Beantwoord

waarom geen 2fa op inloggen?

• 2 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 1326 Bekeken

beste support,

ik kan op de t-mobile.nl website inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
ondanks dat ik uiteraard een sterk wachtwoord kies vind ik het niet prettig dat er geen mogelijkheid is om 2 factor authenticatie (2fa) aan te kunnen zetten. dit is bij de meeste sites vrij standaard tegenwoordig. implementatie van google autenticator is erg eenvoudig vandaag de dag.

kan 2fa worden toegevoegd?
icon

Beste antwoord door Jaimy 3 augustus 2018, 13:54

Hoi Jeff,

Op dit moment moet ik eerlijk zeggen dat er geen plannen zijn om dit aan te passen, maar we onthouden 'm wel! Wij kijken namelijk altijd wat we met de feedback van onze klanten kunnen doen, dus ik wil je bedanken voor je berichtje!

Fijn weekend alvast!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jeff,

Op dit moment moet ik eerlijk zeggen dat er geen plannen zijn om dit aan te passen, maar we onthouden 'm wel! Wij kijken namelijk altijd wat we met de feedback van onze klanten kunnen doen, dus ik wil je bedanken voor je berichtje!

Fijn weekend alvast!
Hoi Jaimy,
bedankt voor je reactie. ik hoop dat jullie deze alsnog op de planning kunnen zetten, daar veiligheid best belangrijk is.
Waarom is dit er nog niet? Heeft T-Mobile lak aan onze veiligheid en beveiliging?
Reputatie 7
Badge +18
Waarom is dit er nog niet? Heeft T-Mobile lak aan onze veiligheid en beveiliging?

Lak aan veiligheid is wel een groot woord. Als je een heel sterk wachtwoord kiest dat je op geen enkele andere site gebruikt kan niemand inbreken tenzij er iets mis gaat door b.v. een lek.
Geen wachtwoorden opslaan in browsers en je pc up to date houden. Geen openbare Wifi gebruiken tenzij je een VPN gebruikt. Maar als je om 2FA vraagt weet je dat ongetwijfeld.
Beste T-mobile support,

Het lijkt me dat het inmiddels wel tijd wordt om 2FA te implementeren als optionele beveiliging van je profiel? Mijn mobiele gegevens zijn tegenwoordig dusdanig belangrijk dat ik enkel een veilig wachtwoord niet voldoende vind. Ik zie dat het inmiddels 10 maanden geleden is dat Jeff dit heeft gevraagd, zijn hier inmiddels al plannen voor?

Hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +18
Beste Piet,

Zolang jij voor Mijn T-Mobile een complex en uniek wachtwoord gebruikt is er weinig aan de hand tenzij er een datalek zou ontstaan.
Maar ik ben het wel met je eens dat een optionele 2FA een goede aanvulling zou zijn.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Inloggen met 2FA zou ik ook een prettige optie vinden ter beveiliging van mijn diverse T-Mobile accounts. Niet alleen vanwege mijn privacy, maar vooral ook ter bescherming tegen fraude. Het is voor o.a. banken tegenwoordig zelfs verplicht om deze manier van inloggen toe te passen. Dat is niet voor niks....

Reageer