Beantwoord

4G, 4.5G en 5G Netwerk

• 31 oktober 2015
  • 21 reacties
  • 4612 Bekeken

In Turkije hebben ze al 4,5G en Nederland is nog bezig met 4G.
Ik vraag aan T mobile; loopt Nederland achter in Netwerk systeem?
En wanneer krijg T mobile ook 4.5G of wel 5G?

Met vriendelijk groet
icon

Beste antwoord door ShadowLea 31 oktober 2015, 19:11

Het lijkt mij een beter idee om je eerst gaan verdiepen in de netwerk technologie voor je dingen gaat roepen die nergens op slaan... ;)

4.5G bestaat niet.

5G is nog in ontwikkeling. Dit wordt gedaan op drie plekken ter wereld: In Zuid Korea door SK Telecom, in de UK in een lab, en in de VS door Verizon Wireless. Volgend jaar worden de eerste gesloten tests gedraaid, en dat is in een lab. Pas in medio 2017 worden de eerste gebruikers op 5G toegelaten in die landen.

Turkije noemt 4G 4.5G omdat die halve gare zool Erdogan liep te schreeuwen op TV dat ze 4G gingen overslaan en meteen naar 5G zouden gaan. Totdat iemand die wél verstand had van technologie hem er even aan herinnerde dat 5G nog helemaal niet bestond.

Om gezichtsverlies te vermijden heeft Erdogan LTE 4.5G genoemd. Want dan lijkt het land geavanceerder.

Tot grote hilariteit onder de mensen die wel verstand hebben van telefoons.. Want nou lijkt hij nóg dommer. Hihihihi.... :8
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt mij een beter idee om je eerst gaan verdiepen in de netwerk technologie voor je dingen gaat roepen die nergens op slaan... ;)

4.5G bestaat niet.

5G is nog in ontwikkeling. Dit wordt gedaan op drie plekken ter wereld: In Zuid Korea door SK Telecom, in de UK in een lab, en in de VS door Verizon Wireless. Volgend jaar worden de eerste gesloten tests gedraaid, en dat is in een lab. Pas in medio 2017 worden de eerste gebruikers op 5G toegelaten in die landen.

Turkije noemt 4G 4.5G omdat die halve gare zool Erdogan liep te schreeuwen op TV dat ze 4G gingen overslaan en meteen naar 5G zouden gaan. Totdat iemand die wél verstand had van technologie hem er even aan herinnerde dat 5G nog helemaal niet bestond.

Om gezichtsverlies te vermijden heeft Erdogan LTE 4.5G genoemd. Want dan lijkt het land geavanceerder.

Tot grote hilariteit onder de mensen die wel verstand hebben van telefoons.. Want nou lijkt hij nóg dommer. Hihihihi.... :8
Reputatie 7
Badge +20
Hi Timur,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat leuk dat je interesse toont in ons netwerk. Wij zijn erg blij met het resultaat van ons 4G netwerk en wij hopen jij ook! Lees in dit topic meer over waarom ons 4G netwerk meer geeft.

Ik zie dat ShadowLea jou al van meer informatie heeft voorzien wat betreft 4.5G en 5G. Heb je nu meer duidelijkheid?

Ben wel benieuwd naar wat je van ons 4G netwerk vindt. Wat zijn je ervaringen? 🙂
G4,5 bestaat wel!

Turkije heeft wel 78 miljoen gebruikers dan is heel wat anders dan 16 miljoen in Nederland.
Nu begrijp ik dat in Nederland nog G4 gebruiken.

Als je meer weet over G5 laat me weten.:D

Groetjes
Reputatie 6
G4,5 bestaat wel!

Turkije heeft wel 78 miljoen gebruikers dan is heel wat anders dan 16 miljoen in Nederland.

Groetjes

4,5G bestaat als marketing, zoals Shadowlea al aangaf. Het is niet meer of minder dan het 4G in Nederland. Ongeacht van het aantal inwoners. daarnaast is het bereik van 4.5G in Turkije zo ontzettend bepertkt, dat je het alleen maar in de grote steden ontvangt.

