Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal


Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
icon

Beste antwoord door Sam- 18 September 2018, 18:05

Bekijk origineel

188 reacties

Reputatie 5
Hoi allen,

Allereerst bedankt voor het delen van jullie ervaringen en nogmaals onze excuses voor het ongemak. We hebben inmiddels een update ontvangen van de afdeling die zich hier dagelijks mee bezig houdt. Het is nog niet de oplossing, maar er wordt wel hard aan gewerkt:

Sommige T-Mobile klanten ervaren af en toe problemen met het ontvangen van PayPal verificatie-sms’jes. Een vervelend probleem, dat helaas voorkomt bij providers wereldwijd. De oorsprong ervan is complex en heeft met name te maken met de wijze waarop bedrijven sms’jes versturen aan hun klanten. Hiervoor bestaan speciale diensten, die er op ingericht zijn bedrijven zoals banken en andere dienstverleners sms-berichten naar onze gezamenlijke klanten te kunnen laten sturen. Voor het verzenden van die sms’jes maken veel bedrijven gebruik van aparte leveranciers. Afhankelijk van de technieken die zij hierbij gebruiken, kan het in bepaalde situaties voorkomen dat sms-berichten niet aankomen bij de ontvanger. We zijn hierover met PayPal in gesprek. T-Mobile werkt voortdurend aan een veilig en plezierig gebruik van ons netwerk voor al onze klanten.
Reputatie 1
Dank je wel @Hajar , hopelijk wordt dit snel opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Phaeton,

Dankjewel voor de voorbeelden. Ik heb voor jou een case aangemaakt en onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken!
Reputatie 1
Het probleem speelt nog steeds. De helpdesk medewerker van T-Mobile die ik gesproken heb gaf dit ook toe en ook dat die er zelf ook problemen mee heeft.
De helpdesk medewerker zegt echter dat dit probleem bij PayPal en Google ligt. Echter is daar niets bekend, sterker nog die zeggen dat het een routeringsproblemen is bij mijn provider en lijkt het probleem alleen betrekking te hebben op T-Mobile en Tele2. Dit probleem duurt nu al vanaf juni. Het is nu augustus. Kan dit niet een keer opgelost worden? Heel irritant dat dat inloggen en verificatie van je account nu zo moeizaam gaat. Alternatieve methoden bestaan er niet voor alles.
Is overstappen op een KPN of Vodafone de enige oplossing?
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.
Reputatie 1
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.

Ja ik vindt de service van T-Mobile ook echt erg slecht hierin. Als klant moet je maar een oplossing gaan zoeken bij alle mogelijke sms diensten om een netwerk breed probleem van T-Mobile zelf op te lossen.
Eigenlijk vindt ik dit een niet geleverde dienst en daarmee contractbreuk. Zeker over de periode dat dit probleem nu al speelt zonder enig zicht op een oplossing.

Beste T-Mobile wat willen jullie aan dit probleem gaan doen? Of mag iedereen met dit probleem vrij overstappen binnen de contract periode?
Reputatie 1
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Maar ook dat kan je blijkbaar niet van ze verwachten. Nu is hier ook nog een paal van T-Mobile uitgevallen waardoor binnenshuis geen bereik meer is. Dit wordt binnen 43 dagen opgelost. Maar daar zouden ze volgens jouw dan ook niet over gaan. Want het is immers de 'postbode'. Ook van een postbode wordt verwacht dat deze de brieven en pakketjes bezorgt. Daar wordt hij immers voor betaald en dat is ook zijn beroep. Dat is in geval van T-Mobile ook zo. Daar verwacht je ook van dat een dienst geleverd wordt en niet alleen geld geïncasseerd wordt. Dat zou neerkomen op dat je naar de supermarkt gaat met je boodschappenlijstje en je met een lege winkelwagen bij de kassa komt en je toch 150 euro moet afrekenen voor wat op je lijstje stond. Morgen kan je terug komen dan is het wel op voorraad maar kost het je opnieuw 150 euro. Maar dat is dan blijkbaar normaal. Ik zou niet betalen als ik niets kreeg. Maar blijkbaar denkt hier niet iedereen zo over.
Reputatie 7


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.


Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.
Reputatie 1


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.

