Hoe reset je tweestapsverificatie?

  • 11 February 2023
  • 2 reacties
  • 487 Bekeken

Beste, ik heb 2FA aanstaan echter had ik als onderdeel van het aanzetten van 2FA verwacht dat je een reset code of alternatief email adres kan opgeven. Dat kwam hier niet naar voren. Ik vraag mij nu af: als mijn mobiel stuk/verloren is en ik weer wil inloggen op mijn account (dan wel de App wil gebruiken), hoe ik dan kan inloggen. Immers - om dit te kunnen doen, moet je de 2FA code opgeven met de app maar die is niet meer gekoppeld aan mijn mobiel. Kunnen jullie dat toelichten? ik verwacht bijvoorbeeld iets als reset codes.

Alvast dank!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sentic 

In dit topic geeft een moderator aan dat ze wegens privacy redenen 2FA niet voor je kunnen uitzetten maar als je langs een T-Mobile winkel gaat dan kun je op vertoon van je legitimatiebewijs 2FA laten uitzetten.

Bij 2FA kun je kiezen uit een code via sms of via een authenticatie app.

Reputatie 7
Badge +5

@Sentic 

2FA kun je ook instellen via een App als bijvoorbeeld Microsoft of Google Authenticator en een rijtje keuzes op een iPhone

Als je telefoon dan defect is installeer je een dergelijke app op een ander toestel en je kan weer 2FA codes opgeven.

Een punt bij het overwegen van een dergelijke Apps is of de instellingen van de ingestelde 2FA (MFA) ergens in de cloud worden opgeslagen en gesynchroniseerd kunnen worden. Dit verkort het proces van het opnieuw instellen aanzienlijk.

Blijft alleen 1 vraag over; Bij wie of wat heb je de 2FA aangezet zodat er hier specifiek beantwoord kan worden op jouw vraag over de herstel mogelijkheid bij een defect apparaat.

Reageer