Beantwoord

"Yes, je kan nu verlengen" melding stoort "top-up MB's knop"

Beste T-Mobile,

Twee maanden terug heb ik met T-Mobile aan de lijn gehangen in verband met de slechte functionaliteit van de TOP-UP MB’s knop in de iOS app. De knop wordt roze wanneer je 80% hebt verbruikt, maar heel vaak bleef die knop grijs en moest je vaak refreshen en de app (verschillende malen) opnieuw opstarten voordat de knop roze werd. De persoon aan de hulplijn vertelde dat het een vaker gehoord probleem was en dat er spoedig een nieuwe update zou zijn die beter zou werken.

Helaas is er nu een update uitgekomen die nog meer problemen heeft. Nu komt er bijna elke keer een “Yes, je kan nu je account verlengen” melding op de plek waar normaal TOP-UP MB’s zou moeten staan. Wederom kan ik dan niks anders dan opnieuw inloggen en/of verschillende malen opnieuw opstarten. Regelmatig zit ik zo 5 minuten te heen en weren voordat de roze knop eindelijk te voorschijn komt. Beste T-Mobile, ik zou graag mijn abonnement bij jullie willen verlengen, maar alleen pas als jullie dit enorm vervelende probleem werkbaar weten te maken. Ik snap ook dat jullie buitensporig gebruik willen voorkomen en daar dingen op moeten bedenken. Maar nu hebben alle normaal internet gebruikende klanten enorme last hiervan. Zeker in deze tijd wanneer er veel zaken via online meetings gedaan moeten worden dan is het zwaar irritant wanneer je plots uit een meeting valt vanwege de 5GB (en daarna 1GB) limiet die steeds moet worden verhoogd, maar wat dan vervolgens niet werkt.

Ik hoop van jullie te horen en dat jullie hier zeer spoedig iets aan deze storing doen!

Met vriendelijke groet, Joris

icon

Beste antwoord door Wouter 11 maart 2021, 09:23

Ok duidelijk.

6.1.3 kan je vinden door naar de My T-Mobile app pagina in de play store te gaan op je iPhone, dan zou je die versie handmatig moeten kunnen downloaden.

Wat niet duidelijk op het MB-aanvuller scherm is, is dat op het moment dat je dat scherm bezoekt er in de achtergrond nog calls gemaakt worden naar de backend zodat de informatie kunnen verversen. Zou je eens kunnen proberen wat (langer) te wachten als je het MB-aanvuller scherm voor je heb?

Merk je overigens dat dit gedrag alleen tijdens bepaalde uren plaatsvindt of consisent gedurende heel de dag (dus inclusief ochtend en middag)?

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Hoi Audiophilius, welke versie van de app gebruik je?

In versie 6.1.3 die handmatig via de app store te downloaden is nu hebben we een refresh issue opgelost, het verversen van de gegevens stopte als je de app van background naar foreground ging.

Beste Wouter,
Bedankt voor je reactie. Waar kan ik de versie nummer van de app vinden?

Reputatie 4

Dat kan je vinden onderaan het "account wissel” scherm, de kleine cijfers in het grijs.

Tevens heb ik nog wat aanvullende vragen.

1. Hoeveel accounts/gebruikers heb je ingesteld in de app?
  2. Maak je gebruik van een Apple watch?

Aha, ik zie dat ik nog 6.1.1 heb. Deze versie heb ik gisteren opnieuw gedownload nadat ik de T-Mobile app er eerst helemaal afgegooid had.

Hoe kan ik versie 6.1.3 vinden?

Bij deze ook mijn antwoorden op je laatste 2 vragen.

1. 1
  2. Nee
Reputatie 4

Ok duidelijk.

6.1.3 kan je vinden door naar de My T-Mobile app pagina in de play store te gaan op je iPhone, dan zou je die versie handmatig moeten kunnen downloaden.

Wat niet duidelijk op het MB-aanvuller scherm is, is dat op het moment dat je dat scherm bezoekt er in de achtergrond nog calls gemaakt worden naar de backend zodat de informatie kunnen verversen. Zou je eens kunnen proberen wat (langer) te wachten als je het MB-aanvuller scherm voor je heb?

