Beantwoord

Belbundel wijzigen

• 21 november 2016
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

Goedemiddag,

Ik bel momenteel veel en probeer dus mijn bundel aan te passen naar onbeperkt bellen nl + 120 min eu. Nu heeft er heel lang een zandloper ingestaan en weet nu dus niet of het aangepast is. Als ik nu naar bundel aanpassen ga kan ik mijn belbundel niet meer aanpassen.

Gr. Angelique
icon

Beste antwoord door Thalina 22 november 2016, 09:47

Hoi Angelique,

Begrijpelijk dat je wilt weten of het omzetten is gelukt! Ik zie dat jouw belbundel gisteren om 13:05 uur is omgezet naar onbeperkt bellen. Het duurt soms even voordat dit zichtbaar is op My T-Mobile, zoals DBrandsma ook aangaf (dankje!). Als je op My T-Mobile kijkt bij Mijn abonnement zie je jouw nieuwe bundel staan. Houd er rekening mee dat jouw komende factuur er iets anders uit zal zien dan je gewend bent. Op deze pagina vind je alvast een uitleg.

Wel apart dat het via de My T-Mobile lastig ging om aan te passen. Probeerde je het via de My T-Mobile app? Zo ja, kun je dan kijken of je de laatste update hebt gedownload? Had je goede verbinding toen je de aanpassing probeerde door te voeren?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Probeerde je het toevallig aan te passen via t-mobile app? Dan had ik hetzelfde probleem. Je kunt het beter proberen via de website: Abonnement wijzigen.

Verder zou je onder "abonnement" via de app/website Bellen Onbeperkt NL + 120 EU moeten zien. Ook onder gebruiksstatus staat er "120 min" , maar als je er op klikt zou het 120 EU belminuten moeten zijn.

Abonnementswijziging van bijvoorbeeld belminuten gaat direct in. Alleen kan het even duren voordat je de wijzigingen kan zien via de app en of via t-mobile.nl
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Angelique,

Begrijpelijk dat je wilt weten of het omzetten is gelukt! Ik zie dat jouw belbundel gisteren om 13:05 uur is omgezet naar onbeperkt bellen. Het duurt soms even voordat dit zichtbaar is op My T-Mobile, zoals DBrandsma ook aangaf (dankje!). Als je op My T-Mobile kijkt bij Mijn abonnement zie je jouw nieuwe bundel staan. Houd er rekening mee dat jouw komende factuur er iets anders uit zal zien dan je gewend bent. Op deze pagina vind je alvast een uitleg.

Wel apart dat het via de My T-Mobile lastig ging om aan te passen. Probeerde je het via de My T-Mobile app? Zo ja, kun je dan kijken of je de laatste update hebt gedownload? Had je goede verbinding toen je de aanpassing probeerde door te voeren?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 6
Badge +17
@DBrandsma,

Balen dat je hetzelfde probleem had! Kun je eens kijken of er een update beschikbaar is voor de My T-Mobile app? Als je de laatste versie hebt gedownload, kun je dan aangeven welk toestel je gebruikt en wanneer je je belbundel probeerde aan te passen? Dan geef ik het door aan mijn collega die gaat over de app, zodat het onderzocht kan worden!
Hallo ik heb het idd via de app gedaan. Later op de middag zag ik dat mijn belbundel was aangepast. Ik kijk nu net en nu staat er dat ik 44 minuten over heb terwijl ik juist heb gekozen voor onbeperkt bellen. Tot mijn verbazing zie ik bij overige kosten een bedrag staan van € 15,91 dit was op het moment van overzetten € 5,80 en ik heb daarna pas weer gebeld toen ik zag dat mijn bundel aangepast was. Als ik bij dat bedrag kijk waar die kosten uit bestaan zijn dat de belminuten die ik voor het omzetten heb verbruikt. Als 15,91 - 5,80 doe kom ik op op een bedrag van 10,11 terwijl de onbeperktbundel € 8,00 kost. Ik vind het allemaal een beetje vreemd misschien kun je even uitleggen. Gr. Angelique
Reputatie 7
Badge +20
Hey Angelique,

Jouw vervolgvragen neem ik graag even over van Thalina! :)

Om te beginnen met de 44 minuten, dit zijn je belminuten die je in de EU kunt gebruiken. Dit zijn niet de volledige 120 minuten, omdat je binnen de maand gewisseld bent van belbundel. Je ontvangt dan ook jouw beltegoed naar verhouding van de maand. Aangezien je voor de wijziging al meer belminuten hebt verbruikt dan je zou moeten ontvangen voor die periode, zijn er nu kosten buiten de bundel gemaakt. Dit is allemaal wat ingewikkeld, maar wordt op deze pagina heel helder en uitgebreid uitgelegd.

Als je overigens naar 'Mijn abonnement' gaat zie je de kosten van jouw bundels. Je betaalt inderdaad maandelijks €8,- voor de belbundel 'Bellen Onbeperkt + 120 EU', dat klopt helemaal. Op 2 december ontvang je jouw volledige bundels, dus ook de gehele 120 minuten voor in de EU.

Hopelijk maakt mijn uitleg het allemaal duidelijker voor je, maar als er nog vragen zijn, laat het dan weten!
Ik heb de uitleg bekeken en is mij geheel duidelijk maar dan zou ik conform mijn oude bundel deze maand recht hebben op 76 minuten als ik naar mijn overige kosten kijk zou dat betekenen dat deze minuten op 16 november reeds zijn verbruik en zijn de extra kosten voor het bellen tussen 16 november en 21 november toen ik mijn bundel heb gewijzigd. Als ik dan naar mijn verbruik kijk heb ik de minuten t/m 16 november opgeteld en kom ik op 60 minuten. Ik heb eigenlijk nog wel meer vragen wat betreft de verschillende tarieven die jullie hanteren voor de verschillende typen belminuten ik kan alleen terugvinden dat het bellen buiten je buidel €0,23 per minuut is maar op een factuur kom ik op verschillen tarieven per minuut. Is het ook mogelijk dit telefonisch te bespreken?
Ik hoor het graag van jullie.
Groet Angelique
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Angelique,

Goed om te lezen dat de uitleg in ieder geval duidelijk was. :)

Het klopt dat je naar verhouding van 2 november tot en met 21 november 76 belminuten hebt ontvangen. Deze zijn echter allemaal verbruikt. Je moet hierbij namelijk ook rekening houden dat gesprekken per seconde worden afgerekend met een minimum van 1 minuut. Gesprekken van 22 seconden worden dan ook afgerond naar de hele minuut. Naast de 76 belminuten die je nog kreeg van je oude bundel heb je nog meer gebeld, daardoor betaal je overige kosten voor de gesprekken die je naast jouw belbundel hebt gevoerd.

Buiten je belbundel is het reguliere tarief inderdaad €0,23 per minuut. Dit is ook opgenomen in de prijslijst van jouw abonnement (pagina 1, voorwaarde 3). Ik zie dat je echter ook naar servicenummers hebt gebeld, Bij servicenummers betaal je het beltarief (€0,23 per minuut) plus het tarief voor het bellen van dit nummer. Dat verschilt dan weer per servicenummer. Waarschijnlijk is dit het verschil ook waar je op doelt?

Vragen die via het forum worden gesteld, behandelen wij ook altijd via het forum. We bieden natuurlijk wel de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen om jouw vraag te stellen. Je kunt hiervoor bellen met de klantenservice via het nummer 1200.

Mochten wij je echter nog verdere uitleg via het forum kunnen geven, dan doen we dat natuurlijk graag voor je. 🙂

Reageer