Sticky

[Info] Vernieuwingen op My T-Mobile (online en app)

  • 2 March 2021
  • 7 reacties
  • 2628 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9605 reacties

 

Goedemorgen allemaal,

We gaan onze My T-Mobile omgeving (online en de app) veranderen en in dit topic vind je meer informatie over wat er gaat gebeuren en wat dit voor jou betekent.

Mocht je na het lezen van dit topic nog vragen hebben dan horen we het graag!

 

Nieuw in My T-Mobile

De komende tijd vernieuwen we My T-Mobile: online en in de app! We zetten klanten in groepen over naar de nieuwe My T-Mobile omgeving, dit gaat automatisch. Hoe je weet of de nieuwe omgeving voor je klaarstaat? Bij het inloggen vragen we je om voortaan in te loggen met een e-mailadres óf we sturen je een e-mail en een sms met meer informatie.

Inloggen met een e-mailadres

Veel klanten loggen nu in met hun 06-nummer. Je hoort vanzelf wanneer je gebruik kunt gaan maken van onze update. Vanaf dat moment log je voortaan in met een e-mailadres. Het enige wat je hoeft te doen, is je e-mailadres als gebruikersnaam op te geven. Je wachtwoord blijft hetzelfde.

Log je nu al in met een e-mailadres? Dan laten we in My T-Mobile weten wanneer de verbeteringen voor je klaarstaan.

Dit zijn de verbeteringen

  1. Vanaf eind februari kun je bericht krijgen. Je gaat dan inloggen met een e-mailadres. Als je dat gedaan hebt, kun je tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Met 2FA zijn je inlog en dus ook je gegevens daarachter beter beveiligd.
  2. Je krijgt één login, waarachter je al je mobiele abonnementen kunt zien en beheren.
  3. Je kunt je mobiele abonnementen en je internetabonnement thuis binnenkort via één inlog gaan beheren.
  4. Je kunt binnenkort ook iemand anders laten meekijken met jouw abonnement, of meekijken met het abonnement van iemand anders. Zo kun je bijvoorbeeld een kind mee laten kijken met een abonnement dat hij of zij gebruikt. Of een oogje in het zeil houden bij een familielid. Natuurlijk alleen als diegene daar toestemming voor geeft.

Inloggen op de T-Mobile Community

Als je bent omgezet dan moet je één keer opnieuw inloggen met jouw nieuwe My T-Mobile inloggegevens op de Community en vanaf dan hoef je daar verder niets meer aan te doen.

Verbeterd voor jou

We verbeteren My T-Mobile, omdat we je zo goed mogelijk willen helpen met het beheren van je abonnement(en). We zijn dan ook benieuwd naar wat je vindt. En we helpen je graag met het inrichten van je My T-Mobile.

David 2 maanden geleden

 [Update 19 augustus 2021]

Op dit moment zijn er wederom (net als in mei jl.) een aantal phishing e-mails in omloop die gaan over het updaten van My T-Mobile.

Let op! Deze e-mails zijn niet van ons afkomstig! 


Klik dus nergens op, markeer als spam en verwijder deze e-mail!

We zijn op dit moment wel écht bezig met het updaten van My T-Mobile, dus het kan zijn dat je hier ook legitieme berichten van ons over ontvangt.

Mocht je twijfelen, vraag het dan gerust even aan ons, want dan kunnen wij je verder helpen!

 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Wat ik mis is wanneer ik mijn mb's moet aanvullen geen notificatie krijg in my T-Mobile.

Ik krijg wel een bericht in mijn router van het betreffende abonnement.

Zou fijn zijn om dat in my T-MOBILE te krijgen.

Op zich prima dat eea veilioger wordt maar 2FA met sms wordt sterk afgeraden. Zie artikel. Waarom geen Authenticator app?

Verder vreemd dat login app en My T Mobile webomgeving andere inlog vereist

 

Microsoft roept op om geen tweestapsverificatie via sms meer te gebruiken - Computer - Nieuws - Tweakers

 

"Microsoft roept op om geen tweestapsverificatie via sms meer te gebruiken

Microsoft roept gebruikers op af te stappen van telefoonberichten voor tweestapsverificatie. Het gaat dan specifiek om sms en voiceberichten. Die zijn volgens het bedrijf kwetsbaar voor onderschepping. Microsoft raadt authenticatieapps aan als alternatief.

De waarschuwing staat in een blogpost van Alex Weinert. Die schreef eerder al een veelbesproken blogpost over de toekomst van wachtwoorden, waarin hij zei dat multi factor authentication meer dan 99 procent van alle phishing- en inbraakpogingen op Microsoft-accounts tegenhoudt. Weinert pleit er nu voor af te stappen van sms en 'voice' als tweestapsverificatiemethodes. "Deze mechanismes zijn gebaseerd op publicly switched telephone networks of pstn's en ik denk dat dat de onveiligste 2fa-methodes van dit moment zijn", schrijft hij in de blogpost.

Weinert schrijft dat iedere mogelijke methode om credentials te stelen op deze PSTN's, kunnen worden toegepast. Dat kan bijvoorbeeld via phishing, social engineering, accountovernames en diefstal van een toestel.