Merk je overigens dat dit gedrag alleen tijdens bepaalde uren plaatsvindt of consisent gedurende heel de dag (dus inclusief ochtend en middag)?

Helder; de 6.1.3 update staat er nu op. Ik zal deze eerst eens gaan proberen de komende dag(en). Mochten de problemen blijven bestaan dan kom ik bij je terug!

Wat dat langer wachten betreft; die keren dat het goed werkt is de knop vrijwel gelijk roze/aanklikbaar. Wanneer het niet goed gaat kan het soms zijn dat ik minuten lang gedoe heb voordat het werkt (en dan heb ik ook vaak geprobeerd om even te wachten, maar met geen positief resultaat).

Het gedrag van de app lijkt nogal willekeurig te gaan. Meestal gaat het de eerste keer goed (na de dagelijkse 5GB), maar bij de losse 1GB aanvullers daarna dan gaat het meestal mis.

Groet, Joris

Reputatie 4

Het is een beetje een vreemd design momenteel, met zo'n button die er altijd staat en disabled is. Het aanvuller scherm gaat sowieso op de schop en krijgt een nieuw jasje. Tevens zal er goed nieuws zijn voor unlimited klanten aankomende dinsdag :wink:

Reputatie 6
Badge +12

Heh... Goed nieuws? Ook voor bestaande Unlimited klanten?

Reputatie 4

Heh... Goed nieuws? Ook voor bestaande Unlimited klanten?

Jazeker!

Beste Wouter,

Helaas kan ik nu een paar dagen later duidelijk concluderen dat de problemen ook in de nieuwe versie (6.1.3) blijven bestaan. Telkens weer die “Yes, je abonnement kan nu verlengd worden” melding die de Top-Up MB’s knop onzichtbaar lijkt te maken (ook na het wegklikken van die melding en refreshen).

Daarbij was er afgelopen maandag weer een grote storing bij T-Mobile waardoor een deel van mijn online werk moest worden verschoven omdat ik nu helemáál niet meer Top-Up MB’s kon gebruiken tijdens die storing. Naar mijn idee zou je toch minstens van T-Mobile mogen verwachten dat T-Mobile tijdens storingen dat hele Top-Up systeem even uitzet/omzeilt, zodat klanten gewoon internet kunnen blijven gebruiken. Deze omstandigheden zijn uiterst vervelend en kan zelfs leiden tot verlies van klanten.

Ik ben blij dat ik via dit forum in ieder geval iemand van T-Mobile kan spreken, maar tevens ben ik erg teleurgesteld in het feit dat deze basis functionaliteit rondom Top-Up MB’s in de app zo vreselijk slecht geregeld is. En het ergste is dat ik de indruk krijg dat dit zeer lage prioriteit heeft bij T-Mobile; of zelfs dat het gebruik van meer dan 5GB per dag met opzet zo onaantrekkelijk mogelijk wordt gemaakt. Ik snap natuurlijk dat het netwerk overbelast raakt als iedereen buitensporig gebruik maakt van de T-Mobile mobiele verbinding, maar wat ik gebruik is niet buitensporig veel. Met de huidige omstandigheden rondom de meestal haast onmogelijke Top-Up MB’s functionaliteit is het uiterst misleidend te noemen dat T-Mobile dit abonnement aanprijst als “Unlimited”.

Ik hoor graag of er meerdere updates in de planning staan die dit probleem hopelijk spoedig gaan oplossen!

Het is een beetje een vreemd design momenteel, met zo'n button die er altijd staat en disabled is. Het aanvuller scherm gaat sowieso op de schop en krijgt een nieuw jasje. Tevens zal er goed nieuws zijn voor unlimited klanten aankomende dinsdag :wink:

Wat was het goede nieuws trouwens? Ik heb geen bericht langs zien komen dinsdag.

Reputatie 6
Badge +12

Hier zie je het goede nieuws voor unlimited klanten.

Hier zie je het goede nieuws voor unlimited klanten.

Aah, dat ziet er stukken beter uit. Ik ben benieuwd!

Reageer