Vraag

2 streepjes netwerk verbinding soms geen netwerk

• 3 maart 2016
  • 8 reacties
  • 534 Bekeken

Reputatie 2
Hoe kan dat nou zit ik midden in het dorp heb ik geen netwerk en aan de rand maar 2 streepjes

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Den09,

Welkom terug op het forum. We hebben je al een tijdje niet gezien! Heb je jezelf al voorgesteld in het voorstel topic?

Goed dat je dit bij ons navraagt. We kijken graag voor je na wat er precies aan de hand is en waarom de dekking verminderd is. Met welk netwerk ben je verbonden (2G, 3G of 4G)? Op welke locatie heb je 2 streepjes? Sinds wanneer ervaar je dit en welk toestel gebruik je?

Mocht je verbonden zijn met het 4G netwerk dan is is het niet erg wanneer je maar 2 streepjes bereik hebt, je kan dan nog steeds met de juiste snelheid internetten. Controleer ook de snelheid van je verbinding via de Speedtest app.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
Ik zit op 4G heb een Samsung Galaxy S 5 heb het in Oudenbosch centrum geen streepjes en bij me thuis aan de rand van Oudenbosch 2 streepjes
Het kan komen doordat de masten te ver van je dorp staan of te ver uit elkaar. Binnenshuis kan het komen doordat je huis te goed geïsoleerd is, heb ik zelf ook last van
Reputatie 7
Badge +15
Hey Den09,

Ik heb op de dekkingskaart gekeken en in Oudenbosch ziet het netwerk er eigenlijk pico bello uit! Je zou binnen én buiten een zeer goed 4G netwerk moeten ervaren. Merk je ook dat je niet goed bereikbaar bent of dat je internet langzaam is?:8 Wanneer dat het geval is vind je in dit topic meer informatie over wat je hier aan kunt doen.

Zoals Issam aangaf is het hebben van weinig streepjes bereik op 4G niet erg. Je zou met 1 á 2 streepjes al een hoge snelheid moeten kunnen halen. Dus staar je vooral niet blind op de aantal streepjes! Om dit te testen zou je bijvoorbeeld een Ookla Speedtest kunnen doen. Ik ben trouwens ook benieuwd of je wel meer streepjes hebt wanneer je via je instellingen je toestel zet op 3G. Zou je dit eens kunnen proberen?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
Als ik op 3G zit heb ik ook weinig streepjes met me internet verbinding is niks mis maar kan dan niet gebeld worden of bellen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Den09,

Dankjewel voor je reactie. Wat vreemd dat je niet kan bellen als je op 3G zit. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ervaar je dat op een locatie of op meerdere? Heb je jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen wij controleren of het probleem bij je toestel of simkaart ligt.

Zou je ook dit topic kunnen doornemen die Amy met je heeft gedeeld? Hier kun je meer informatie vinden over wat je kan doen als je zulke problemen ervaart.

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen! 🙂
Reputatie 2
Het is op meerdere locaties maar nog nooit in mijn woonplaats aangezien ik dichtbij een mast van t mobile woon moet ik toch goed kunnen bellen ook heb ik al een andere simkaart (3de) mogen ontvangen van jullie dus daar lig het niet aan ook is mijn toestel niet kapot heb hem zelfs bij Samsung laten controleren en er is daar ook geen oorzaak gevonden betreffende ontvangst. Maar goed ik ben weer geïnformeerd dat het niet aan jullie lig.
Reputatie 6
Het is op meerdere locaties maar nog nooit in mijn woonplaats aangezien ik dichtbij een mast van t mobile woon moet ik toch goed kunnen bellen ook heb ik al een andere simkaart (3de) mogen ontvangen van jullie dus daar lig het niet aan ook is mijn toestel niet kapot heb hem zelfs bij Samsung laten controleren en er is daar ook geen oorzaak gevonden betreffende ontvangst. Maar goed ik ben weer geïnformeerd dat het niet aan jullie lig.

Hoi,

Aangezien Hajar en Amy je al van alles gevraagd hebben en je inderdaad dicht bij een mast woont, wil ik je toch één specifiek ding vragen. Stop je simkaart eens in een ander toestel aub. En ik weet dat hij nagekeken is, maar toch zou ik het willen uitsluiten door een kruistest.

De mast waar jij het over hebt doet inderdaad nog 2G900/1800 en 3G2100, bellen zou dis prima moeten werken.

Let us know!

Reageer