Beantwoord

Certificate error op toestelhulp.t-mobile.nl

Zojuist ben ik op My T-Mobile ingelogd, wilde configuratie SMS-jes laten ontvangen voor mijn toestel en ben via menu Toestel en SIM naar deze pagina geleid: 

https://toestelhulp.t-mobile.nl/

Daar werd ik door Mozilla Firefox 28.0 (up-to-date) gewaarschuwd dat het certificaat onjuist was, en voor een andere website bedoeld was.

This Connection is Untrusted

You have asked Firefox to connect securely to toestelhulp.t-mobile.nl, but we can't confirm that your connection is secure.

Normally, when you try to connect securely, sites will present trusted identification to prove that you are going to the right place. However, this site's identity can't be verified.

Technical Details

toestelhulp.t-mobile.nl uses an invalid security certificate. The certificate is only valid for the following names: *.customersaas.com , customersaas.com (Error code: ssl_error_bad_cert_domain)

Wat te doen???
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 17 april 2014, 09:57

Chrome geeft dezelfde melding hoor, dus heeft niks met firefox te maken. Een tijdje geleden had ik dat ook, maar toen was het binnen een paar dagen weer opgelost.

Ik zal het wel weer melden.
Bekijk origineel

12 reacties

Je kunt de pagina veilig openen,   je zult zien dat in een andere browser je de melding niet krijgt.....    FF is wat van slag..

Technische details

toestelhulp.t-mobile.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.
Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen: *.customersaas.com , customersaas.com
(Foutcode: ssl_error_bad_cert_domain)

Dit is de hele melding maar dat mag je deze keer negeren :)     Het is wel wat slordig....
De genoemde pagina kan mogelijk wel veilig worden geopend, maar feit blijft dat het certificaat voor een totaal ander domein is aangemaakt. Ga me nou niet vertellen dat FF van slag is. Het domein dat in het certificaat had moeten staan is:  *.t-mobile.nl  of zoiets.

Wanneer wordt er een correct certificaat aangemaakt?
Laat ik het zo zeggen..... zolang je met een andere browser deze melding niet krijgt.....       Ik denk dat je niet helemaal bekend bent met hoe deze certificaten werken......     De melding die een browser geeft is maar een heel klein deel en dat een domein wat in een melding genoemd word anders is dan wat je verwacht is ook al niets vreemds....

Je zult zien dat het met een uurtje weer verdwenen is..... 😛
Chrome geeft dezelfde melding hoor, dus heeft niks met firefox te maken. Een tijdje geleden had ik dat ook, maar toen was het binnen een paar dagen weer opgelost.

Ik zal het wel weer melden.
Ik zie nu dat het op een Windows 7 machine niet het geval is en op een windows 8 laptop wel   (beide chroome)...

Nog steeds niets aan het handje als je het bekijkt uit veiligheids oogpunt, het staat alleen heel slordig.

Ik zal ze eens van de laptop verwijderen en kijken of er een nieuw certificaat word opgehaald.

Het certificaat is al sinds 11-05-2014 verlopen.....  
Bedankt, Gwendolyn70! Ik wacht nog maar even voordat ik de pagina daadwerkelijk ga raadplegen 😉
Reputatie 5
@MobiUser

Wat vreemd dat je deze melding krijgt zodra je probeert om naar toestelhulp te gaan. Bij de link die jij hebt geplaatst in jouw bericht kom ik op dezelfde pagina uit. Als ik echter gewoon t-mobile.toestelhulp.nl invoer in de adresbalk kom ik gewoon op op de toestelhulp pagina uit. Zou je onderstaande link willen proberen om na te gaan of je dan weer op het certificaat uitkomt?

http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/
Laad prima....    het is gewoon een verlopen certificaat niets bijzonders, als een certificaat te lang verlopen is krijg je die melding.
@Roan : Lees aub goed hoe ik op die pagina kom: na in te loggen op My T-Mobile. En dus via een beveiligde SSL connectie (ik noemde daarom ook nog-es https ipv http in de link naar die pagina.....). Als je gewoon unsecure naar die pagina wilt (http) heb je niets met certificates te maken. Ik ga het hele Secure Sockets Layer protocol niet uitleggen, zoek dat zelf maar op aub.

@JohnH : ik heb niets aan snelle reacties die inhoudelijk weinig bijdragen. Zoals ik al eerder melde: het certificaat is niet verlopen maar aangemaakt voor een totaal ander domein. 

Ik ben bang dat er niemand binnen T-Mobile verantwoordelijk is voor het hele certificates beheer van de website....
Gelukkig maar dat in elk geval jij het snapt.... Leg dan eens uit aan alle kijkbuis kindertjes hoe een certificaat van een heel ander domein aan die pagina is gekopelt? Ik weet zeker dat veel mensen dat best eens zouden willen weten.

Geeft ze ook wat te doen zolang ze niet op die site kunnen komen.... Ik wacht met gepaste spanning op je uitleg!
Ben geen ervaren mobile gebruiker.. Zojuist een Samsung met T-mobile gekocht.

Melding 'beveiliginscertificaat voor  My T-mob afkomstig van niet vertrouwde autoititeit'
uitgegeven door': GeotrustSSL CA-G2'   aan: *.adnxs.com (AppNexus, Inc)

Hoe reageer ik hierop?
Dank
@Pantaneiri

Welkom op het T-Mobile forum! :)

Excuses voor de later reactie! Kan je aangeven je deze melding te zien krijgt? Probeer je een website of een app te openen? Ik hoor het van je zodat ik het voor je kan oplossen.

Reageer