Beantwoord

4G dekking wanneer in Geldermalsen?

Ik kreeg een behoorlijke tijd terug een sms van jullie dat er in november 4G zal zijn in mijn woonplaats. Verder zie ik nergens geplande werkzaamheden staan voor deze regio, alleen binnen 3 maanden 4G maar dat stond er 3 maanden geleden ook al?? Ik schaf nou een duurder abbonement aan met 4GMax en wil ik daar natuurlijk wel gebruik van kunnen maken!
icon

Beste antwoord door picassootje 17 november 2014, 22:23

Beste WalterAspin,

Zoals WillemE aan heeft gegeven is de planning tussentijds gewijzigd. Dat heeft in jouw geval iets ongunstig opgeleverd, namelijk vertraagd 4G in je woonplaats.
Dat heeft niets met voorliegen te maken.
Er is op het kantoor in Den Haag een keuze gemaakt om andere stedelijke gebieden eerder te voorzien van dekking.

Je antwoord heb je, (al snap ik volledig dat het niet bevredigend is) meteen begin 2015 heb je 4G in Geldermalsen.
De reden dat het langer duurt bij T-Mobile dan bij andere providers, is omdat alle apparatuur van zendmast tot kabels grondig worden vernieuwd. Het is dus niet een kwestie van een druk op de knop en hoppa 4G staat aan. Next woonplaats!

Het klopt ook dat er 4G+ is, alleen blijft dat vooralsnog beperkt tot enkele plaatsen in de Randstad en lang niet alle toestellen kunnen dat nog aan.
4G bij T-Mobile is al overigens heel snel, meestal 1,5 of 2 of 3 x (of wel meer) zo snel als KPN of Vodafone.
Als 4G in Geldermalsen actief is, heb je de beste internetervaring van Nederland op 4G.

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 6
Hallo Mitchel,

Ik begrijp dat je zo snel mogelijk gebruik wil maken van 4G. Ik heb dit voor je nagekeken en de aanpassing van het netwerk voor 4G is vertraagd en wordt in het eerste kwartaal van volgend jaar uitgevoerd. Tot die tijd kun je natuurlijk wel gebruik maken van het snelle 3G met jouw Stel Samen abonnement 🙂
Reputatie 2
Pardon!? ik heb dus net zakelijk een 3tal abonnementen afgesloten inclusief 4G...met de dekkingkaart die nog steeds aangeeft dat er dit jaar 4G in Geldermalsen komt....Raar dat als bovenstaand uitstel zo is de dekkingskaart nog niet aangepast is, lijkt mij een misleidend iets!

En dus bewust!!! en dat maakt me pas echt kwaad....eens kijken wat de consumentenbond hier van vind!
Reputatie 2
heb net van de helpdesk te horen gekregen dat er TOCH IN DECEMBER 4G dekking komt in Geldermalsen... (halverwege december!!)

Waarom deze info niet gewoon door iedereen bij Tmobile bekent is....raar en niet heel professioneel maar zo is Tmobile, blijkbaar liegen ze bewust om meer klanten binnen te halen!!
Reputatie 6
Hallo Walter,

Ik heb dit nogmaals nagekeken omdat ik de juiste informatie wil geven. Ik zie dat de planning voor de postcode die bij ons bekend is staat voor 2e week van januari. Dan wordt begonnen met het aanpassen van het netwerk zodat je snel gebruik kunt maken van het beste 4G netwerk van Nederland 🙂
Reputatie 2
Toch raar dat er dan door T-mobile tegenstrijdige berichten gegeven worden, jullie informatievoorziening is dus gewoon niet betrouwbaar!!

En wordt ik momenteel dus iig door 1 medewerker voorgelogen.....blijkbaar vind T-mobile dat normaal!

Eigenlijk heb ik in de maand die we nu bijna klant zijn, nog nooit zo slecht bedrijf meegemaakt, en vraag ik mij af hoe T-mobile kan voortbestaan als men zo met de klanten om gaat!

vooralsnog heb ik gewoon een toezegging dat ik half december gebruik kan gaan maken van 4G in Geldermalsen....ik weet echt niet meer wie ik moet geloven.....triest!

T-mobile zou zich moeten schamen, hoe kan het dat deze informatie verschillend is....er wordt blijkbaar maar wat gezegd om de klant tevreden te houden, maarja zo kan je geen zaken doen!

Ik heb zakelijk een aantal abonnementen afgesloten met 5Gb aan data, waarom zou ik dat doen als ik hier nog bijna een kwartaal 3G heb....dan heb je namelijk niks aan 5Gb aan data...

