Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal


Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
icon

Beste antwoord door Sam- 18 September 2018, 18:05

Bekijk origineel

188 reacties

Reputatie 5
Hey MTL,

Dat zou zeker fijn zijn, daar ga ik je bij helpen!

Heb je in de afgelopen dagen toevallig ook sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven? Kwamen deze sms'jes wel goed aan? Heb je onlangs je toestel één keer helemaal uit en weer aan gezet om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden? Dit is vaak de oplossing als je problemen ervaart op het netwerk, zeker het proberen waard dus!

Mocht je na het opnieuw starten van je telefoon nog steeds geen sms'jes ontvangen van PayPal, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de volgende informatie:

- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Graag zo recent mogelijke voorbeelden! Ik ben erg benieuwd naar je reactie MTL. 🙂
Ik sluit mij hier bij aan. Tot ca 2-3 weken geleden ging het zeer goed met ontvangen van de SMS berichten ihkv de verificatiecode door PayPal. Sindsdien krijg ik ze niet meer en kan mij alleen aanmelden op een andere manier, via de PC met beantwoorden van de geheime vragen.

Op de vraag of ik van de andere bronnen SMS krijg, het antwoord is JA. Van de banken, van de werkgever etc.

Wat is het probleem met de PayPal - Tmobile?
Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Ik begrijp niet wat u bedoelt met voorbeelden. NU op dit moment heb ik dit probleem en heb sinds 2-3 weken. Graag geen uitstelvragen met voorbeelden, maar oplossing voor dit probleem!

Mvg,
Igor
Reputatie 7
Badge +3
Nog een opmerking voor T-Mobile: Paypal verificatie SMSjes komen uit Cyprus (+357), wellicht dat daar een probleem zit?
net contact met PayPal gehad. PayPal werkt samen met Tmobile aan een oplossing. Het probleem is dus bekend.
Hey MTL,

Dat zou zeker fijn zijn, daar ga ik je bij helpen!

Heb je in de afgelopen dagen toevallig ook sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven? Kwamen deze sms'jes wel goed aan? Heb je onlangs je toestel één keer helemaal uit en weer aan gezet om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden? Dit is vaak de oplossing als je problemen ervaart op het netwerk, zeker het proberen waard dus!

Mocht je na het opnieuw starten van je telefoon nog steeds geen sms'jes ontvangen van PayPal, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de volgende informatie:

- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Graag zo recent mogelijke voorbeelden! Ik ben erg benieuwd naar je reactie MTL. :)


Dank voor de reactie :)
Ik zal de vragen puntsgewijs beantwoorden:

- SMS'jes van andere bedrijven en diensten komen goed aan. Ik kreeg ook keurig een SMS bericht dat er een reactie in dit topic was geplaatst. Ook heb ik als test ingelogd bij een andere dienst met 2FA, die werkte goed.
- Ik heb net mijn toestel uit- en weer aangezet. Dit heeft niet geholpen.
- Ik heb helaas geen ander toestel bij de hand, dus testen in een andere telefoon wordt lastig voor mij, ben ik bang.

Ik stuur je een privébericht met de details van de SMS'jes 🙂
Reputatie 5
Hey MTL,

Bedankt voor de gevraagde gegevens. Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan en heb alles doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Zij gaan dit verder onderzoeken en jou van een reactie of oplossing voorzien zodra het onderzoek is afgerond. Ik weet toevallig dat het op dit moment vrij druk is op deze afdeling, hierdoor kan het wat langer duren dan normaal voordat je een oplossing krijgt. Houd rekening met een verwerkingstijd van circa 2 weken.

Als je in de tussentijd verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
bij mij is het zelfde, het werkt niet wat voorheen wel deed, echter dit probleem is ook zo met digid. gelukkig kun je daar ook laten bellen en dan gaat telefoon direct en is het ook gelukt.
tuurlijk heb ik apparaat aan en uit gezet. tevens is er pas een nieuwe OTA geweest, maar dit heeft geen verbetering gebracht. vorige week probleem met DIGID en nu met paypal.
verificatiecode van autodesk en van tmobile zelf komen wel netjes aan.

dus zijn maar een paar zaken welke problemen hebben
Reputatie 7
Hoi Trucker0werner,

Heb je hier wellicht ook voorbeelden van? Zoals Issam hierboven aan MTL vroeg:
- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Dan kunnen we dit ook voor jou doorzetten! 🙂 Het probleem is in ieder geval bekend en er wordt aan gewerkt!
Heb hier het zelfde probleem.

erg vervelend! Gelukkig is het probleem bekend en is er hopelijk snel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Adegraaf,

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Het probleem is inderdaad bekend en we zijn ermee bezig om het op te lossen! Als je mij voorbeelden kan geven zoals hierboven staat beschreven dan kan ik dit ook voor jou doorzetten.

Ik hoor graag van je!
7juli heb ik wel een sms met verificatienummer ontvangen +14153......dat was van autodesk
andere durf ik zo niet te zeggen

4juli heb ik digid gebruikt en dubbel verificatie niet ontvangen via de gsm. gekke is dat ik volgens mij nummer via de telefoon heb gekregen maar geen binnen komende gesprekken in me contacten lijst zie staan.

9 of 10juli had ik via itunes voor paypal maar ook daar geen sms van binnen gekregen.
dit komt van paypal ivm ik voor itunes 2traps verificatie niet aanstaat

nu net ook geprobeerd maar geen sms binnen gekomen
@Hajar

Dag Hajar,

ik probeer al 5 dagen een betaling te verrichten via paypal wat niet doorgezet kan worden omdat de de benodigde verificatie code, die ik per sms zou moeten ontvangen niet aankomt. Reeds weer te vergeefs geprobeerd.

