Beantwoord

Phishing of echte mail over My T-Mobile?

• 9 september 2017
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Ik kreeg gisteren een mail dat ik door storingen blijkbaar moeilijk kon inloggen. Het is verholpen maar mijn inlognaam zou weg zijn, het wachtwoord niet. Om zonder problemen in te loggen moet ik mijn mobile nummer, zonder 0, als gebruikersnaam nemen. Uiteraard staat er in de mail een link.
Ik heb uiteraard eerst normaal proberen in te loggen en dat was geen probleem.
Dit is dus weer een nieuwe phishing mail.
icon

Beste antwoord door David 10 september 2017, 14:34

Hoi Bulpa,

Het is goed dat je zo alert bent, maar in dit geval is het wel een echte mail van T-Mobile. Het was lastig om dit te communiceren, zeker in deze tijd waar er zoveel phishing mails verstuurd worden. Echter moesten we dit natuurlijk wel delen met jullie, aangezien het belangrijke info is! We hebben het ook in dit algemene topic gedeeld.

Mochten hier nog vragen over zijn, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Daar lijkt het idd op , in de prullenbak er mee !
Op de site van T-Mobile heb ik er nog niets over gevonden, heb ze al el geïnformeerd hierover dus misschien komt het binnenkort op de site.
Voorlopig ga ik iedereen die ik ken met een T-Mobile account waarschuwen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bulpa,

Het is goed dat je zo alert bent, maar in dit geval is het wel een echte mail van T-Mobile. Het was lastig om dit te communiceren, zeker in deze tijd waar er zoveel phishing mails verstuurd worden. Echter moesten we dit natuurlijk wel delen met jullie, aangezien het belangrijke info is! We hebben het ook in dit algemene topic gedeeld.

Mochten hier nog vragen over zijn, dan horen we het graag!
Bedankt voor je reactie. Ik had de mail doorgestuurd naar T-Mobile maar daar kreeg ik alleen te horen, bedankt voor het melden. Verder ben ik dus niet getroffen en was de aanhef naar mij onjuist, verder wel persoonlijk.
Vandaar dat ik dat dan ook niet vertrouw.
De mail is naar neer adressen gestuurd, de vriend van mijn dochter had er ook een en ook hij had geen problemen en werd met mevrouw aangesproken.

Reageer