Vraag

4G blokkeert bepaalde poorten/diensten (ip camera)

• Doet lekker mee
  • 24 reacties
Ik heb een IP Camera gekocht die benaderbaar is vanuit het eigen netwerk en ook daarbuiten, maar wel via wifi.
Van buitenaf over 4G krijg ik geen verbinding.

De snelheid is in orde ervoor (37/27 Mbps) en streaming via Netflix kan wel. Het lijkt erop alsof er iets geblokkeerd wordt.

Op het KPN was iets gaande wat er ook wel op leek wat ook bij de provider bleek te liggen (en op te lossen was):
http://forum.kpn.com/t5/Mobiel-Internet/Ip-camera-via-kpn-netwerk-niet-te-zien/td-p/391783

Is er bij jullie een storing of is er een blokkade?

Anders kan ik nl niets met deze beveiligingscamera als deze niet benaderbaar is onderweg.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Van welke poorten maak je gebruik van? Sommige poorten zijn namelijk geblokkeerd.

Groet,
Via je router (of modem thuis) kan je de (standaard) poortnummers wijzigen naar de buitenwereld. Zelf ik een drietal ipcamera's die ik via 4g én externe wifi kan benaderen.
Het kan ook een (verkeerde) instelling op je app zijn waarin je de camera's wilt benaderen. Hoe wil je verbinding maken met de camera's?
Bedankt voor julie reacties!

De (externe) poorten zijn.:

HTTP: 8150
HTTPS: 8155
RTSP: 554
ONVIF: 888

Daarnaast is het een Plug&Play camera die voor de app gebruik maakt van UPNP naar het lijkt.
Deze gaat naar 10001 (UDP).

Aangezien ik wel via de web interface (poort 8150) er bij kan via 4G (helaas geen oplossing want de plugins van de browser zijn niet te gebruiken op de smartphone) en de app wel benaderbaar is (extern) via Wifi, denk ik dat er op een andere poort een blokkade is via 4G die met de app te maken heeft.

Bestaat daar een lijst van naar je weet Pilovali?
Reputatie 6
Badge +17
Volgens mij zijn alle poorten onder 1024 geblokkeerd, behalve 443, 80 en de e-mail poorten (143, 110, 25 enz).

Aangezien de videofeed van de app waarschijnlijk RTSP is, kun je het niet bekijken. Is het misschien mogelijk om de poorten aan te kunnen passen? Dan kun je kijken als dat helpt.

Ik heb helaas geen lijst met open/geblokkeerde poorten.

Groet,
Als je zeker weet dat het gebruikte externe IPadres goed is en je de camera's via openbare wifi wél kunt benaderen, dan zou de veronderstelling dat er mogelijk poorten dicht staan, inderdaad een logische zijn. Omdat het bij mij wel werkt (op andere poortnummers voor http en https) en ik ook gebruik maak van port 554 voor rtsp, dan zou het aan porrt 10001 moeten liggen. Beveiligingstip: gebruik liever geen UPnP, maar stel handmatig portforwarding in (en het liefst niet naar de standaard poort die vanuit de fabriek wordt ingesteld). Het gebruik van UPnP wordt afgeraden ivm security issues.
Misschien als je de externe poorten verandert, dat het wel werkt.
Overigens gebruik ik zelf TinyCam Monitor als app. Aanrader!
Reputatie 6
Wat is het merk camera en welke app gebruik je om de cam te bekijken?

Je DNS gegevens komen overeen in zowel je router als je camera?

Let us know!

Reageer