De dekkingskaart geeft al maanden aan dat er 4G beschikbaar komt binnen 3maanden.....das dus gewoon een lokkertje....en das echt een smerige manier van zaken doen!
Reputatie 2
enne het beste 4G netwerk van Nederland zou iig 4G+ moeten ondersteunen denk je niet?!

Commerciële praatjes daar zijn jullie goed in....maar bewerkstelligen wat je beloofd....ik heb het nog niet meegemaakt!
Reputatie 4
@ WalterAspin

Ik begrijp dat de verschillende antwoorden die je hebt gekregen voor frustratie zorgen. Geldermalsen stond eerder op de planning, maar de uitrol van 4G en de modernisatie van ons 2G én 3G netwerk is op die locatie vertraagd. Dit hebben wij speciaal nagevraagd bij de verantwoordelijke afdeling, maar niet iedere collega kan dit direct doen. Mijn welgemeende excuses voor de ruis in de informatie die je hebt ontvangen en de ontstane miscommunicatie.

Door deze ervaringen snap ik dat je er nu sceptisch tegenover staat, maar straks kan ook jij profiteren van ons vernieuwde netwerk. Lees voor meer informatie ook eens dit topic door, dit geeft een goede achtergrond. Wellicht interessant om een keer door te nemen!
Reputatie 2
Door aan te geven dat er binnen 3 maanden een upgrade van het netwerk komt, adverteer je eigenlijk daarmee, en dit is dus misleidende reclame cq informatie....er staat nergens vermeld dat er vertragingen zijn opgelopen....de dekkingskaart geeft nu aan de ene kant aan dat het binnen 3 maanden gaan gebeuren....als ik mijn postcode zoek...is er nog geen 4G planning bekend....zelfs NU geven jullie verschillende informatie....hoe meot de klant nou er achter komen als jullie zelf het blijkbaar niet eens weten....

Tis gewoon triest, altijd maar die excuses voor verkeerde info, maar ondertussen gewoon de verkeerde info laten staan....

Jullie vinden het blijkbaar normaal dat klanten verkeerde info krijgen....en dus in het ongewis laten!
Reputatie 1
Badge
Beste WalterAspin,

Zoals WillemE aan heeft gegeven is de planning tussentijds gewijzigd. Dat heeft in jouw geval iets ongunstig opgeleverd, namelijk vertraagd 4G in je woonplaats.
Dat heeft niets met voorliegen te maken.
Er is op het kantoor in Den Haag een keuze gemaakt om andere stedelijke gebieden eerder te voorzien van dekking.

Je antwoord heb je, (al snap ik volledig dat het niet bevredigend is) meteen begin 2015 heb je 4G in Geldermalsen.
De reden dat het langer duurt bij T-Mobile dan bij andere providers, is omdat alle apparatuur van zendmast tot kabels grondig worden vernieuwd. Het is dus niet een kwestie van een druk op de knop en hoppa 4G staat aan. Next woonplaats!

Het klopt ook dat er 4G+ is, alleen blijft dat vooralsnog beperkt tot enkele plaatsen in de Randstad en lang niet alle toestellen kunnen dat nog aan.
4G bij T-Mobile is al overigens heel snel, meestal 1,5 of 2 of 3 x (of wel meer) zo snel als KPN of Vodafone.
Als 4G in Geldermalsen actief is, heb je de beste internetervaring van Nederland op 4G.
Reputatie 2
Is er al een definitieve activeringsdatum bekend???? januari duurt lang als je er op zit te wachten en niet weet wanneer 4g komt~!
Als je kijkt bij werkzaamheden kun je zien dat er volgende week werkzaamheden zijn aan het netwerk in Geldermalsen. Vaak wordt een week later het 4G geactiveerd.

