[Opgelost] Problemen My T-Mobile (impact op verbruikstatus en MB-aanvullers)

• 23 december 2018
  • 17 reacties
  • 2606 Bekeken

Reputatie 4
Badge +13
  • Moderator
  • 428 reacties
We ontvangen meldingen dat een aantal klanten geen gebruik kan maken van de verbruikstatus in My T-Mobile. Onze excuses daarvoor. We zijn met man en macht op zoek naar de oplossing!

Middels updates binnen dit topic zullen wij jullie op de hoogte houden.

[Update 11:00] We krijgen weer wat signalen binnen dat het lukt om aan te vullen. Je kunt het nogmaals proberen en we horen graag of het bij jou ook weer werkt!

[Update 18:10] De problemen leken allemaal opgelost, maar zijn toch weer terug. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen! Zodra we een update hebben, dan delen we dat hier!

[Update 18:43] De MB-aanvullers lijken weer geactiveerd te kunnen worden. Kijk dus even of het lukt en laat het in een reactie weten als het gelukt (of niet) is!

[Update 20:05] Alles lijkt weer opgelost! We monitoren het natuurlijk heel scherp en mocht je nog ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om een berichtje achter te laten.

17 reacties

Hier heb ik sinds gisteravond ook last van. Vanochtend via Twitter met de webcare contact over gehad. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel heb ik het idee aangedragen om bij het abonnement met onbeperkt internet niet een dagelijkse 5GB bundel maar een dagelijkse 20GB aan te zetten met de optie deze aan te kunnen vullen wanneer nodig. Heb hiervoor een abonnement gehad met 20GB en die hoefte ik vrijwel nooit te verhogen. Scheelt eventueel technisch gezeur met zo'n MB aanvuller... #idee
Bij mij is het probleem zojuist verholpen. Echter vind ik het idee van riom wel goed! Of iets van grotere aanvullers zou ook kunnen werken
Reputatie 3
Werkt weer. Nog informatie over wat er nu kapot is gegaan en waardoor?
Is dit voortaan te voorkomen? Ook erg vervelend dat het zo lang geduurd heeft ...
Reputatie 7
Badge +20
Hi all,

De problemen leken verholpen, maar zijn sinds even weer terug. We zijn hiervan op de hoogte en zorgen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost! Wederom sorry voor dit ongemak!

Zodra we een update hebben, dan laten we het hier weten!
Top werkt weer!
Reputatie 7
Badge +18
Hier heb ik sinds gisteravond ook last van. Vanochtend via Twitter met de webcare contact over gehad. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel heb ik het idee aangedragen om bij het abonnement met onbeperkt internet niet een dagelijkse 5GB bundel maar een dagelijkse 20GB aan te zetten met de optie deze aan te kunnen vullen wanneer nodig. Heb hiervoor een abonnement gehad met 20GB en die hoefte ik vrijwel nooit te verhogen. Scheelt eventueel technisch gezeur met zo'n MB aanvuller... #idee

Ik ben benieuwd wat je voor abonnement hebt gehad waarbij je 20 Gb per dag kreeg want ik kan 'm nog nergens vinden...

Hier heb ik sinds gisteravond ook last van. Vanochtend via Twitter met de webcare contact over gehad. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel heb ik het idee aangedragen om bij het abonnement met onbeperkt internet niet een dagelijkse 5GB bundel maar een dagelijkse 20GB aan te zetten met de optie deze aan te kunnen vullen wanneer nodig. Heb hiervoor een abonnement gehad met 20GB en die hoefte ik vrijwel nooit te verhogen. Scheelt eventueel technisch gezeur met zo'n MB aanvuller... #ideeIk ben benieuwd wat je voor abonnement hebt gehad waarbij je 20 Gb per dag kreeg want ik kan 'm nog nergens vinden...

Riom heeft het over een Stel Samen & Stel Bij abonnement waar je maandelijks 20GB kreeg. Ik heb dat abonnement tot zeer kort geleden ook nog gehad en als Unlimited klant zou ik het ook op prijs stellen als de dagelijkse bundel omhoog kon (of, nog beter, het aanvullen 1) al kan vóórdat een aanvuller helemaal op is en/of 2) via SMS gaat, zie Tele2 en/of 3) ook mogelijk is door meerdere aanvullers op te sparen voor een dag, naar mijn weten wel mogelijk bij Tele2).
Reputatie 7
Badge +18

Hier heb ik sinds gisteravond ook last van. Vanochtend via Twitter met de webcare contact over gehad. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel heb ik het idee aangedragen om bij het abonnement met onbeperkt internet niet een dagelijkse 5GB bundel maar een dagelijkse 20GB aan te zetten met de optie deze aan te kunnen vullen wanneer nodig. Heb hiervoor een abonnement gehad met 20GB en die hoefte ik vrijwel nooit te verhogen. Scheelt eventueel technisch gezeur met zo'n MB aanvuller... #ideeIk ben benieuwd wat je voor abonnement hebt gehad waarbij je 20 Gb per dag kreeg want ik kan 'm nog nergens vinden...
Riom heeft het over een Stel Samen & Stel Bij abonnement waar je maandelijks 20GB kreeg. Ik heb dat abonnement tot zeer kort geleden ook nog gehad en als Unlimited klant zou ik het ook op prijs stellen als de dagelijkse bundel omhoog kon (of, nog beter, het aanvullen 1) al kan vóórdat een aanvuller helemaal op is en/of 2) via SMS gaat, zie Tele2 en/of 3) ook mogelijk is door meerdere aanvullers op te sparen voor een dag, naar mijn weten wel mogelijk bij Tele2).

