Wat kun je doen, als je niet kunt bellen/smsen/internetten in het buitenland

Toon eerste reactie

69 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hey Ruben,

Graag ja, als je jouw simkaart in een ander toestel uitprobeert dan kunnen we uitsluiten dat dit door je telefoon of door ons netwerk wordt veroorzaakt. Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Hi issam, roaming staat ingeschakeld. Vorige week werkte alles nog in Duitsland. Sinds we de grens met Polen over zijn heb ik geen service meer. Andere telefoon ga ik later ff proberen. Groet
Reputatie 4
Badge +17
Hi 230,

Welkom op het forum!

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik zie dat je hierover in 4 topics hebt gereageerd. Zoals Kaassausje in dit topic aangaf is het niet toegestaan om je vraag in meerdere topics te stellen. Als je jouw vraag in 1 topic stelt dan beantwoorden we deze ook en houden we ook het overzicht op het forum. Alvast bedankt hiervoor.

Om antwoord te geven op je vraag; er staat op dit moment een factuur open waarvan de uiterste betaaldatum ruim is verstreken. Hierdoor is er een blokkade geactiveerd die ervoor zorgt dat je niet naar en in het buitenland kan bellen. Zodra je de betaling hebt gedaan wordt de blokkade automatisch opgeheven. Neem een kijkje op onze incasso pagina voor de beschikbare betaalmethoden en verwerkingstijden.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Heb je nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden dan helpen we je natuurlijk graag verder!

Hoi Passy,

Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Ik ben gelijk het systeem in gedoken om te controleren of er geen blokkades actief zijn. Er stond een blokkade actief die ervoor zorgde dat je in het buitenland niet kan bellen en internetten. Deze blokkade heb ik direct opgeheven. Zet over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

Laat ons weten of het is gelukt!
Reputatie 4
Badge +17
Hey Ruben,

Welkom op het forum!

Heel vreemd. Je zou gewoon verbinding moeten kunnen maken. Heb je roaming ingeschakeld staan in de instellingen van je telefoon? Goed dat je zelf al geprobeerd hebt om met andere netwerken verbinding te maken. Ben je toevallig in de gelegenheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Kan je in andere landen (buiten Nederland) wel verbinding maken met het netwerk?

In het systeem zie ik dat er geen blokkades actief zijn, dus daar ligt het ook niet aan. Ik ben benieuwd naar je reactie Ruben!
Reputatie 2
Nou, lekker...kom ik er zojuist achter dat ik niet kan bellen of sms in het buitenland. Ik kan wel gebeld worden en sms ontvangen. Heb bij mijn instellingen gekeken , echter deze staat op toestaan. Nooit eerder dit probleem gehad, echter wel heel erg vervelend om er in geval van nood vandaag achter te komen dat ikzelf niet kan bellen !!! Graag hulp hiermee. Rekeningen lopen bij...toestel opnieuw opgestart, handmatig netwerk gekozen...alle opties en mogelijkheden zijn al geprobeerd
Help!! geen netwerk in buitenland.
Ik ben af en toe on buitenland, en heb nooit problemen met bellen. Nu in Polen heb ik continu "geen service" welk netwerk ik ook kies. Is hiervoor n oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
Er is momenteel een storing met het netwerk in de US. Bekijk https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/storing-netwerk-new-york-verenigde-staten-269045 voor meer informatie.
@NHouda
Die melding is vaker binnengekomen de afgelopen dagen, in dit algemene topic zullen updates gepost worden zodra ze bekend zijn.
Dataroaming staat aan, EU staat uit en heb een Travel&Surf bundel gekocht. HELP!!!!!!!!!!
Hetzelfde probleem hier, 'geen service' staat er linksboven op mn mobiel. Zit in New York en moet kunnen navigeren met Google Maps. Ik word hier echt gek van!!
Vlgs mij moet je een nieuw topic openen in het form om antwoord van Tmobile te krijgen
Reputatie 2
Ik ben in de VS en niemand van mijn gezin (allemaal klant van t-mobile) heeft netwerk verbinding. Alle instellingen al gecontroleerd en opties geprobeerd.
Waarom stond er een blokkade op. Deze zag ik niet in mijn Tmobile app staan
Help, in de USA geen mobiele data sinds vrijdagavond, wel bellen. Travel & Surf Bundel is gebonden aan dagen en wij willen het HEEL graag gebruiken om met Google maps te navigeren en om te bellen over internet.
Ik heb een internet bundel buitenland maar geen internet. Ik zit nu in Frankrijk en reis door naar Spanje. Roaming heb ik aan staan. Betaling abonnement gaat automatisch. Wat kan het zijn?
Reputatie 6
Badge +15
Goedemorgen timmernansreuver ome.nl

Goed dat je het aan ons laat weten. Ik heb zojuist naar jouw gegevens gekeken en er was een blokkade actief op het gebruik in het buitenland. Zou je eens willen laten weten of alles nu wel naar behoren werkt? Ik heb de blokkade net namelijk voor je verwijderd.

Mocht je gebruik maken van een iPhone zorg er dan voor dat data roaming aan staat en de eu-internet optie uit staat.

Houd je ons op de hoogte? :?
Zit in Belgie maar lijk geen toegang tot netwerk te hebben roaming staat aan. Kan dus ook mijn travel en surf pas niet gebruiken. Niet sms en niet bellen
Reputatie 6
Badge +15
Bedankt voor het delen van deze tips MichelD4! 😃

Reageer