Vraag

3G netwerk na de storm: masten weg, slechte informatie


Reputatie 2
Na de storm van vorige week is mijn ontvangst van 3G in Nijmegen een groot probleem. Krijg wel 3G symbool, maar iPhone5 wordt heet en batterij loopt leeg. Pas als ik 'mobiele data'  uitzet gedraagt de iPhone zich weer normaal. Maar dan dus geen mobiel internet.  Na veel proberen ben ik erachter dat het komt door weggevallen masten in regio Nijmegen, na de storm van vorige week. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Gisteren in Eindhoven had ik geen enkel probleem! Het ligt dus niet aan mijn toestel of de instellingen maar aan T-Mobile.
De informatie over dit probleem is minimaal. In de winkel in Nijmegen gaf men aarzelend toe ervan te weten, maar niets te kunnen doen. Wat een slechte service. En op de iPhone5 kun je 3G niet meer apart uitzetten, die schakelaar is verdwenen in iOS 7.0.3.

14 reacties

Hallo Ik heb precies het zelfde. Heel vervelend. Mijn 3G ligt er sinds de storm regelmatig uit. Moet dan opnieuw opstarten en hopen dat ie het dan weer doet.
Ik heb een Samsung S3
Goedemorgen,

Zijn er ook mensen in de omgeveing van Doorn die hier klachten over hebben?
Ik heb namelijk hier geen werkend 3G sinds gisterochtend.
Goedemorgen,

Hier in Rotterdam en Hoogvliet het zelfde verhaal. Sinds gisterochtend heb ik geen 3G netwerk meer alleen H of H+ wat dat dan ook in houd. Ik vind dit erg vervelend want nu is alles super traag en in sommige apps kom ik niet meer.
Reputatie 4
@all

Hebben jullie het toestel ook al aan en uitgezet? Ik wil graag met jullie meekijken. Hebben jullie een exacte postcode voor mij? Dan kan ik wat meer zien.
In Schiedam postcode 3114 het zelfde probleem niet bereikbaar en niet kunnen bellen.zowel met prepaid msung Young als abbonement samsung S3, netwerk geeft wisselend aan H, H+, 3G  of helemaal geen netwerkverbinding.Toestel al aan en uit gezet via klantenservice nieuwe simkaarten probleem nog steeds niet opgelost. Uitgeprobeerd met KPN, Lebara en Vodafone gewoon bereik. graag een oplossing
Reputatie 4
H,H+ en 3G betekent dat je gewoon snelle internet verbinding hebt :) alleen dat de netwerkverbinding wegvalt is natuurlijk even wat minder.
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @cezmi1971

Welkom op de T-Mobile Community! :)

In Schiedam zijn ze bezig met het vervangen van de masten. Misschien is het hier aan te verwijten?
Het netwerk is in het begin nog niet zo stabiel, de specialisten van T-Mobile passen continu de masten aan zodat het voor de klant het beste werkt. 🙂
Ook in Noordwolde (Friesland) problemen na de storm.
Bij het bellen wordt het signaal vervormd en is het gesprek visa versa niet verstaanbaar.
Dit speelt bij meerdere T mobile gebruikers.
De mast staat in het gebied van de Spokeplas. ( postcode 8391KA)
Graag herstel, daar ik nu weer op de reguliere KPN telefoon aangewezen ben.
Bij voorbaat dank voor jullie actie.
Reputatie 5
@Spokeplas Welkom!

Wat vervelend dat je deze problemen met het bellen ervaart. Ik zie dat er geen problemen zijn met de zendmast in het genoemde postcodegebied. Ik zie wel dat je een oude simkaart bezit welke voor problemen zou kunnen zorgen. Ik stuur je direct een nieuwe toe. Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?
Beste Tom,

Wat een late reactie, maar ik moest eerst naar Drachten om de nieuwe SIMkaart te activeren.
Ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Het werkt nu zoals het hoort.
Nogmaals hartelijk dank voor je prima service.
Beste Tom,

Te vroeg gejuicht. Het is twee gesprekken goed gegaan, en nu heb je weer dat het wegvalt en het lijkt of de beller vanuit een koker praat.
Ook mijn vrouw ( ook T mobile) heeft exact hetzelfde probleem met een nieuwe telefoon. Wij moeten nu weer via KPN bellen. Jammer.
De ontvangst op het scherm is maximaal, dus daar ligt het niet aan.
De simkaart is nieuw zoals je weet, wat zou het dan kunnen zijn.
Alvast dank voor je reactie.
Reputatie 4
@Spokeplas

Zou je dan een klacht kunnen indienen via de dekkingskaart? Hier gaat de afdeling van dekking dan een onderzoek voor opstarten. Binnen 10 werkdagen heb je dan de uitslag van het onderzoek. De afdeling belt je dan op.
Ik woon op 8391KA nummer 82.
Dit is vlak bij de zendmast gesitueerd.
Ik hoop dat jullie dit verder kan helpen met het oplossen.
Voorheen hadden wij nooit problemen.

vr.gr. Johannes Hoogland
Reputatie 4
@ Spokeplas

Mijn excuses voor de late reactie! Ik zie dat je nog geen melding hebt gemaakt via onze dekkingskaart. Ik wil je vragen om dit wel te doen, zodat onze netwerkspecialisten een onderzoek kunnen starten. Laat je even weten of het is gelukt?

Reageer