Ik had het over dagelijks want bij een huidig unlimited abonnement krijg je 5 Gb per dag dus zonder aanvullers te activeren betekent unlimited al ca. 150 Gb per maand. Tele2 heeft ook dagbundels van 5 Gb en Vodafone en KPN hebben helemaal geen unlimited.

Als ik even bij Netflix kijk dan kun je op 1 Gb ca. 4 uur kijken. Je bent ook niet 24/7 onderweg dus thuis kun je Wifi gebruiken. Vraag is dan waarom je elke dag meer dan 5 Gb nodig hebt...

Ik had het over dagelijks want bij een huidig unlimited abonnement krijg je 5 Gb per dag dus zonder aanvullers te activeren betekent unlimited al ca. 150 Gb per maand. Tele2 heeft ook dagbundels van 5 Gb en Vodafone en KPN hebben helemaal geen unlimited.

Als ik even bij Netflix kijk dan kun je op 1 Gb ca. 4 uur kijken. Je bent ook niet 24/7 onderweg dus thuis kun je Wifi gebruiken. Vraag is dan waarom je elke dag meer dan 5 Gb nodig hebt...

1GB genoeg voor vier uur? Bij mij kom ik toch uit op een kleine 3.5GB per uur (HD streaming). Dan kun je na 1.5 uur weer aanvullen en dan weer elke ~17 minuten opnieuw. Gelukkig tik ik zelf >=1.5 uur Netflixen in het OV niet regelmatig aan.

Tele2 heeft inderdaad ook 5GB per dag maar bij hen gaat (vooraf) aanvullen niet op dezelfde wijze als bij T-Mobile.

Edit: @allen die dit lezen, fijne feestdagen!
Reputatie 3
Ik begrijp niet hoe jullie aan die Netflix GB’s komen. Als ik kijk naar “Mijn downloads”, zie ik dat een aflevering van ongeveer 45 minuten minimaal 450MB is en soms wel 900MB. Volgens Bartjes kan ik dan met 1GB dus ruim 1,5 tot 3 uur Netflix kijken!
Ik heb dat ook eens geklokt (statistisch niet voldoende keren) en toen kwam ik na 10x aanvullers van 2GB uit op gemiddeld slechts ongeveer 1 uurtje Netflixen. Dus ik denk dat er intussen ook nog van alles verder gebeurt in ons huishouden van twee personen en 30-40 devices die via internet staan te pruttelen. M.a.w.: die limieten van 5GB per dag en 2GB aanvullers zijn dus volstrekt onvoldoende als je een unlimited abonnement denkt te hebben. Levert -ook door het niet vooruit kunnen aanvragen- veel gedoe en gezeur op in mening Nederlands huishouden.
Dat is bij Tele2 met 1GB aanvullers niet anders en net zo vervelend.

Gaan we hopen dat de nieuwe T-Mobile/Tele2 combinatie dit in met ingang van het nieuwe jaar gaat oplossen?
Zou m.i. anders een gemiste kans zijn om zich te profileren als nieuwe partij!

Misschien dat er straks iets dergelijks onder de kerstboom ligt? Wie weet ...
Reputatie 7
Badge +18
@OndersteSteen Ik begrijp jouw verhaal niet helemaal. Je zegt dat je met 1 Gb 1,5-3 uur Netflix kunt kijken. Dan zou je dus aan 5 Gb per dag voldoende moeten hebben.
Maar daarna begin je over jouw huishouden... Kan ik daaruit opmaken dat er telefoons met een Go Unlimited gebruikt worden als hotspot?
Reputatie 3
Mijn verhaal komt er op neer dat 5GB per dag theoretisch genoeg zou moeten zijn, maar praktisch bij lange na niet! En zeker niet “unlimited” genoemd zou mogen worden, want dit is -in gewoon Nederlands- het niet.
Waarom veronderstel je dat? Ik heb het hier gewoon over een 4G voor Thuis Unlimited abo ...
Had same problem. Read it was fixed but my app still didn't work so I reinstalled it from Apple Store as suggested by support previously. But I had to pay for it again! €3.49. Not a happy bunny.
Reputatie 7
Badge +20
Hi pipmobile,

The My T-Mobile app is a free app. Did you download the right app? Check out this page for the right app!
Hello @Hajar

Thanks. I think it was an Apple Store glitch in the end. I thought it was a free app. But when I pressed the 'download from the cloud' button, I got a message directing me to my payment methods. And it wouldn't let me download until I selected a new payment message. Then I got a message saying I had been charged €3.49 and I could download it. What I think happened was that payment for a previous app hadn't gone through. So apologies!

Thankfully, reinstalling did solve the verbruikstatus gift so I am a happy bunny again 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Pfewww! I'm glad it worked out in the end! Have a nice day happy bunny. 😂
@Jaimy 🐰

Reageer