Het is niet alleen van PayPal. Maar ook van Google niet en vele verificatie diensten. Ook apps die sms verificatie vereisen kunnen nu niet geactiveerd worden. 2FA van buitenlandse banken en vast nog vele andere diensten.
Dat het een netwerk breed probleem is verwacht je juist wat actie en bekendmaking van een probleem wat blijkbaar alle of het merendeel van de klanten treft.
Echter schuiven ze het af als je ze belt. Het ligt aan alle andere partijen.
Als klant boeit het mij niet waar het probleem ligt. Als ik een berichtje verstuur en daarvoor betaal verwacht ik dat die afgeleverd wordt. Sluit ik een abonnement af waarbij staat dat dit voor x minuten bellen, gebeld worden, x GB data, x SMS bundel en ontvangen en staan hier verder geen beperkingen genoemd dan ga ik er vanuit dat ik dat ook krijg.
Met een supermarkt die leveringsproblemen heeft (of dat echt leveringsproblemen of onderhandelingen zijn over de prijs boeit niet, het product is tijdelijk niet beschikbaar) heb je geen contract. Je heb niet afgesproken en een contract ondertekend dat die supermarkt altijd voor jouw dat bepaalde type en merk melk voor jouw op voorraad heeft. Daarnaast ook al heb je geen contract zorgen ze altijd dat er een vervangend en vergelijkbaar product wel in de schappen ligt. Ligt dat er niet is het er morgen of kan je naar een andere supermarkt. Bij T-Mobile ben je wel gebonden met een contract en ook overeengekomen datje bepaalde diensten afneemt. Echter worden die op dit moment niet volwaardig geleverd maar betaal je wel hiervoor. Is een trein toelaat krijg je geld terug. Ook al ben je wel op je bestemming gekomen. Valt je TV of vaste internet verbinding weg krijg je een vergoeding en bij langdurige problemen een alternatief aangeboden. Bij T-Mobile krijg je het antwoord dat het aan al die andere ligt in combinatie met toevallig hun netwerk.
Reputatie 7
Badge +9

@Banzi @Huigiebaby 

Bedankt voor het delen van deze voorbeelden. Ik heb voor jullie beide een case aangemaakt en onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken. Zij zullen ook contact opnemen voor een terugkoppeling. 

Hier hetzelfde probleem, ik krijg ook geen berichten van Paypal binnen!
Dit probleem is breder dan alleen PayPal; het speelt voor mij in ieder geval ook voor andere buitenlandse verificatieberichten uit o.m. de VS. Als gevolg hiervan kom ik inmiddels een maand enkele van mijn accounts niet in. Voorheen werkte dit alles prima.

Het advies om maar gewoon contact op te nemen met PayPal is (zeker ook gezien de eerdere reactie van T-Mobile in deze thread) compleet misplaatst en eigenlijk ronduit beledigend.

T-Mobile, wanneer is er een oplossing waardoor deze toch redelijk basale functionaliteit weer gewoon beschikbaar is zoals het hoort?
Reputatie 1
Lekker dan, ik dacht dat het weer werkte; maar helaas dus, vandaag wil ik een Paypal betaling doen en weer geen SMS. Kom ik hier en zie ik dat de problemen weer volop terug zijn....

Wat een vaag verhaal van Brenda via Twitter; als dat klopt dan vind ik het schandalig van T-Mobile dat wij hier zo aan het lijntje gehouden worden met 'stuur ons de datum en tijd waarop je geen SMS hebt otvangen' en 'bedankt, we gaan er mee aan de slag'.
Waarom zou Paypal interconnectkosten moeten betalen aan T-Mobile, zij sturen hun SMS-jes toch via een derde partij? Dat is wat er tegen mij verteld is door de medewerker van T-Mobile die mij heeft gebeld over dit issue. Of was dat dan ook niet waar?
En als wat Brenda zegt wel correct is, waarom heeft het dan een paar dagen wèl gewerkt? En waarom betaald Paypal wel aan andere providers, maar niet aan T-Mobile? What's going on??

