Beantwoord

097 sim in router, dynamic DNS en port-forwarding

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb een 4G router (de asus 4G-N12) op een plek waar geen vast internet is en een ip-camera erachter.
Met de t-mobile sim uit mijn telefoon (06-) als test werkte het allemaal prima. Port forwarding en ddns ingesteld en ik kon de camera van buitenaf benaderen. Ook stuurt de camera foto's naar de NAS bij mij thuis.

Nu heb ik er een t-mobile data-only sim (097-) in gedaan en werkt het ddns adres niet meer. In de 4G-router staat een ander WAN ip adres (10.xxx. . .) dan wat ik in noip.com of "watismijnip" zie (84.xxx. . .). Blijkbaar is er nog een NAT server actief tussen het publieke netwerk en het 4G netwerk waar de 097 sim op inlogt.

Zou een 06- sim een oplossing zijn? Krijgt een nieuwe 06- sim nog wél een publiek ip adres waarbij ik een dynamic dns service kan gebruiken?

Kan iemand mij iets vertellen hierover of verwijzen naar een oplossing?
b.v.d.
icon

Beste antwoord door Dolphin 30 september 2015, 23:57

Hallo portforwarding,

Ik heb begrepen dat Tmobile via facebook heeft laten weten dat je dit kunt oplossen door bij de APN instellingen in je router/modem het woordje internet in te vullen bij APN. Dan zou het blijkbaar moeten werken.

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi MX Hans, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een camerasysteem met een HUawei 4g router. De portforwarding er ingezet, alleen ik krijg geen beelden door.
Ik gebruik de poorten 80, 8000, 554. Is er iemand van Tmobile die weet of dit wel mogelijk is bij T-Mobile?
Reputatie 2
Badge +2
Hallo portforwarding,

Ik heb begrepen dat Tmobile via facebook heeft laten weten dat je dit kunt oplossen door bij de APN instellingen in je router/modem het woordje internet in te vullen bij APN. Dan zou het blijkbaar moeten werken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi mxhans en portforwarding,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hebben jullie de tip van Dolphin al uitgeprobeerd?

Laat ons weten of het heeft gewerkt! 🙂
Het woordje internet invullen bij APN gaf inderdaad de oplossing.
Nu kreeg de router een publiek (dynamisch) IP-adres toegewezen en werkt het DDNS weer goed.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mxhans,

Goed om te lezen dat het bij jou opgelost is! :)

Hopelijk werkt het ook bij jou, Portforwarding?

Reageer