Beantwoord

Sim omzetten naar esim lukt niet

  • 7 September 2022
  • 11 reacties
  • 106 Bekeken

Vandaag is mijn nummer overgezet naar T-Mobile, met sim kaart.

Tijdens het bestel proces was het niet mogelijk om voor esim te kiezen.

Nu wil ik de sim kaart omzetten naar esim, maar die mogelijkheid is er helemaal niet op Mijn T-Mobile.

Via de chat was niemand aanwezig.

Hoe kan ik nu een esim aanvragen?

icon

Beste antwoord door Rene2022 8 September 2022, 23:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Rene2022 

In je My T-Mobile account onder sim, toestel en smartwatch kan je een eSIM bestellen, de kosten voor een eSIM zijn €5,09.

Zoals ik al aangaf is die mogelijkheid er bij mij dus niet in My T-Mobile (de web versie, niet de app).

Ik zie daar geen SIM menu.

Reputatie 7
Badge +20

@Rene2022

Klik je eerst ook op je eigen abonnement en vervolgens op de 3 horizontale puntjes voor het menu? Daar staat hij in.

Je kan deze link gebruiken.

Als ik op de 3 puntjes klik dan staat daar geen SIM tussen.

 

Ga ik naar de link die je aangeeft (die had ik ook al ergens gevonden) dan krijg ik dit:

 

 

Ik heb ook nog geprobeerd een nummer toe te voegen aan mijn account, maar ook die optie is er niet:

Hoe kan ik een nummer toevoegen aan mijn My T-Mobile account? | T-Mobile

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rene2022 

Krijg je deze melding zowel via de app als de webversie? Heb je ook een andere browser geprobeerd? Mocht dat niet werken dan kijk ik graag met je mee. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik waar het mis gaat en als je akkoord gaat kan ik de eSim voor je bestellen. 

Ik hoor graag van je! 

Ga ik doen.

ps: Het antwoord van @Waqqas heb ik niet gemarkeerd als beste antwoord. Het is wellicht hoe het hoort te werken, maar voor mij dus zeker niet de oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rene2022 

Ik zie onze technische specialist ernaar heeft gekeken en vanaf morgen kan jij je eSim bestellen via My T-Mobile. Mocht het morgen nog niet lukken dan zal ik die uiteraard voor je bestellen. Ik hoor dan graag van je! 

PS: Het antwoord is als beste antwoord gemarkeerd, omdat dat normaal gesproken wel de juiste manier van bestellen is. Dus als een andere gebruiker dit topic ziet dan zou het antwoord van Waqqas moeten helpen. 

Helaas, waar ik al bang voor was, ruim 24 uur later maar niets te vinden in My T-Mobile.

Ik zie wel het T-Mobile thuis abonnement, geen mobiel abonnement.

Reputatie 7
Badge +20

@Rene2022 

Je logt dus in in de thuis omgeving, voor mobiel heb je nu nog een eigen account nodig dus via de inlogpagina kies je voor ik heb nog geen account en zodra je een account hebt aangemaakt dan kan je je abonnement koppelen.

Kijk, daar ging het dus mis. Bedankt @Waqqas, dit was wel het beste antwoord 😉

Ik log in op https://www.t-mobile.nl/login en krijg dan alleen Thuis te zien. Geen mogelijkheid om voor Mobiel te kiezen, of toe te voegen.

Uitloggen en een nieuw account aanmaken met hetzelfde email adres. Dat voelt erg raar aan, want je hebt al een account met dat email adres. Maar het lukt.

Nu log ik met exact hetzelfe email adres en wachtwoord in als daarvoor, en krijg je opeens wel de keuze tussen Mobiel en Thuis. Lijkt me een bugje?

Anyway, nu kon ik wel de esim activeren.

Reputatie 7
Badge +20

@Rene2022 

Ik heb begrepen dat je binnenkort thuis en mobiel in 1 omgeving kan beheren en daarmee wordt ook het probleem met inloggen verholpen.

Reageer