4191 GELDERMALSEN 2 uur tussen 12-01-2015 11:00 en 12-01-2015 18:00
Er is in mijn regio 4g dekking staat op de site. Als ik dan de kaart bekijk is er dus duidelijk geen dekking in het gebied waar ik woon. Dit staat bij verwacht over 3 maanden. Ik moet helemaal naar de andere kant van Geldermalsen om 4g te krijgen. Als jullie bezig zijn aan het netwerk zorg dan dat het hele gebied gewoon 4g heeft en niet de helft. Ik zit me al 4 maanden te verheugen op 4g nou is het er eindelijk maar niet in mijn regio. Wanneer komt dit in deze regio of komt dit helemaal niet, dan ga ik aan het eind van mijn contract maar eens een kijkje nemen bij HI of vodafone die wel volledige dekking bieden in deze regio!!
Reputatie 1
Badge
@Mitchel1997
T-MOBILE is ook nog bezig met het netwerk bij jou in de regio. Er moeten meerdere zendmasten op verschillende locaties vervangen worden in Geldermalsen. Er staan meerdere zendmasten in Geldermalsen, dus dat kan nog heel eventjes duren. Het signaal van een zendmast buiten de bebouwde kom is niet sterk genoeg om in een bebouwde omgeving (goed) door te dringen.
Je zult snel 4G hebben en dan zul je merken hoe goed het bereik en netwerk dan is!
Reputatie 1
Doe even een postcode check op de dekkings pagina dan kan je zo zien wanneer jou Stad/Dorp/wijk/straat aan de beurt is
Volgens mij zijn de mensen die alles aansluiten er hardstikke druk mee bezig om alles zo snel mogelijk aan te leggen maar voor sommige mensen kan het nooit snel genoeg zijn
Probeer eens een beetje respect te hebben voor die mensen die nu in die vieze natte sneeuw voor jou aan het regelen zijn dat jij waarschijnlijk binnen 3 maanden (WTF is dat op een mensenleven) 4G gaat krijgen
Tegenwoordig kunnen de meeste mensen alleen nog maar klagen als het voor hun niet uitkomt dat iets er niet meteen is
Tmobile weet ook wel dat ze 1 van de laatste zijn met het aanleggen van 4G maar ze gaan er wel hard tegenaan om het zo goed en snel mogelijk voor iedereen in NL dus niet alleen maar voor Mitchel aan te leggen
Dus Relax een beetje het komt wel goed
Reputatie 4
Hi Mitchel,

Dank voor je reactie! Ik begrijp heel goed dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van 4G. Omdat we naast de activatie van 4G, ook het gehele 2G en 3G netwerk vernieuwen duurt het bij ons wat langer. We kiezen hierin dus echt voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Meer informatie en achtergrond over dit onderwerp vind je eventueel terug in dit topic. Wellicht interessant om door te nemen!

Ik heb gelukkig ook goed nieuws; we zijn druk bezig met werkzaamheden in postcodegebied 4191. Deze werkzaamheden zijn op 12 januari begonnen en de grote werkzaamheden zijn afgerond op 11 februari, de grootste hinder is dan voorbij. Vanaf medio maart zal alles precies goed zijn afgesteld en fungeert ons nieuwe netwerk optimaal. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het je geduld waard is, dus ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen tegen die tijd! ;)

Is je vraag hiermee beantwoord? Laat het me vooral weten als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt, ik help je graag verder!
Reputatie 2
Triest, voor de zoveelste x wordt er een datum niet nagekomen, eerst zou er 4G zijn in novenember, toen in Januari, en nu dan weer in februari...waarom zouden we deze uitspraken nog geloven, T-mobile is gewoon geen betrouwbare gesprekspartner, zij hebben destijds in augustus al aangekondigd dat er nog in 2014 4G in Geldermalsen zou zijn, nu begrijp ik dat bepaalde zaken kunnen tegenvallen of fout gaan. maar het nu weer uitstellen van de oplevering van 4G hier in de regio is gewoon een flater ad kant van T-mobile, je kan niet blijven uitstellen meld dan gewoon dat het nog onbekend is....ownee dat zal men niet doen 4G dekking is namelijk nogal bepalend voor welke provider en welk abonnement je neemt, dus het begint hier gewoon naar een vorm van oplichting te stinken!! men geeft namelijk ten tijde van het aanvragen van het abonnement info af die niet klopt...

Als ik Tmobile was zou ik mij diep schamen, en alle abonnee's in deze regio maar eens gaan compenseren, maarja dan moet men wel eerst toegeven dat er een en ander niet klopt!!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi WalterAspin,

Ik snap de frustratie over deze gang van zaken en ik heb een 4G-expert van ons er naar gevraagd.

Het blijkt dat de overgang naar 4G-netwerk in jouw postcodegebied vorige week niet goed is verlopen door het slechte weer. Hierdoor zijn 10 masten niet overgegaan op het nieuwe netwerk, waaronder de mast die voor jouw netwerk zou moeten zorgen.

Ik zie dat je in de tussentijd ook contact hebt gehad met een collega, dus misschien heb je deze info al gekregen, maar ik wilde het toch voor de zekerheid met je delen.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 🙂
Reputatie 2
en ondertussen is het geen mooier weer geweest?

Ik hoor alleen maar excuses, en t ligt nooit aan T-mobile ;-)

t blijft triest dat een bedrijf als T-mobile toezeggingen doet maar ze niet nakomt, om wat voor reden dan ook! 😉
Reputatie 7
Badge +15
Hi Walter,

Helaas kan het natuurlijk gebeuren dat we door omstandigheden onze toezeggingen niet nakomen. Dat is natuurlijk erg spijtig maar we proberen daar altijd zo open en eerlijk mogelijk in te zijn.

