Beantwoord

Blokkades 'In het buitenland'

• 31 maart 2017
  • 3 reacties
  • 258 Bekeken

Badge +2
  • is een legendarische user
  • 0 reacties
Zijn er al plannen om onder blokkades het onderdeel 'In het buitenland' te splitsen in 'Binnen de EU' en 'Buiten de EU' ?
Zou wel handig zijn lijkt me...
icon

Beste antwoord door Issam 31 maart 2017, 16:53

Hoi Eric,

Bedankt voor je suggestie. Daar zijn op dit moment nog geen plannen voor, maar we kunnen dit uiteraard wel aankaarten bij de afdeling die hierover gaat. Zou je kunnen aangeven in welke situaties je hier gebruik van zou maken?

We staan altijd open voor verbeteringen, goed dat je dit dus bij ons aankaart. Ik ben erg benieuwd naar je reactie. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Eric,

Bedankt voor je suggestie. Daar zijn op dit moment nog geen plannen voor, maar we kunnen dit uiteraard wel aankaarten bij de afdeling die hierover gaat. Zou je kunnen aangeven in welke situaties je hier gebruik van zou maken?

We staan altijd open voor verbeteringen, goed dat je dit dus bij ons aankaart. Ik ben erg benieuwd naar je reactie. 🙂
Badge +2
Hoi Issam,

De voornaamste reden om gebruik te maken van een blokkade op internet in het buitenland lijkt me het voorkomen van de bijbehorende extra kosten. Inmiddels is het met de GO abonnementen zo (en dat geldt straks voor alle abonnementen) dat die extra kosten niet meer bij de landsgrens beginnen. Eigenlijk maakt dat het wat ingewikkelder, 'vroeger' kon je gewoon roaming uitzetten en klaar. Door een instelling waarbij apart internet te blokkeren is binnen en/of buiten de EU kan ik roaming gewoon aan laten staan en hoef ik als gebruiker niet na te denken of ik nu wel of niet in een land zit dat binnen mijn bundel valt (op vakantie in Frans Polynesië ?). Of er aan moet denken dat ik met de auto onderweg naar Italië bij de Zwitserse grens roaming moet uitzetten om te voorkomen dat er in Zwitserland een een boel data verbruikt wordt doordat er toevallig allerlei updates binnengehaald worden bijvoorbeeld.
Overigens kan hetzelfde natuurlijk ook bereikt worden als de blokkade 'in het buitenland' straks 'buiten de EU' gaat betekenen. Voor blokkade binnen de EU zie ik, in ieder geval na juni, geen reden meer (wat niet wil zeggen dat zo'n reden er voor anderen niet kan zijn).
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Eric_E,

Bedankt voor je duidelijke en volledige uitleg.

Begrijpelijk dat je jezelf wil behoeden van extra kosten buiten de EU. Om jou en de rest van de vakantiegangers te beschermen tegen extra kosten staat er automatisch een blokkade op het internet wanneer je de EU verlaat. Als je de grens dus over gaat terwijl je roaming aan staat dan wordt de toegang tot het internet geblokkeerd. Je hebt pas toegang tot het internet wanneer je zelf aangeeft op welke manier je wilt gaan internetten. Je kan hierbij kiezen voor een Travel & Surf pas of betalen per MB. Dit kan je via je My T-Mobile applicatie aangeven.

Op deze manier zorgen we ervoor dat de klanten niet voor een overwacht hoge factuur komen te staan en geven we de kans om te kiezen op welke manier er betaald wordt voor het internet in het buitenland.

Worden hiermee je zorgen ontnomen? Is dit de oplossing waar je naar op zoek was? Ik hoor graag hoe je hier over denkt Eric!

Reageer