Beantwoord

netwerk app

  • 26 september 2018
  • 12 reacties
  • 1969 Bekeken

Reputatie 1
Hallo T-Mobile,

ik ben sinds maart jl klant van T-Mobile en ook meteen gebruiker van de netwerk app.

Nu is mijn vraag, waarom wordt er nooit iets teruggekoppeld naar de app gebruikers.

het zou toch voor de gebruikers ook fijn zijn als je wist dat er ook daadwerkelijk iets met je gegevens gedaan werd !!!.

Met vriendelijke groet,
Mari.
icon

Beste antwoord door Folkert 26 september 2018, 19:20

Excuses Mari, ik heb niet goed gelezen. Voor zover ik weet worden al je speedtests (ook die van de Ookla app als ik het goed heb) anoniem verwerkt in de resultaten van de dekkingskaart. In de "honingraten" kun je de gemiddelde netwerksnelheid zien en ook hoeveel metingen er gedaan zijn.

Ik heb een te kleine bundel om veel speedtests te doen, ze vreten data.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Aan dit commentaar te zien doen ze er wel iets mee. Bijvoorbeeld de inlog problemen met Android 4.

Heb je wel eens direct gemaild naar applicatie@t-mobile.nl?

Reputatie 1
Hallo Folkert / T-Mobile,

Folkert bedankt voor Uw reactie.

Echter leest u mijn vraag verkeert of u begrijpt mijn vraag niet.

De vraag betreft de T-Mobile Netwerk app en niet de My T-Mobile app.
(voor de duidelijkheid, met de T-Mobile Netwerk app wordt het netwerk gemeten op je eigen locatie of op de locatie waar je tijdens de meting bent).

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +18
Excuses Mari, ik heb niet goed gelezen. Voor zover ik weet worden al je speedtests (ook die van de Ookla app als ik het goed heb) anoniem verwerkt in de resultaten van de dekkingskaart. In de "honingraten" kun je de gemiddelde netwerksnelheid zien en ook hoeveel metingen er gedaan zijn.

Ik heb een te kleine bundel om veel speedtests te doen, ze vreten data.
Reputatie 7
Badge +20
Het klopt inderdaad wat Folkert in zijn tweede reactie zegt, Mari! 🙂 Deze resultaten worden inderdaad op deze manier meegenomen. Is er nog iets anders wat je graag teruggekoppeld zou willen zien of waar je op doelt? Dan kan ik kijken of we daar wat mee kunnen!
Reputatie 1
Hallo David en Folkert,

Wederom bedankt voor jullie reacties !!.

Echter nog geen antwoordt op mijn vraag, De vraag is wat doet T-Mobile met de meetgegevens, buiten een raster maken.

Ik heb nu 296 metingen gedaan vanaf maart, sinds ik klant ben geworden bij T-Mobile en nog geen enkele verandering c.q. verbetering mogen constateren, de metingen en zeker die van de upload zijn niet zo stabiel variërend tussen de 7.6 en de 14,7.

Ik had eerlijk gezegd verwacht ten 1e dat er af en toe een terugkoppeling zou zijn van bevindingen en ten 2e had ik mezelf voorgesteld dat de gegevens van de metingen zouden worden gebruikt om ons netwerk nog beter en stabieler te maken.


Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mari,

Vragen staat vrij, leuk dat je zo nieuwsgierig bent naar de werking van de app!

Deze gegevens worden wel degelijk gebruikt voor de verbetering van het netwerk, maar het is goed mogelijk dat in jouw specifieke omgeving geen verbetering is gedaan. Omdat ik merk dat je hier gewoon graag nog meer over wilt weten en benieuwd bent naar de achterliggende systemen, heb ik contact opgenomen met een collega die hier álles van afweet. Wij als moderators weten natuurlijk veel, maar gespecialiseerde collega's nog veel meer dus ik denk dat hij dit tot in de puntjes kan uitleggen. Hij is nu op vakantie en is er volgende week weer, dus ik hoop je volgende week van meer info te voorzien!

Je hoort van me!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Mari,

Zie je ook verschil in upload tussen binnen en buiten? Ik doe niet zoveel metingen want ik heb maar een kleine databundel maar ik zie wel dat de upload snelheid buiten flink omhoog schiet. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het signaal van de telefoon naar de mast zwakker is dan andersom. Dat zwakke signaal heeft meer moeite om door gebouwen heen te komen.

Ik kwam binnen op werk op 3,6 up en 27,8 down. Als ik buiten ga staan bij de poort (en dat is dan 300 meter van de T-Mobile mast) schiet de snelheid omhoog naar 46,2 up en 123 down wat dan weer komt doordat mijn Basis abonnement gelimiteerd is op 120/50 Mbit.
Een random test buiten in een drukke winkelstraat op zaterdagmiddag in de grote stad kwam op 29,7 up en 35.9 down en dat vind ik een mooie waarde als er veel T-Mobile telefoons in de buurt actief zijn.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Hallo Jaimy en Folkert,

Als eerst bedankt voor jullie reactie !!.

Ja Jaimy ik ben inderdaad benieuwt wat er allemaal met de gegevens gedaan wordt of gaat worden, omdat ik er nu niets van merk. Dus de ik ben hoopvol op een reactie van uw collega.

Folkert, inderdaad maakt het veel verschil tussen ontvangst binnen of buiten, ook bij mij en ik heb wel een onbeperkt abonnement.

De snelheden van zowel upload als download zijn bij mij ten opzichte van het begin van mijn abonnement, in maart jl en nu een aanzienlijk stuk lager zelfs.

Daarom ben ik echt benieuwt wat T-Mobile met de meetgegevens doet.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi hoi,

Ik heb reactie gekregen van mijn collega dus ik zal hieronder vertellen wat hij mij heeft verteld!

Hij geeft aan dat de applicatie op dit moment nog in pilot is. Dus we zijn voornamelijk bezig met het finetunen van de applicatie zelf, verbeteren van de meetgegevens, valideren of alle data klopt, etc.
De resultaten kunnen we op dit moment nog niet gebruiken om actief feedback te geven aan jullie (onze klanten), daarvoor kun je op dit moment nog het beste een melding maken via de website op de dekkingskaart wanneer je problemen of verminderde dekking ervaart.

Zodra de applicatie gelanceerd wordt zal de data inderdaad gebruikt gaan worden om ons netwerk nog verder te verbeteren!

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid, Mari!
Reputatie 1
Hallo Jaimy,

Bedankt voor uw reactie en uitleg.

Nu is het voor ons als klanten en voor T-Mobile te hopen dat al deze verbeteringen, snel gaan verlopen.

Hopelijk wordt over de voortgang gecommuniceerd met of naar de klanten.

Met vriendelijke groet,
Mari.

En hoe ver staat het na een jaar finetunen? 

Reputatie 1

Hallo Anton68,

Nu 1 jaar verder merk ik nog niets van de finetuning.

Op 5737RH in Lieshout is de download en de upload snelheid nog hetzelfde als 1 jaar geleden.

 

Verder is het jammer dat er nooit gecommuniceerd wordt wat er nu verbeterd is of wordt in uw of mijn regio.

 

Met vriendelijke groet,

Mari.

Reageer