En om al over 5G te spreken? Met alle respect, verdiep je eerst eens in deze technologieën en hun schrijfwijze, dan zul je zien dat dat nog wel enkele jaartjes zal duren.

Succes!
Reputatie 3
G4,5 bestaat wel!

Groetjes

4.5G wordt nog door geen één toestel ondersteund

Wel is 4.5G in ontwikkeling
Huawei doet voorzet voor ontwikkeling 4.5G

3GPP standaarden voor LTE en LTE-Advanced in de verwachting dat Release 13 en 13 samen de naam 4.5G krijgen

De belangrijkste onderdelen zijn latency van minder dan 10 ms, een piek downlink van 6 Gbit/s en een capaciteit van 100.000 verbonden apparaten binnen een vierkante kilometer
G4,5 bestaat echt wel dat jullie niet weten kan ik niets aandoen. G5 komt ook binnen kort.
google maar op internet...
Reputatie 3
G4,5 bestaat echt wel dat jullie niet weten kan ik niets aandoen. G5 komt ook binnen kort.
google maar op internet...

Ik ga hier niet het spelletje spelen wel of niet

3.9G wordt 4G genoemt, 4G wordt 4G+ genoemt

ik werk bij het Antennebureau
zo als al zij 4.5G wordt door geen enkele toestel ondersteunt

(3.9G) Lte Release 8, 2008, (4G) LTE-A Advanced Release 10, 2011 dan komt LTE-B Release 12, maart 2015 en daarna 4.5G Release 13, maart 2016 moet je denken aan snelheden boven de 1 Gbit/sec dat is 1024 Mbit/sec, ik lees zelfs dat er 6 gbit/sec is gehaald dat is 6024 mbit/sec

Dan is een bundel zelfs van 12 gb te klein

(4G) LTE-A Advanced (4G+) in Istanbul with Chinese vendor Huawei. Turkcell achieved 900 Mbit/s
wordt in Turkije 4.5G genoemt
"4,5G bestaat wel echt, google maar" :''''''D
Ja want alles wat op google staat is waar :'D

4,5G is net als 4G+ niet meer dan een marketingterm, officieel heet het LTE-Advanced, maar providers vinden het nodig om aan elke standaard hun eigen draai te geven qua naamgeving
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Timur,
Met deze technieken moeten we het nu doen:

Van langzaam naar snel (bij Samsungs):

G = GPRS (2.5G)
E = EDGE (2.75G)
3G = UMTS (3G)
H = HSDPA (3.5G)
H+ = HSUPA (3.75G)
4G = LTE (3.9G)
4G+ = LTE Advanced (4G)

5G (en snellere vormen van 4G) laten nog even op zich wachten!
(Google er maar op na :P)

Hebben jullie voorbeelden van de maximale snelheden op de Turkse netwerken? Altijd interessant!
Reputatie 4
Badge +4
http://www.4nokta5g.com/#turk-telekom-4nokta5g

Hier komt het verhaal vandaan als ik het goed begrijp.
4.5G staat gewoon voor 4G+
Tot nog toe de snelste vorm van mobiel internet (Zie mijn vorige overzicht).
En tot slot: Zie hun lijst met geschikte telefoons!

Reputatie 3
http://www.4nokta5g.com/#turk-telekom-4nokta5g

Hier komt het verhaal vandaan als ik het goed begrijp.
4.5G staat gewoon voor 4G+
Tot nog toe de snelste vorm van mobiel internet (Zie mijn vorige overzicht).
En tot slot: Zie hun lijst met geschikte telefoons!