@David @Jaimy @Hajar @Issam, kunnen jullie dat Twitterbericht ontkrachten of bevestigen en toelichten?
Ik zou het werkelijk absurd vinden als dat het geval is. Ik betaal maandelijks een bedrag voor onbeperkt sms-en, internetten en bellen. Dan verwacht ik dat sms-jes gewoon afgeleverd worden bij mij.
Ook vind ik vreemd dat ik meerdere malen door de technische dienst ben gebeld over dit probleem en dat daar meerdere malen tests zijn uitgevoerd en dat er tegen mij werd gezegd dat de sms-jes niet eens op het T-Mobilenetwerk aankwamen door een niet geüpdatete routering bij een derde provider tussen Paypal en T-Mobile in.
Dat kwam als verklaring overeen met het gedrag, dat alleen geporteerde telefoonnummers er last van hadden, dus kon ik dat T-Mobile niet kwalijk nemen.

Nogmaals, áls die verklaring op Twitter klopt, dan zou ik dat T-Mobile wél kwalijk nemen. Niet alleen ben ik als klant de dupe van een conflict tussen T-Mobile en PayPal, maar zou ik het ook niet netjes vinden als ik op die manier misleidende informatie heb ontvangen.
Yes, I now also believe it is their fault. I've done some further checks meanwhile. I do generally receive them. From the bank for example works fine, or friends. These are basically the ones that I am aware of. 🙂 I'll push with mijnhypotheekonline.nl for a fix, but they did ask me to check with my provider also, to see that everything is ok with my settings at the provider. So I have checked that I do not have anything blocked in My T-mobile which was not.
Thanks for the quick reply!
Ik krijg nog altijd helemaal niks binnen.....en Paypal zit wel iedere keer te zeuren dat ik mijn telefoonnummer moet bevestigen. Ontzettend irritant dat het nog steeds niet werkt....hoeveel jaar is er nog nodig voor een oplossing? 😞
Reputatie 7
Badge +3
Nog een opmerking voor T-Mobile: Paypal verificatie SMSjes komen uit Cyprus (+357), wellicht dat daar een probleem zit?
Heb hier het zelfde probleem.

erg vervelend! Gelukkig is het probleem bekend en is er hopelijk snel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Adegraaf,

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Het probleem is inderdaad bekend en we zijn ermee bezig om het op te lossen! Als je mij voorbeelden kan geven zoals hierboven staat beschreven dan kan ik dit ook voor jou doorzetten.

Ik hoor graag van je!
7juli heb ik wel een sms met verificatienummer ontvangen +14153......dat was van autodesk
andere durf ik zo niet te zeggen

4juli heb ik digid gebruikt en dubbel verificatie niet ontvangen via de gsm. gekke is dat ik volgens mij nummer via de telefoon heb gekregen maar geen binnen komende gesprekken in me contacten lijst zie staan.

9 of 10juli had ik via itunes voor paypal maar ook daar geen sms van binnen gekregen.
dit komt van paypal ivm ik voor itunes 2traps verificatie niet aanstaat

nu net ook geprobeerd maar geen sms binnen gekomen
@Hajar

Dag Hajar,

ik probeer al 5 dagen een betaling te verrichten via paypal wat niet doorgezet kan worden omdat de de benodigde verificatie code, die ik per sms zou moeten ontvangen niet aankomt. Reeds weer te vergeefs geprobeerd.

Uiteraard heb ik alle denkbare opties al geprobeerd, zoals netwerkinstellingen herstellen. Heb zelfs me iphone geconfigueerd als nieuw.

ook ben ik naar de t-mobile shop geweest en het probleem voor gelegd, ik had het vermoedde dat er een blokkade op mijn SIM zat om niet te kunnen bellen/sms in het buitenland aangezien andere sms berichten wel binnen komen.
HELAAS blijkt de oplossing dus niet zo voor de hand liggend want er waren geen blokkades op mijn SIM te zien.

gr.
Ik probeer ook al sinds gister om op mijn PayPal account in te loggen.

Gelukkig kan ik er met mijn beveiligingsvraag wel in.

Voorheen is het me wel gelukt om SMS-jes van PayPal te ontvangen (heb geen exacte tijden), en bv een TFA SMS van GitHub (en anderen) komen wel gewoon aan. De SMS van PayPal echter in geen geval. En dit is erg frustrerend.

Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen.
Hier hetzelfde verhaal. Kan gelukkig ook nog via de beveiligingsvraag bij mijn account.

Wél smsjes ontvangen op:

  • woensdag 6 juni, 10:01
  • Zondag 27 mei, 02:49
  • Maandag 21 mei, 16:15
Zojuist (tussen 20:40 en 20:50) geen smsjes ontvangen (meerdere keren geprobeerd).

Reageer