Beantwoord

youtube downloaden lukt niet op chromebook

• 22 maart 2021
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

Hey! 

ik heb onlangs een Chromebook aangeschaft speciaal om via de hotspot van mijn Iphone youtube video’s te downloaden om later offline te kunnen bekijken. Nu kan ik via de hotspot werkelijk alles doen, maar zodra ik in de youtube app wil gaan downloaden geeft hij aan: “geen wifi, download onderbroken”. Dit terwijl ik wel degelijk verbinding heb, want de video’s streamen is geen enkel probleem. Ook op de iphone zelf lan ik de video’s gewoon downloaden. 
als internationaal chauffeur wil ik graag binnen nederland de video’s downloaden om later in het buitenland te kunnen bekijken, zodat mijn buitenlandbundel niet zo snel op is. Iemand enig idee? Ik heb de APN van smartsites.t-mobile al veranderd naar Internet maar dat heeft geen zin. Het lijkt wel alsof de chromebook “ziet” met mobiel internet te maken te hebben en dus het downloaden blokkeerd om die rede. Waneer ik met een “echt” wifi netwerk verbonden ben wilt hij wel downloaden. 

icon

Beste antwoord door yalerta 23 maart 2021, 11:31

Slotconclusie.

Google heeft je met zijn chromebook in de tang en beperkt jouw gebruik van dat apparaat met een functie die Google Niet wenselijk vind. Downloaden en dan afspelen op een groter scherm.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Mogelijk om hetzelfde te testen met een andere (windows) laptop ?

Of er zit een filter in de connectie van je mobiel of je provider die streamen wel toelaat maar een download niet. Wat als je download naar de iPhone zelf?

Op de iphone zelf kan ik de video’s wel downloaden via dezelfde mobiele internet verbinding. Dat staat ook in mijn vraag beschreven. 🤷‍♂️

Mogelijk om hetzelfde te testen met een andere (windows) laptop ?

Of er zit een filter in de connectie van je mobiel of je provider die streamen wel toelaat maar een download niet. Wat als je download naar de iPhone zelf?

🤷‍♂️

Reputatie 6
Badge +2

@Linuxian 

Sorry, overheen gelezen. zoiets gebeurt als je 1 lap tekst probeert door nemen. Een paar enters meer in de tekst maakt het overzichtelijker.

Zomaar wat youtube help

@Linuxian

Sorry, overheen gelezen. zoiets gebeurt als je 1 lap tekst probeert door nemen. Een paar enters meer in de tekst maakt het overzichtelijker.

Zomaar wat youtube help

nog even wat uitgeprobeerd,

als ik de iphone als hotspot gebruik kan ik op mijn oudere android telefoon wél youtube video’s downloaden. als ik mijn simkaart om zet, dus de android telefoon als hotspot gebruik, kan ik ook op de iphone de youtube video’s downloaden, maar nog steeds niet op de chromebook. chrome zegt dan nog steeds gen wifi verbinding te hebben, terwijl streamen en de webbrowser gewoon verbonden zijn. 

Reputatie 6
Badge +2

@Linuxian

En daar heb je de uitdaging.

In de tips bij de link die ik aangaf staat duidelijk dat downloaden via een webbrowser geblokkeerd wordt.

Op de android telefoon doe je dit waarschijnlijk in de app. Op de chromebook via een webbrowser.

Dat wordt dus de downloadstreamen vanaf je telefoon naar je chromebook

@Linuxian

En daar heb je de uitdaging.

In de tips bij de link die ik aangaf staat duidelijk dat downloaden via een webbrowser geblokkeerd wordt.

Op de android telefoon doe je dit waarschijnlijk in de app. Op de chromebook via een webbrowser.

Dat wordt dus de downloadstreamen vanaf je telefoon naar je chromebook

Nee, op de chromebook gebruik ik de youtube app. Waneer ik met een niet mobiel wifi netwerk verbonden ben, kan ik wel de videos downloaden op de chromebook.

Reputatie 6
Badge +2

Slotconclusie.

Google heeft je met zijn chromebook in de tang en beperkt jouw gebruik van dat apparaat met een functie die Google Niet wenselijk vind. Downloaden en dan afspelen op een groter scherm.

Reageer