Beantwoord

Dubbele onverwachte betaling E-SIM

  • 4 May 2021
  • 9 reacties
  • 194 Bekeken

In 2020 een E-SIM aangevraagd aangezien ik meerdere, tot op dit moment, klachten had met het netwerk als ik een dubbele simkaart aan had staan. T-Mobile adviseerde mij om een E-SIM aan te vragen omdat het mogelijk kon helpen met een stabielere netwerk ontvangst. Helaas niet geholpen maar wel betaald voor een E-SIM eenmalig. 

Op 8 April 2021 een nieuwe telefoon gekregen en via de T-Mobiel app een nieuwe E-SIM aangevraagd (0,00EUR) en ontvangen via de e-mail. De nieuwe E-SIM activeerde niet dus geprobeerd om via de T-Mobile app een nieuwe E-SIM aan te vragen. Dit lukte niet omdat er al een “actief” was.. maar dit was nog steeds op mijn oude telefoon. Na een aantal uur wachten nog steeds een actieve verbinding op mijn oude telefoon dus maar besloten om E-SIM van nieuwe telefoon te verwijderen zonder deze geactiveerd te hebben. Plotseling na een halfuur na het verwijderen valt de verbinding op mijn oude telefoon weg en op beide telefoons geen E-SIM/bereik. Via de T-Mobile app proberen een nieuwe E-SIM aan te vragen, lukte niet en nu zonder bereikbaar te zijn naar T-Mobile winkel om te vragen wat de opties waren. Konden niet helpen want contract stond niet op mijn naam. Opnieuw contact opgenomen en op advies maar naar T-Mobile winkel gegaan om een E-SIM aan te vragen in de winkel.

 

Nu tot verbazing op mijn factuur niet 1, maar 2! betaling voor “Vervangen SIM (My T-Mobile) terwijl een vervanging SIM op de applicatie 0,00EUR is.. Na telefonisch contact gehad met de klantenservice vandaag kon er maar 1 worden gecrediteerd omdat de 2de E-SIM voor eigen rekening is. Dus momenteel moet ik een betaling doen voor een nieuwe E-SIM terwijl de “eerste” E-SIM nooit actief is geweest? Ik ben hier niet tevreden mee en wil graag weten wat de oplossing gaat zijn aangezien ik nu extra kosten heb terwijl de activatie fout ging bij T-Mobile.

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 26 May 2021, 10:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JuraChytka 

Ik wil dit voor je uitzoeken! Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Update:

 

Vandaag 11 mei een brief gekregen met correctie kosten simkaart. 

Ondertussen alweer 13 dagen later, nog geen enkel bericht gekregen van zowel @Hajar of iemand anders van T-Mobile. Daarnaast ook nog geen enkele verrekening of geld terug ontvangen.

Weer zeer teleurgesteld in de service van T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +14

Ondertussen alweer 13 dagen later, nog geen enkel bericht gekregen van zowel @Hajar of iemand anders van T-Mobile. Daarnaast ook nog geen enkele verrekening of geld terug ontvangen.

Weer zeer teleurgesteld in de service van T-Mobile. 

Je hebt toch 11 mei een brief gehad. De creditering wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. Aangezien de factuur van mei al was opgesteld is dat dus de factuur die je begin Juni krijgt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JuraChytka 

Op de facturen van het nummer dat je hebt doorgegeven zie ik geen kosten voor een eSIM staan. Zowel niet op de factuur van april of mei. Mocht je op de factuur van juni wel kosten zien staan dan zullen we dat uiteraard voor je verrekenen. Mocht het toch om een ander nummer gaan kun je mij die dan via een privebericht sturen?

Ik hoor graag van je. 

@eric 
Abonnement is per April overgezet naar een andere contractant, dus verrekening is pas gedaan na de laatste factuur. 

 Laatste factuur die ik ontvangen heb, een credit bedrag. 

Daarna, 2 weken later nog een creditnota. Beide bedragen nog steeds niet ontvangen. @Hajar 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JuraChytka 

Ik heb je case nogmaals bekenen en geef je graag meer uitleg. Je hebt het toestel afgekocht (€269,26) en daarna is de eindfactuur opgesteld waarin de maandkosten verrekend zijn en de afkoopsom voor het toestel in rekening gebracht is. Door die verrekening viel die factuur lager uit dan de betaling en bleef er €8,01 over als tegoed. Daarnaast heeft mijn collega de simkaart kosten vergoed en zelfs teveel vergoed doordat ze de credit exclusief BTW had ingevuld en dus heb je €12,29 vergoed gekregen wat eigenlijk €10,16 had moeten zijn.  Nu krijg je in totaal €20,30 nog van ons en daarvoor heb ik een terugstortformulier ingevuld en dat krijg je binnen 14 werkdagen op je bankrekening gestort.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat het hiermee in orde is. 

Reageer