Beantwoord

Netwerk app

• 21 april 2019
  • 15 reacties
  • 1878 Bekeken

Reputatie 1
Beste T-Mobile,

De mobile netwerk app werkt maar gedeeltelijk, als volgt:

Het binnenhalen van de downloadsnelheid, lukt wel !!

Het binnenhalen van de uploadsnelheid, lukt niet.

Na de speedtest blijft de app ook hangen en verwerkt deze de gegevens ook niet verder.

Met vriendelijke groet,
Mari.
icon

Beste antwoord door Hajar 16 mei 2019, 09:33

Hi Mari,

Bedankt voor je feedback! Ik heb ook direct even nagevraagd en wanneer je de app gebruikt wordt er een netwerkdiagnose gedaan en dus blijft de app aan om een aantal dagen de dekking te controleren. Als je er geen gebruik van wilt maken dan moet je hem handmatig afsluiten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1
Beste T-Mobile,

Ik vind het echt jammer dat er na zoveel tijd nog niet wordt gereageerd op mijn / ons probleem.

Het binnenhalen van de zowel downloadsnelheid als de uploadsnelheid lukt inmiddels wel. Echter na de speedtest sluit de app niet af en moet je hem telkens handmatig afsluiten.

Hopelijk kan er wat aangedaan worden.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mari,

Bedankt voor je feedback! Ik heb ook direct even nagevraagd en wanneer je de app gebruikt wordt er een netwerkdiagnose gedaan en dus blijft de app aan om een aantal dagen de dekking te controleren. Als je er geen gebruik van wilt maken dan moet je hem handmatig afsluiten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
Reputatie 1
Hallo Hajar / T-Mobile,

Het handmatig afsluiten behoefde eerst niet, na het gebruik van de netwerk app sloot deze voorheen automatisch af.

Wat nu gebeurt, als je de app gebruikt blijft deze actief tot je hem handmatig afsluit. Het zou wenselijk zijn als de app klaar was met het binnenhalen van de gegevens dat de app zich automatisch afsloot.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marijoke,

Je kunt de feedback natuurlijk via de applicatie indienen, maar zoals gezegd is dit geïmplementeerd om de diagnose uit te kunnen voeren. Het is dus niet te garanderen dat dit (weer) aangepast zal worden.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het ons weten!
Reputatie 1
Hallo David / T-Mobile,

Hoe kan ik feedback geven via de applicatie, ik kan dit namelijk nergens vinden en ik ben een leek op dit gebied.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mari,

Je kunt de feedback indienen via de Play Store! Dus waar je de applicatie kunt downloaden, kun je ook reacties plaatsen over de app. ☺
Reputatie 1
Hallo Jaimy / T-Mobile,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb een reactie geplaatst op de play store, nu maar hopen dat er op enig moment, reactie of actie komt.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Beste Mari,

Wederom dank voor de feedback! Inmiddels zijn zowel de Android, als de iOS-applicatie voorzien van een update en het probleem met de uploadtest verholpen moet zijn.

Om wat misverstanden te voorkomen zou ik je graag wat extra informatie geven over de app-activiteit op de achtergrond:

De applicatie verzamelt enkele keren per dag, anoniem, informatie over het netwerk. Bijvoorbeeld 'iemand met toesteltype x' is op moment 'y', op die plek 'z' verbonden met 4G. Verder registreert de applicatie op de achtergrond wanneer het toestel bijvoorbeeld van 4G naar 3G overschakelt, of onverhoopt helemaal geen dekking heeft. Daarnaast, als er een speed test wordt uitgevoerd, worden de netwerkcondities op dat moment uiteraard ook gekoppeld aan de snelheidsmeting.

Mocht je zelf (structureel) problemen met het netwerk ondervinden, bijvoorbeeld thuis of op je werk, dan kan je de DekkingsDiagnose activeren. Dan worden gedurende 7 dagen (of totdat je de optie eerder uitschakelt) de scans tijdelijk gekoppeld aan je My T-Mobile-gegevens.

Zolang de applicatie actief is verzamelt de applicatie dus, anoniem (tenzij je zelf de DekkingsDiagnose hebt aangezet), waardevolle infomatie mbt het netwerk en geeft het inzicht waar het netwerk nog verder verbeterd kan worden. Indien je dit liever niet hebt kan je de applicatie uiteraard altijd handmatig afsluiten/deïnstalleren.

Met vriendelijke groet,
JP
Reputatie 1
Hallo AlphaUMi,

Bedankt voor uw reactie.

Ik gebruik zeker 2x per dag de netwerk app, om de snelheid van het netwerk te meten (hobby) wat nu jammer is, als ik de netwerk app inschakel er een tekentje komt staan wat ik zelf moet verwijderen als de netwerk meting klaar is anders blijft deze actief.

Ik had gehoopt als er een update van de app zou komen dat dit tekentjes ook weer weg zou zijn na de netwerk meting.

