Beantwoord

wel wifi in de woonkamer maar niet buiten voor het huis of op de slaapkamer

  • 12 July 2020
  • 4 reacties
  • 323 Bekeken

Hallo,

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij t-mobile. ALTIJD had ik WEL wifi door het hele huis. Sinds kort heb ik wel wifi in de woonkamer maar NIET op de slaapkamer, op de toilet, in de keuken en ook niet buiten voor het huis. Mijn man en zoon hebben WEL gewoon wifi. Ik heb een Samsung Galaxy A20 .

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 July 2020, 15:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hallo @Hetjepet 

Betreft het een glasvezel of DSL aansluiting en van welke modem maak je gebruik?

Bedoel je dat alleen jij wifi in de woonkamer hebt en de rest ook door het hele huis?

Enkele weken geleden had ik WEL wifi door het hele huis. NU alleen nog maar in de woonkamer. MIJN medebewoners hebben WEL wifi door het HELE HUIS. Alleen IK NIET.

Het is een Zyxel modem met DSL verbinding.

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hetjepet kan je eens kijken of netwerkinstellingen resetten helpt? Instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten?

Of misschien alleen even de wifi verbinding vergeten en opnieuw verbinden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Hetjepet, top dat je het aankaart op de Community. We zijn hier voor elkaar en komen bijna altijd met mooie oplossingen! 😄

Wanneer het slechts op één toestel speelt, zal er iets mis zijn met de instellingen of toestelconfiguratie - zoals @Waqqas aangeeft. Niets dat niet oplosbaar is met een paar stappen. 

Heb je in de woonkamer of elders in huis toevallig een Wifi-versterker staan? Het kan zijn weleens voorkomen dat je mobiele telefoon dan wel verbonden is met een versterker, maar niet automatisch switcht naar Wifi van het modem zodra je buiten bereik loopt. Vice versa kan natuurlijk ook: je bent verbonden met het modem, maar de andere verdiepingen zijn buiten bereik en je telefoon schakelt niet over op Wifi van een versterker op de andere verdieping(en). 

Probeer de Wifi te vergeten op je telefoon en maak daarna weer verbinding (zie onderstaande uitleg). Dat helpt vaak al. Geen zorgen we komen eruit! 💪😎

Instellingen → Wifi → Klik op de netwerknaam (bijvoorbeeld Wifi Thuis) → Dit netwerk verwijderen (soms heet dit nog VERGETEN).

Reageer