Beantwoord

Hoe configureer ik vingerafdruk in de app?

• Doet lekker mee
  • 17 reacties
Hallo,

Ik heb een Iphone 7+ en ik wil in de "MyT-mobile" app de vingerafdruk instellen maar waar kan ik deze vinden ?:?
Ik log nu in met de 5 cijfer code maar als het met de vingerafdruk ook mogelijk is ..why not ?:$

Alvast bedankt voor de reacties !
icon

Beste antwoord door Konila 12 december 2016, 12:18

Hoi Ballo,

Deze vind je door naar de applicatie ''Instellingen'' te gaan, en te zoeken naar ''Touch ID en toegangscode''. Hier kun je je vingerafdruk instellen en eventueel je toegangscode wijzigen. Klik op ''Voeg een vingerafdruk toe..'' en de rest wijst zich vanzelf!

Succes! 😃

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Ballo,

Deze vind je door naar de applicatie ''Instellingen'' te gaan, en te zoeken naar ''Touch ID en toegangscode''. Hier kun je je vingerafdruk instellen en eventueel je toegangscode wijzigen. Klik op ''Voeg een vingerafdruk toe..'' en de rest wijst zich vanzelf!

Succes! 😃
Thanks ! Ik heb het gevonden onder waar je naam en telefoonnummer staat (linkerbovenhoek) daar zit ook een menu , bij toeval tegengekomen !
Hoe werkt dat bij Android?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Robert,

Als het goed is zou je dat via Instellingen, vervolgens Schermvergrendeling en Beveiling, en daarna de optie ‘Vingerafdrukken moeten kunnen inschakelen. Daarna kies je ‘Vingerafdruk toevoegen’, legt je vinger op de thuisknop en dan volg je de instructies.

Kun je laten weten of het gelukt is? 🙂
Hey David! Dank je wel voor je snelle antwoord, ik kan een vingerafdruk achterlaten. Voor inloggen staat ook aangevinkt want bij online bankieren lukt het wel, echter bij T-Mobile lukt het niet.

Lang niet gesproken hier
Je hebt me vorig jaar erg goed geholpen, met dank er voor.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Robert,

Wat aardig van je, graag gedaan natuurlijk! Ik herkende je foto en username inderdaad. 🙂

Ik heb dit gelijk even voor je nagevraagd bij degene die over My T-Mobile en de app gaat. Hopelijk heeft hij snel een antwoord hierop! Ik kom er op terug zodra ik een antwoord heb.
Dat je dat nog weet 😃, je zult zoveel mensen hier voorbij zien komen.
Ik zie je antwoord graag tegemoet 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Robert!

Ik heb een antwoord van mijn collega. De optie voor vingerafdruk voor Android is er op het moment nog niet, maar staat wel op het plan ter ontwikkeling. De bouw en onderhoud kon niet op een goede manier worden gerealiseerd op dit moment, dus het is nog even afwachten.

Als we een update hebben, dan hoor je dat van ons!
Hey David! Hartelijk dank voor je antwoord, ik dacht dat het er al was. Had ik het toch bij het verkeerde eind. Is erg handig als je je kunt inloggen met je vingerafdruk, ik wacht rustig af. Nogmaals dank je wel voor je snelle antwoord.
David schreef:

Hey Robert!

Ik heb een antwoord van mijn collega. De optie voor vingerafdruk voor Android is er op het moment nog niet, maar staat wel op het plan ter ontwikkeling. De bouw en onderhoud kon niet op een goede manier worden gerealiseerd op dit moment, dus het is nog even afwachten.

Als we een update hebben, dan hoor je dat van ons!

We zijn nu negen maanden verder, ik begrijp dat het inloggen met vingerafdruk(ken) nog steeds niet ondersteund wordt voor Android toestellen? Waarom duurt dit zo lang? Voorzover ik weet heeft Android toch nog steeds het grootste marktaandeel, maar T-mobile klanten zijn kennelijk over het algemeen allemaal iPhone gebruikers. :?

Bij het installeren van de app zie ik onder pincode invoeren een toggle voor "gebruik vingerafdruk". Zet je die aan, dan gebeurd er vervolgens niks. :? Trouwens, wat gebeurd er eigenlijk met je vingerafdruk, wordt die ook in de T-mobile app opgeslagen of ergens bij jullie?

Ik hoop dat jullie iig snel aan de slag gaan om Android toestellen te ondersteunen....

P.S. Als ik eenmaal een pincode heb ingesteld, dan vind ik vervolgens nergens waar ik die pincode kan wijzigen of (tijdelijk) verwijderen:? Klopt het dat dit alleen kan door de app te deleten en opnieuw te installeren? Als ik in de app zit en linksboven op de drie liggende streepjes druk en vervolgens naar Gebruikersnaam en wachtwoord ga, zie ik alleen een optie om mijn reguliere wachtwoord (en gebruikersnaam) aan te passen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben. Deze duidelijkheid kan ik je niet bieden, dus ga ik de hulp inschakelen van de experts. Zodra ik een reactie krijg van de vriendelijke collega's die zich hiermee bezig houden, dan laat ik het direct weten. Misschien dat zij zelfs zelf in het topic reageren!
Ha hier de vriendelijke collega 😉

mbt vingerafdrukscanner die functie is al sinds eind vorig jaar aanwezig in de android versie van de app. In de regel ontwikkelen we functies voor zowel Android als iOS gelijktijdig en trekken we niet een bepaald platform voor.

