Beantwoord

Kosten van buiten de bundel

Hallo,

Ik ben nu in het buitenland (buiten de EU) en er staat dat ik 12 euro moet betalen aan 'overige kosten', ik kan alleen nergens in de verbruiksdetails zien waarom dit zo hoog is of wat er mis is gegaan. Bij verbruiksdetails staat namelijk overal 0,00 euro. Ook staat hier alleen maar dingen van vóór dat ik op vakantie was.

Bovendien heb ik mijn mb's direct uit gezet het moment dat ik in het vliegtuig stapte, dus door internet gebruik zouden de kosten niet kunnen zijn gekomen. Wel ben ik enkele keren gebeld, maar dit waren geen gesprekken van langer dan een minuut. Ik zou graag verheldering willen hebben over hoe de kosten zijn gemaakt.
icon

Beste antwoord door Rosan 26 juli 2016, 21:40

Beste Dbaelde vaak worden kosten met wat vertraging door berekend omdat de buitenland provider het moet doorgeven aan de eigen provider.
Verder zal je de kosten zien op de factuur en je kan hier zien wat de kosten voor de bundels en bellen ed in Europa.
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland

Sudanezking jij zit dus buiten Europa en toen naar België gebeld dan maak je dubbele buitenland kosten.
In welk land zit je nu dan kunnen we mee kijken betreft de tarieven.
Bekijk origineel

18 reacties

Ja ik heb het zelfde probleem, alleen vele malen erger. Ik had een surf pas gekocht voor buiten Europa en de overige kosten hiervoor waren 30 euro. Verder heb ik 2 uur naar belgie gebeld en toen opeens waren mijn overige kosten 330 euro. Ik vond dit bedrag al ontiegelijk hoog maar nam aan dat het wel zou kloppen. Alleen ik heb mijn mobiele data etc uitgezet dus dit bedrag van 330 euro moest puur uit de telefoon gesprek komen. Wat voor mij ook al gestoord leek. Geschokt door dit bedrag heb ik mijn telefoon op airplane mode gezet en puur wifi gebruikt. Ik ging een halfuur slapen en werd weer wakker, toen heb ik mijn overige kosten weer gecheckt en dat was uit het niets naar 428 euro gestegen. Dit kan sowieso niet kloppen en ik zou graag willen weten waar al deze bedragen vandaan komen. 330 kon ik nog wel in een keer betalen maar nu zou ik ook graag willen weten hoe en waar ik een betalingsregeling kan aanvragen. En voor dat ik iets zal betalen zou ik graag willen dat iemand van T-mobile mijn overige kosten nog eens doorneemt want hier klopt helemaal niets van! In mijn overige kosten verklaring staat helemaal niets wat deze kosten kan uitleggen of verklaren, dus ergens is er vast iets heel goed misgegaan! Een zeer ontevreden klant!
Badge +13
Beste Dbaelde vaak worden kosten met wat vertraging door berekend omdat de buitenland provider het moet doorgeven aan de eigen provider.
Verder zal je de kosten zien op de factuur en je kan hier zien wat de kosten voor de bundels en bellen ed in Europa.

Sudanezking jij zit dus buiten Europa en toen naar België gebeld dan maak je dubbele buitenland kosten.
Ik zit in egypte en ja oke ik begrijp dubbele kosten. Maar hoezo als die op airplane mode staat met data uit wordt er een extra 100 euro op mijn overige kosten gezet? Die eerste 330 kan ik nog begrijpen maar dat die opeens naar 428 euro steeg dat is onmogelyk! Ik had niet gebeld en werd ook niet gebeld of data gebruikt!
Badge +13
Grote kans dat dat dus allemaal van dat ene telefoontje is want alles moet via via doorberekent worden dus via andere providers.
Dus dan worden sommige kosten pas later doorberekent maar een moderator kan misschien al iets meer zien wat er is gebeurt.
Oke en hoe zorg ik ervoor dat een moderator zoiets voor mij kan nakijken? Btw erg bedankt voor de hulp begrijp het nu wat beter!
Badge +13
Ze zullen vanzelf hier reageren en dit topic oppakken en kijken of ze al kunnen inzien wat er gebeurt is.
Let wel mobiele data kunnne ze niks over inzien alleen bel data kunnen ze inzien.
Reputatie 7
Badge +15
Hey SudanezKing,

Ik snap dat je schrikt van dit soort bedragen. Goed dat je even navraag doet hierover en fijn om te zien dat Rosan ook al op je gereageerd heeft.