Inderdaad

COMPATİBELE 4,5 G LANDEN EN EXPLOİTANTEN
VS (AT & T), Duitsland (Telekom Deutschland), Albanië (Telecom Albanië), Australië (Optus), Oostenrijk (A1 Telekom & Hutchison) België (Mobistar en KPN) Tsjechië (T-Mobile), China (China Mobile en China Unicom ), Denemarken (Telia), Indonesië (Telkomsel), Estland (EMT), Frankrijk (Oranje en Bouygues Telecom), de Filippijnen (Globe Telecom), Finland (Sonera), Zuid-Korea (SK Telecom), Kroatië (VIPnet & Kroatische Telecom), Nederland (KPN) Spanje (Oranje & Yoigo Xfer te Móviles), Verenigd Koninkrijk (Everything Everywhere), Zweden (TeliaSonera en Telenor Zweden), Zwitserland (Swisscom), Italië (Telecom Italia), Japan (NTT DoCoMo), Canada (Telus en Bell Mobility & Rogers Wireless), Qatar (Q-Tel), Liechtenstein (Swisscom), Luxemburg (Oranje) Hongarije (T-Mobile), Noorwegen (TeliaSonera Netcom en Telenor Noorwegen), Polen (Orange), Portugal (NOS), Roemenië (Orange), Rusland (Megafon & Beeline) Singapore ( StarHub), Slovenië (Si.Mobil & Mobitel), Sri Lanka (Mobitel), Saoedi-Arabië (Etihad Etisalat Mobiliteit), Thailand (DTAC), Taiwan (Verre) Nieuw-Zeeland (Spark)

Echte 4,5G is pas bij Release 13, maart 2016

Beste medegebruikers,

Bedankt voor jullie uitgebreid uitleg.

Groetjes Timur
Reputatie 6

Hebben jullie voorbeelden van de maximale snelheden op de Turkse netwerken? Altijd interessant!

Vorige maand in Turkije geweest. Van Antalya naar Alanya geen enkel spoor van 4(.5)G.
Beste medegebruikers,

Bedankt voor jullie uitgebreid uitleg.

Groetjes Timur

Je hebt hier wel een paar hele fanatieke en diepgaande experts actief gekregen 😉 Ik wil je eigenlijk feliciteren met iedereen zo snel en actief op je topic te hebben gekregen!
Reputatie 6
Dat zijn nou de mensen die de scherpte erin houden 😃
Reputatie 4
Badge +4
Haha kme, dat vind ik juist wel lachen.
ShadowLea die een beetje olie op het vuur gooit, evaluatie by Poco-Loco.
En variaties hierop :P;)

(En niet te vergeten een overvloed aan technische termen om het verhaal af te maken... Volgens mij heb ik hier ook een handje van ;))
Reputatie 7
Badge +9

ShadowLea die een beetje olie op het vuur gooit

Ik heb er zelfs een speciale olie en kruik voor 😉
G4,5 bestaat wel!

Groetjes

Alsof het aantal inwoners van t land aangeeft dat de technologie evenredig is. t blijft een cultuur die ook nog steeds lemen hutten heeft en pure armoede. O, ja en dan ook nog Erdogan. Dan maar 4G;-)
Reputatie 4
Badge +4
Lol ShadowLea ;)

Hoi theo, welkom op het forum!
Turkije is inderdaad een land met meerdere gezichten.
En een andere cultuur (sommige vakantiegangers vergeten dat).
Maar ook mooie natuur.

En in het binnenland (landelijke gebieden en bergen) soms even "Geen netwerk" in beeld.

Over speedtestjes gesproken...

(Voor degene die het echt interessant vindt: )

https://m.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/video-galeri/roportajlar-ve-haberler/turkcell-4g-lte-advanced-hiz-testi-basin-toplantisi

Voor wie het echt 😛 gezien heeft: zo'n "laboratorium presentatie" snelheid zegt natuurlijk niets.

😃
Geweldig dat filmpje!

Oftewel, gewoon 4G met channel stacking 😃 Doet praktisch iedereen hier in NL ook. T-Mobile met de 900 en 1800 Mhz lijn wat precies overeenkomt met de tweede bandwidth test in het filmpje.

Wat dat betreft zou ik zeggen, T-Mobile, misschien die derde band ook eens een testje geven?

Reputatie 6
Ik verwacht een combi van 1800/900 en 2600 niet echt op korte termijn. Hoogstens op plekken waar festivals zijn, zodat er minder COW's nodig zijn. Capaciteit is op dit moment meer dan zat op de 1800/900. Natuurlijk wel nieuwsgierig naar de snelheid dan.

Reageer