De vingerafdruk wordt niet naar ons gestuurd, deze staat lokaal op je toestel en verificatie wordt afgehandeld door Android. De app krijgt alleen terug of je vingerafdruk overeenkomt of niet.

Inloggen met vingerafdruk is in te stellen tijdens instalatie van de app of door het menu te openen op je gebruikersnaam te drukken en dan naar profiel te gaan. Hier kan je zowel je huidige pin aanpassen als de vingerafdruk activeren of deactiveren.

Mocht dit niet werken, zou ik graag wat meer informatie ontvangen (toestel en Android versie) dan moeten we even kijken wat hier mis gaat.
Bedankt Issam.

Jess3 schreef:

Ha hier de vriendelijke collega 😉

mbt vingerafdrukscanner die functie is al sinds eind vorig jaar aanwezig in de android versie van de app. In de regel ontwikkelen we functies voor zowel Android als iOS gelijktijdig en trekken we niet een bepaald platform voor.

De vingerafdruk wordt niet naar ons gestuurd, deze staat lokaal op je toestel en verificatie wordt afgehandeld door Android. De app krijgt alleen terug of je vingerafdruk overeenkomt of niet.

Inloggen met vingerafdruk is in te stellen tijdens instalatie van de app of door het menu te openen op je gebruikersnaam te drukken en dan naar profiel te gaan. Hier kan je zowel je huidige pin aanpassen als de vingerafdruk activeren of deactiveren.

Mocht dit niet werken, zou ik graag wat meer informatie ontvangen (toestel en Android versie) dan moeten we even kijken wat hier mis gaat.

Dank voor dit snelle antwoord.

Wat apart, nu werkt alles opeens vlekkeloos.:P

-Dit is mijn eerste toestel met vingerprint scan dus ik dacht in eerste instantie dat als je die toggle voor de vingerprint scan naar rechts verschoof voor akkoord, dat je dan op app-niveau gevraagd zou worden om je vingerprints in te voeren. Dat is dus niet het geval.
-Die toggle had ik dus al een paar keer naar rechts geschoven, maar elke keer als ik de app opende werd de app-pincode gevraagd. Deze pop-up kwam dus helemaal niet tevoorschijn.:?

Vandaar dat ik ook dacht dat het niet werkte of niet ondersteund werd voor Android.
-Ik zou het idd vreemd hebben gevonden als iOS de voorkeur zou genieten wat de fuctionaliteit vd app betreft. Ik denk dat ik ook tot die conlcusie kwam door die bijna schermgrote reclame/spam voor de iPhone X, iedere keer als ik de app open(de).;-) Vind ik eigenlijk ook wel een beetje twijfelachtig/irritant dat jullie de app ook gebruiken voor reclamedoeleinden en dat dit zo prominent aanwezig moet zijn tussen je overzicht.;-) Dat hoeft voor mij niet zo.;-)
-Wat pincode wijzigen of vingerafdruk activeren/deactiveren betreft. Ah, nu heb ik de opties idd gevonden. Het kwam niet in mij op die twee pijltjes te drukken.

Ik had niet gedacht dat daar andere opties onder te vinden zouden zijn.;) Ik dacht namelijk dat dat een normale "expanded view/collapsed view" knop betrof en men al automatisch naar "expanded view" zit te kijken.:P Ik vond het al vreemd dat er niks te vinden was onder "gebruikersnaam en wachtwoord" en ik zat daarnaast al iedere keer de app te deleten en opnieuw in te stellen met of zonder pincode naargelang ik een weekje binnenshuis of buitenshuis werk.;)
- P.S. Ik weet niet hoe lang een inlog blokkade blijft bestaan nadat je na vijf mislukte pogingen om in te loggen hebt gedaan? Zou het mss sowieso niet handiger zijn om na 3-5 mislukte inlogpogingen de pincode te "eisen"? Dan weet ik ook weer meteen of er enkele kleine donderstenen binnen de familie weer nieuwschierig zijn geweest zonder dat ik het weet.🆒
-Ik denk trouwens dat het ook veiliger zou zijn om opnieuw de pincode/vingerscan te vragen als de app wordt geminimaliseerd?
Reputatie 6
Badge +16
Fijn dat je het nu allemaal gevonden hebt en alles weer vlekkeloos loopt. 😃

Verder wil ik je bedanken voor je uitgebreide feedback! Het helpt altijd als klanten met ons meedenken. Er wordt uiteraard altijd gekeken waar we verbeteringen in kunnen doorvoeren!

Reageer