Ik zie op jouw My T-Mobile pagina inderdaad hoge kosten staan. Als ik vervolgens in jouw verbruiksdetails kijk zie ik alleen de kosten voor de Travel & Surf pas. Ik vermoed dat hier het een en ander fout gaat in My T-Mobile en ik heb dit dan ook direct doorgestuurd naar het team dat dit soort fouten in onderzoek neemt. Ik wil je ook adviseren om even je aankomende factuur af te wachten. Daar komen namelijk precies de kosten op te staan van wat je precies gebruikt hebt in het buitenland. Verder maak je voor internetten in het buitenland nooit zomaar kosten. Je kunt namelijk alleen internetten wanneer je gebruik maakt van een (Travel & Surf) bundel.

Aan de hand van deze tarieven kun je even bekijken wat de kosten precies zijn in Egypte.

Laat je weten of je zo wat meer duidelijkheid hebt?
Hartelyk bedankt voor de verheldering. Ja ik begrijp het nu veel beter! Ik hoop dat het inzicht van het des betreffende team een beetje meer duidelijkheid zal brengen. Ik zal je advies opvolgen en op mijn factuur afwachten. Nogmaals hartelijk dank voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +15
Hi SudanezKing,

Graag gedaan natuurlijk! Trek je aan de bel als er nog onduidelijkheden op je aankomende factuur staan?

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! 🙂

Allemaal prima, maar ik heb dus geen internet gebruikt en amper gebeld. Dus het is een beetje gek dat ik dan toch kosten krijg. Bovendien staan er GEEN gesprekken in mijn verbruiksdetails vanaf de datum dat ik in het buitenland zit, alsof ik niet gebeld zou hebben.
Badge +13
Wat eventueel ook zou kunnen is dat er sms-diensten meespelen waar je ongemerkt lid van geworden bent.
Verder kan je het beste je factuur afwachten en mochten er dingen dus op de factuur staan die niet kloppen zal T Mobile deze dus herstellen voor je.
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-sms-diensten-deel-3-181844
Reputatie 6
Badge +17
Hoi dbaelde,

Goed dat je nog even contact opneemt, want zo te zien gaat er iets verkeerd met jouw My T-Mobile. Ik heb even samen hiernaar gekeken met mijn collega die verantwoordelijk is voor My T-Mobile. Het is nog niet duidelijk waardoor dit komt en daarom ga ik dit laten onderzoeken door onze IT-afdeling.

Ik kan op dit moment helaas ook niet zien waar de eventuele overige kosten vandaan komen. Ik wil je vragen om even je nieuwe factuur af te wachten en het onderzoek van onze IT-afdeling. Zij gaan hun best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als er inderdaad onterechte kosten in rekening worden gebracht, ga ik dit natuurlijk voor je rechtzetten.

Ik hoop dat je ondanks dit toch kunt genieten van je vakantie. Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Hi, er zou een t-mobile team een onderzoek verrichten naar de hoge kosten die mij werden toegerekend. Ik heb hier nog niks van terug gehoord, en ben geintresseerd naar hun conclusie. Ik hoop hier meer verheldering over te krijgen. Ik zou graag ook willen weten wat ik precies moet doen voor een betalingsregeling, want als het bedrag klopt zal ik een betalingsregeling nodig hebben om dit af te betalen. Dus ik hoop verheldering te krijgen met betrekking tot deze twee punten. Alvast bedankt voor de hulp!
Badge +13
Ik vermoed dat het nog net te kort terug is het is wel 12 dagen terug maar er zitten wel 2 weekenden tussen en meestal duurt zoiets 10 werk dagen.
Ik denk dat je aankomende week hier wel meer verheldering over moet gaan krijgen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi SudanezKing,

Goed dat je dit even navraagt. Jouw case is nog behandeling bij de afdeling die hierover gaat. Ik verwacht dat je deze week een terugkoppeling krijgt van ons.
Bedankt hajar, maar ik zou ook graag een betalingsregeling willen aanvragen. Maar helaas kan er niet achter komen hoe ik dat moet doen. Ik heb het nu al 3x gevraagd maar niemand die er antwoord op wil geven. Dit is erg belangerijk en ik hoop hier spoedig antwoord op te krijgen.
Ook heb ik mijn betalingsmethode van "automatische incasso" naar "accept giro per post" omgezet. Ik vroeg me of deze wijziging bij jullie al is opgekomen en of het in zal gaan voor mijn factuur van Augustus (want ik heb deze namelijk vandaag ontvangen op mijn t-mobile). Zal mijn factuur voor Augustus na deze wijziging nog steeds automatisch worden afgeschreven of zal ik het per accept giro kunnen betalen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sudanezking,

Ik zie dat je case inmiddels is opgelost. Heb je al een terugkoppeling gehad? Ik zie ook dat het gelukt is om de betalingsmethode van automatische incasso naar acceptgiro te wijzigen. Dit gaat pas in bij je volgende factuur dus niet die van augustus. Ik zie dat de factuur van augustus behoorlijke hoog is en dus heb ik een betalingsregeling getroffen voor je van 5 termijnen. Ik stuur je een privebericht met meer informatie.

Reageer