Jammer genoeg is dit bovenstaande niet het geval en moet ik de app dus telkens handmatig blijven afsluiten. Hopelijk kunnen jullie het nog eens softwarematig herstellen.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Hallo Mari,

Bedankt voor je uitleg, denk dat ik nu je probleem wel goed begrijp. Ik maak hier uit op dat je de app op Android gebruikt en met je laatste bericht herken ik waar je tegenaan loopt; de applicaties die op de achtergrond actief zijn worden weergegeven als symbool bovenin beeld en in het notificatiescherm.

Dit is (helaas) een standaard instelling in de nieuwere Android-versies (Oreo e.n.). Maar gelukkig is ook daar een oplossing voor. De site heeft het issue voor mij destijds verholpen, hoop dat het bij jou ook werkt:

https://android-fix.com/android-errors/60-apps-running-in-the-background.html
Reputatie 1
Hallo AlphaUMi,

Bedankt voor uw goede bedoelingen en hulp.

Helaas heb ik geen Android-versies (Oreo e.n.).

Ik heb een Samsung S10e en daarbij lukt het niet met de link gegevens, jammer genoeg.

Maar toch nogmaals bedankt voor uw inzet.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Is er al nieuws na 10 maanden oefenen met deze app?
Heb inmiddels ook ruim 100metingen gedaan variërend tussen 0,1 en 2,5 mb. Meestal kan er helemaal geen meting gedaan worden omdat de snelheid te laag is, dat zegt ook al genoeg. Geen idee wat er met de data gebeurd, geen terugkoppeling gehad. Aantal keer gebeld, maar wordt niet teruggebeld. Hij wil je positie weten en de metingen zijn aan jouw account gekoppeld dus info genoeg. Maar enige verbetering of contact, helaas, niets.
dus.......nut van deze app is nihil als je niet op de hoogte gehouden wordt van eventuele verbeteringen of werkzaamheden.
Reputatie 1
Hallo Anton68,

Inderdaad is het jammer dat wij niet op de hoogte gehouden worden van eventuele verbeteringen en werkzaamheden, welke uit de resultaten komen van de metingen.

Als je als bedrijf (waar ik trouwens 100% tevreden over ben) iets gaat instellen en medewerking vraagt aan je klanten mag je ook wel verwachten dat je eens wat terug hoort over de resultaten, dacht ik.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Beste Mari,

Wederom dank voor de feedback! Inmiddels zijn zowel de Android, als de iOS-applicatie voorzien van een update en het probleem met de uploadtest verholpen moet zijn.

Om wat misverstanden te voorkomen zou ik je graag wat extra informatie geven over de app-activiteit op de achtergrond:

De applicatie verzamelt enkele keren per dag, anoniem, informatie over het netwerk. Bijvoorbeeld 'iemand met toesteltype x' is op moment 'y', op die plek 'z' verbonden met 4G. Verder registreert de applicatie op de achtergrond wanneer het toestel bijvoorbeeld van 4G naar 3G overschakelt, of onverhoopt helemaal geen dekking heeft. Daarnaast, als er een speed test wordt uitgevoerd, worden de netwerkcondities op dat moment uiteraard ook gekoppeld aan de snelheidsmeting.

Mocht je zelf (structureel) problemen met het netwerk ondervinden, bijvoorbeeld thuis of op je werk, dan kan je de DekkingsDiagnose activeren. Dan worden gedurende 7 dagen (of totdat je de optie eerder uitschakelt) de scans tijdelijk gekoppeld aan je My T-Mobile-gegevens.

Zolang de applicatie actief is verzamelt de applicatie dus, anoniem (tenzij je zelf de DekkingsDiagnose hebt aangezet), waardevolle infomatie mbt het netwerk en geeft het inzicht waar het netwerk nog verder verbeterd kan worden. Indien je dit liever niet hebt kan je de applicatie uiteraard altijd handmatig afsluiten/deïnstalleren.

Met vriendelijke groet,
JP

duidelijke uitleg, maar er staat niets in dat er ook daadwerkelijk iets verbeterd wordt of dat probleem erkend wordt of dat er contact opgenomen wordt. Dit hele verhaal voelt als een soort zoethoudertje.
Je kan bij problemen de scan aanzetten en dan worden gegevens gekoppeld aan mijn account. Dat klinkt mooi, maar dan........helemaal niets dus.

dus graag antwoord wat er wel gebeurd.
Bedankt voor de feedback Mari en Anton,

Het klopt dat je geen feedback ontvangt op basis van de scans die je in de app maakt. Daarvoor kan je het best een dekkingsklacht indienen via de website.

Het idee achter de Netwerk-app is dat T-Mobile op deze manier gegevens van meerdere klanten in een bepaalde regio kan verzamelen. Ook als er geen speedtest uitgevoerd kan worden (doordat er bijv. onvoldoende dekking is) wordt dit geregistreerd en op een later moment alsnog verstuurd.

Het verbeteren en optimaliseren is dan ook een continu proces. De uitkomsten van deze app kunnen extra inzichten geven in waar er mogelijk nog verbeteringen nodig zijn en hoeveel klanten baat hebben bij deze verbeteringen.

Ik hoop hiermee jullie vraag voldoende te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,
JP

Reageer