Bij sms en telefoonberichten worden de one-time passwords verzonden in plaintext. Dat kan volgens Weinert ook niet zomaar veranderen, want encryptie zou onpraktisch toe te passen zijn op bijvoorbeeld sms-berichten. Ook zouden sms-credentials tijdloos zijn, waardoor er meer tijd is om ze te achterhalen, in tegenstelling tot authenticatieapps waarbij een code meestal maar dertig seconden geldig is.

Weinert schrijft in de blogpost overigens niet hoe groot de problemen zijn rondom 2fa via sms. Het is dus niet bekend in hoeveel gevallen dat bij Microsoft-accounts bijvoorbeeld is omzeild en op welke manieren dat dan gebeurde. Volgens Weinert is het onvermijdelijk dat tweestapsverificatie uiteindelijk overal wordt ingezet, maar dat Microsoft denkt dat authenticatieapps daar beter geschikt voor zijn. Hij raadt zelf de Microsoft Authenticator aan, maar gebruikers kunnen iedere soort authenticatieapp gebruiken op verschillende diensten."

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jellesbode en @DrTMobile,

Excuses voor de late reactie! Hieronder alsnog de antwoorden op jullie berichten.

@Jellesbode 

Een goed feedbackpunt en ook een optie waar al langere tijd naar wordt gekeken, maar vooralsnog is er geen planning om dit te implementeren in de My T-Mobile App. Mocht deze functie wél aangeboden worden dan delen we deze info natuurlijk ook gelijk op onze Community!

@DrTMobile 

Allereerst bedankt voor de uitgebreide reactie! 

We willen voor onze klanten de beste gebruikservaring in My T-Mobile, waaronder ook privacy en veiligheid. Wij werken hier zelf aan. Daarnaast willen we klanten meenemen in veiliger inloggen en wat zij hier zelf in kunnen doen. Daarom bieden we als eerste stap tweestapsverificatie via sms aan.

Goed dat je die ‘tijdloosheid’ noemt van de credentials en het risico daarvan. Hier hebben we naar gekeken. De codes die in onze tweestapverificatie per sms versturen zijn beperkt bruikbaar (er zit een tijdslimiet waarbinnen je hem moet gebruiken), wat de veiligheid vergroot. Ondertussen zijn we bezig met de voorbereidingen voor tweestapsverificatie via een authenticator app. Die gaan we na na het uitrollen van 2FA via sms ook aanbieden aan onze klanten. Wanneer dit uitgerold zal worden zullen we dat natuurlijk ook delen! 

Nogmaals dank voor de feedback, sorry voor de late reactie en als er nog vragen of suggesties zijn horen we het graag!

Reputatie 3
Badge +3

[Update mei 2021]

Op dit moment zijn er een aantal phishing e-mails in omloop die gaan over het updaten van My T-Mobile.

Let op! Deze e-mails zijn niet van ons afkomstig! 


Klik dus nergens op, markeer als spam en verwijder deze e-mail!

We zijn op dit moment wel écht bezig met het updaten van My T-Mobile, dus het kan zijn dat je hier ook legitieme berichten van ons over ontvangt.

Mocht je twijfelen, vraag het dan gerust even aan ons, want dan kunnen wij je verder helpen!

 

Heel leuk, dat verplicht met je email moeten inloggen, maar zorg dan wel dat geldige email adressen geaccepteerd worden. Ik heb meer als 1 mobiel abonnement, en moet dus een mail adres als email+account2@gmail.com gebruiken, maar dat mag niet ingevoerd worden, terwijl dit een volkomen geldig adres is.

Ergste is dat ik hierdoor ben buitengesloten van mijn account. Ik kan er niet in om iets te wijzigen. Want ik moet verplicht eerst de username aanpassen, maar dat wordt niet toegestaan.


(En nee, ik kan niet zonder + iets doen. 2 abo's, dus het reguliere email adres is al ingebruik voor het andere abo)

 
Dit is dus voor mijn secundaire account, mijn hoofd abo heb ik deze uitnodiging nog niet voor gekregen, dus ik ga ook niet proberen mijn email zonder toevoeging aan dit abo te koppelen.

Plus, met deze + constructie kun je tenminste achterhalen waar een email adres vandaan gelekt is als je spam krijgt, en kun je deze ook blokkeren.
Reputatie 7
Badge +20

Hi @rem10 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van de IBAN en de e-mailadressen waar het om gaat? Graag ook aangeven of je dit zowel op de app als webversie ervaart. Ik zie je bericht graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +20

 [Update 19 augustus 2021]

Op dit moment zijn er wederom (net als in mei jl.) een aantal phishing e-mails in omloop die gaan over het updaten van My T-Mobile.

Let op! Deze e-mails zijn niet van ons afkomstig! 


Klik dus nergens op, markeer als spam en verwijder deze e-mail!

We zijn op dit moment wel écht bezig met het updaten van My T-Mobile, dus het kan zijn dat je hier ook legitieme berichten van ons over ontvangt.

Mocht je twijfelen, vraag het dan gerust even aan ons, want dan kunnen wij je verder helpen!

 

Reageer