Sticky

[Info] Vernieuwingen op My T-Mobile (online en app)

  • 2 maart 2021
  • 2 reacties
  • 567 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9443 reacties

 

Goedemorgen allemaal,

We gaan onze My T-Mobile omgeving (online en de app) veranderen en in dit topic vind je meer informatie over wat er gaat gebeuren en wat dit voor jou betekent.

Mocht je na het lezen van dit topic nog vragen hebben dan horen we het graag!

 

Nieuw in My T-Mobile

De komende tijd vernieuwen we My T-Mobile: online en in de app! We zetten klanten in groepen over naar de nieuwe My T-Mobile omgeving, dit gaat automatisch. Hoe je weet of de nieuwe omgeving voor je klaarstaat? Bij het inloggen vragen we je om voortaan in te loggen met een e-mailadres óf we sturen je een e-mail en een sms met meer informatie.

Inloggen met een e-mailadres

Veel klanten loggen nu in met hun 06-nummer. Je hoort vanzelf wanneer je gebruik kunt gaan maken van onze update. Vanaf dat moment log je voortaan in met een e-mailadres. Het enige wat je hoeft te doen, is je e-mailadres als gebruikersnaam op te geven. Je wachtwoord blijft hetzelfde.

Log je nu al in met een e-mailadres? Dan laten we in My T-Mobile weten wanneer de verbeteringen voor je klaarstaan.

Dit zijn de verbeteringen

  1. Vanaf eind februari kun je bericht krijgen. Je gaat dan inloggen met een e-mailadres. Als je dat gedaan hebt, kun je tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Met 2FA zijn je inlog en dus ook je gegevens daarachter beter beveiligd.
  2. Je krijgt één login, waarachter je al je mobiele abonnementen kunt zien en beheren.
  3. Je kunt je mobiele abonnementen en je internetabonnement thuis binnenkort via één inlog gaan beheren.
  4. Je kunt binnenkort ook iemand anders laten meekijken met jouw abonnement, of meekijken met het abonnement van iemand anders. Zo kun je bijvoorbeeld een kind mee laten kijken met een abonnement dat hij of zij gebruikt. Of een oogje in het zeil houden bij een familielid. Natuurlijk alleen als diegene daar toestemming voor geeft.

Inloggen op de T-Mobile Community

Als je bent omgezet dan moet je één keer opnieuw inloggen met jouw nieuwe My T-Mobile inloggegevens op de Community en vanaf dan hoef je daar verder niets meer aan te doen.

Verbeterd voor jou

We verbeteren My T-Mobile, omdat we je zo goed mogelijk willen helpen met het beheren van je abonnement(en). We zijn dan ook benieuwd naar wat je vindt. En we helpen je graag met het inrichten van je My T-Mobile.


2 reacties

Reputatie 2

Wat ik mis is wanneer ik mijn mb's moet aanvullen geen notificatie krijg in my T-Mobile.

Ik krijg wel een bericht in mijn router van het betreffende abonnement.

Zou fijn zijn om dat in my T-MOBILE te krijgen.

Op zich prima dat eea veilioger wordt maar 2FA met sms wordt sterk afgeraden. Zie artikel. Waarom geen Authenticator app?

Verder vreemd dat login app en My T Mobile webomgeving andere inlog vereist

 

Microsoft roept op om geen tweestapsverificatie via sms meer te gebruiken - Computer - Nieuws - Tweakers

 

"Microsoft roept op om geen tweestapsverificatie via sms meer te gebruiken

Microsoft roept gebruikers op af te stappen van telefoonberichten voor tweestapsverificatie. Het gaat dan specifiek om sms en voiceberichten. Die zijn volgens het bedrijf kwetsbaar voor onderschepping. Microsoft raadt authenticatieapps aan als alternatief.

De waarschuwing staat in een blogpost van Alex Weinert. Die schreef eerder al een veelbesproken blogpost over de toekomst van wachtwoorden, waarin hij zei dat multi factor authentication meer dan 99 procent van alle phishing- en inbraakpogingen op Microsoft-accounts tegenhoudt. Weinert pleit er nu voor af te stappen van sms en 'voice' als tweestapsverificatiemethodes. "Deze mechanismes zijn gebaseerd op publicly switched telephone networks of pstn's en ik denk dat dat de onveiligste 2fa-methodes van dit moment zijn", schrijft hij in de blogpost.

Weinert schrijft dat iedere mogelijke methode om credentials te stelen op deze PSTN's, kunnen worden toegepast. Dat kan bijvoorbeeld via phishing, social engineering, accountovernames en diefstal van een toestel.

Bij sms en telefoonberichten worden de one-time passwords verzonden in plaintext. Dat kan volgens Weinert ook niet zomaar veranderen, want encryptie zou onpraktisch toe te passen zijn op bijvoorbeeld sms-berichten. Ook zouden sms-credentials tijdloos zijn, waardoor er meer tijd is om ze te achterhalen, in tegenstelling tot authenticatieapps waarbij een code meestal maar dertig seconden geldig is.

Weinert schrijft in de blogpost overigens niet hoe groot de problemen zijn rondom 2fa via sms. Het is dus niet bekend in hoeveel gevallen dat bij Microsoft-accounts bijvoorbeeld is omzeild en op welke manieren dat dan gebeurde. Volgens Weinert is het onvermijdelijk dat tweestapsverificatie uiteindelijk overal wordt ingezet, maar dat Microsoft denkt dat authenticatieapps daar beter geschikt voor zijn. Hij raadt zelf de Microsoft Authenticator aan, maar gebruikers kunnen iedere soort authenticatieapp gebruiken op verschillende diensten."

Reageer