bereikbaar.
Helaas nog altijd geen Internet in Polen 😞 Geen netwerk at all!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ruben143,

Jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om je simkaart in een ander toestel te testen. Ik zie dat je op dit moment wel verbonden bent met een Pools netwerk. Ervaar je daar nog steeds problemen mee? Ben je nog lang in Polen? Ik heb je probleem in ieder geval doorgezet naar de netwerkafdeling en zij gaan dit onderzoeken. Je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het mij weten.
Hi assam, ik heb geen andere telefoon met zelfde maat sim in de buurt. Vorige week werkte alles nog in Duitsland met dit toestel, dus het ligt niet aan het toestel, maar aan het netwerk. Direct over de grens geen service meer. Ik hoor graag snel van jullie. Bedankt alvast.

Reageer