Uiteraard heb ik alle denkbare opties al geprobeerd, zoals netwerkinstellingen herstellen. Heb zelfs me iphone geconfigueerd als nieuw.

ook ben ik naar de t-mobile shop geweest en het probleem voor gelegd, ik had het vermoedde dat er een blokkade op mijn SIM zat om niet te kunnen bellen/sms in het buitenland aangezien andere sms berichten wel binnen komen.
HELAAS blijkt de oplossing dus niet zo voor de hand liggend want er waren geen blokkades op mijn SIM te zien.

gr.
Ik probeer ook al sinds gister om op mijn PayPal account in te loggen.

Gelukkig kan ik er met mijn beveiligingsvraag wel in.

Voorheen is het me wel gelukt om SMS-jes van PayPal te ontvangen (heb geen exacte tijden), en bv een TFA SMS van GitHub (en anderen) komen wel gewoon aan. De SMS van PayPal echter in geen geval. En dit is erg frustrerend.

Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen.
Hier hetzelfde verhaal. Kan gelukkig ook nog via de beveiligingsvraag bij mijn account.

Wél smsjes ontvangen op:

  • woensdag 6 juni, 10:01
  • Zondag 27 mei, 02:49
  • Maandag 21 mei, 16:15
Zojuist (tussen 20:40 en 20:50) geen smsjes ontvangen (meerdere keren geprobeerd).
Ik heb momenteel ook dit probleem, contact gezocht met een Moderator.
Is hier al een oplossing voor?

Ik kan al dagen niet betalen en het begint nu wel irritant te worden. Kan me niet voorstellen dat dit zo lang moet duren?
Zelfde probleem hier;

Wél ontvangen op

7 juli 13:55 uur
3 juli 14:47 uur
16 juni 20:02 uur

Niet ontvangen meerdere keren gisteren en vandaag om b.v. 8:47

Off-topic - Ik zie dat onze IT afdeling een profiel voor me heeft aangemaakt met het mobiele nummer als naam. Is dat nog te wijzigen?
Ik heb gisteren met iemand van de technische dienst gesproken, die mij iets meer heeft uitgelegd over het probleem.
In mijn eigen woorden, mits ik alles goed begrepen heb:
de SMS wordt verstuurd, maar komt niet eens aan op het T-Mobile netwerk. Ergens lijkt een routeringsprobleem te ontstaan bij telefoonnummers die ooit geporteerd zijn.

Om de kosten zo laag mogelijk te houden zal de verzendende kant een zo optimaal mogelijk routeringspad kiezen, echter lijkt in dit geval dus het probleem te zijn dat er ergens een provider is die dus de routeringstabellen niet op orde heeft en verdwijnen de SMSjes in een zwart gat als deze via die provider lopen. Soms gaat de route wel via die provider, soms ook niet. Daarom komt een enkele keer het SMSje wel gewoon binnen.
T-Mobile heeft geprobeerd contact te zoeken met die provider, maar dat schijnt erg lastig te zijn.

Kortom: in dit geval is T-mobile afhankelijk van de snelheid van reageren van die provider.
Reputatie 7
Badge +9
Hi allemaal,

Dankjewel voor het doorgeven. Ik heb voor iedereen een case aangemaakt en onze technische afdeling gaat dit verder oppakken. Hopelijk wordt het zo snel mogelijk opgelost!
Reputatie 7
Hoi allemaal!

Ik werd net meteen al benaderd door onze collega van de technische afdeling die hier hard mee bezig is!

Hij wil graag van ieder van jullie het volgende ontvangen:

  • 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam.
  • Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie voorbeelden!

Onze tip op dit moment is om contact op te nemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kunnen jullie toch nog de rekening in.
@MTL Ik heb ook het betreffende probleem met niet ontvangen van SMS berichten van PayPal. Bij mij ging het om het voor het eerst registreren van mijn mobiele telefoonnummer om later 2-step verificatie te kunnen inschakelen.

Mijn mobiel nummer is echter nooit geporteerd geweest. Ik heb vroeger voor T-Mobile gewerkt en heb één van de nummers uit de eerst uitgegeven nummerreeks van Ben (de voorloper van T-Mobile).
Reputatie 1
Hoi allemaal!

Ik werd net meteen al benaderd door onze collega van de technische afdeling die hier hard mee bezig is!

Hij wil graag van ieder van jullie het volgende ontvangen:

  • 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam.
  • Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie voorbeelden!

Onze tip op dit moment is om contact op te nemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kunnen jullie toch nog de rekening in.


Ik hoop dat dit een grap is.. Hoewel SMS two factor absoluut niet het meest veilige is is dit het wel bij :Paypal. Je zegt dus eigenlijk nu dat de tip van T-mobile is je beveiliging te verlagen bij een financiële instelling?!(je kunt je ook laten bellen voor deze verificatie dat werkt wel! Dat zou mijn tip zijn 🙂 )

19 juli 2018 23:09 en 23:10 sms komt niet aan.
Reputatie 7
Hoi Sandermm,

Kun je mij in een privéberichtje jouw naam, adres, geboortedatum en het betreffende telefoonnummer toesturen? Je account is namelijk niet aan jouw nummer gekoppeld zie ik. Thanks alvast, dan zet ik dit door naar mijn collega!

En bedankt voor jouw tip, dat is dan inderdaad nog beter!
Ik krijg ook al ongeveer 2 weken geen sms verificatie van paypal, maar ik heb zojuist wel een verificatie van digid gekregen.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Ahmet,

Zou je ons het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam. Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Je kan ook ook contact opnemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kun je alsnog gebruik maken van je rekening.

Reageer