Zoals David al aangaf is dit in jouw regio helaas door het slechte weer anders gelopen dan gepland. Wel zijn we momenteel in jouw postcodegebied druk bezig met de netwerkmodernisatie. 4G komt er aan! Het kost alleen wat tijd voordat alle masten (één voor één) in een gebied volledig gemoderniseerd zijn en correct op elkaar zijn afgesteld. Onder het motto 'Als je het doet, doe het dan goed' bouwen we een compleet nieuw netwerk waar we niet alleen 4G aan toevoegen maar ook 2G en 3G een upgrade geven! In dit topic lees je waarom het bij ons langer duurt voor je 4G hebt.

Nu hopen dat de sneeuw uitblijft en dan maak ook jij binnen de kortste keren gebruik van 4G 😉
Reputatie 2
dat verwijzen naar het topic waarom het langer duurt...is zo'n onzin....tis gewoon een commerciële beslissing geweest, men had ook kunnen besluiten om 4G versneld te monteren en later 2g en 3g een upgrade te geven, dat het nu anders is, is puur een kwestie van GELD! (1 x een monteur langs alle masten sturen is natuurlijk VEEL goedkoper dan meerdere keren!)

In 1e instantie zou 4G hier al ruim vorig jaar actief gemaakt worden, we zijn nu maanden verder dus kom niet bij me aan met smoesjes over het weer, het weer is in NL in de winter altijd wisselvallig/slecht...das een vaststaand feit!

Altijd maar t eeuwige uitstellen, beloven daar zijn jullie goed in maar versneld iets maken als je door weersomstandigheden iets niet volgens planning hebt kunnen doen...dat lukt blijkbaar ook niet...moet weer weken duren....als ik zo met mijn klanten om ga ben ik binnen 6maanden failliet!

heb ook niet echt het gevoel dat T-mobile er alles aan doet om alles zo snel als mogelijk te realiseren! Er is tenslotte ooit gezegd dat 4G al in oktober/november actief zou worden, op het moment dat dat niet gehaald wordt zou je toch zeggen dat men er alles aan doet om het asap te realiseren....maar nee op het moment dat het sneeuwt in januari...kan er pas weer half februari weer verder gekeken worden....raar!
Reputatie 2
als je op de site naar de geplande werkzaamheden kijkt, staan er geen werkzaamheden meer gepland voor deze regio....hoe kan dat dan?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Walter,

Ik snap je frustratie volkomen. Maar we proberen wel écht zo snel mogelijk 4G uit te rollen.

De grote werkzaamheden zijn op 11 februari tot een einde gekomen. Om die reden is het niet te zien op de geplande werkzaamheden pagina.
Als het allemaal mee zit maak jij binnen nu en 2 maanden gebruik van 4G! 🙂
Reputatie 2
Huh dus de werkzaamheden zijn klaar, waarom heb ik dan nog geen 4G?????

Waarom telkens met dat "binnen 2 maanden..." eindigen.... Triest
Reputatie 2
en we zijn weer een week verder, geen bericht van T-mobile, geen 4G dekking en dus ook geen idee meer wanneer t komt (owja iig binnen 3maanden, volgens de dekkingskaart!) :-p

ondertussen ff contact gehad met de helpdesk, daar geeft men aan dat het zou moeten werken, terwijl op de dekkingskaart aangegeven wordt dat er geen dekking is, de medewerker was zeer onvriendelijk op het moment dat ik aangaf dat de dekkingskaart iets anders aangaf, en ze bleef hameren op t feit dat er wel 4G zou zijn (waarop ik zei in de regio, en das iets anders dan op deze postcode!)

T-mobile houdt zich keer op keer niet aan de toezeggingen, en verschuilt zich achter informatiestromen en slecht weer, en ondertussen kon de helpdesk dus niet aangeven wanneer er dan wel 4G beschikbaar komt op postcode (4191EM) want volgens het systeem zou er 4G dekking zijn...:-( ik snap niet dat T-mobile uberhaupt nog kan functioneren als er zo slecht gecommuniceerd wordt binnen dat bedrijf!!

is er nou niemand binnen T-mobile die gewoon kan zeggen wanneer 4G actief wordt hier (4191EM)?!
Reputatie 1
Badge
Beste WalterAspin,

Ik kan je geen datum afgeven, wat ik wel weet is dat het wel 4 of 6 weken kan duren voordat 4G wordt geactiveerd na de grote werkzaamheden. Alle apparatuur die werkt voor/op 2G en 3G is vernieuwd en werkt dan naar behoren en alles zal sneller zijn en wat stabieler. 4G zal al technisch gezien kunnen werken, maar staat niet meteen Geactiveerd. Als (alle) masten in een gebied vervangen zijn, zal 4G aangezet worden. Dat proces is technisch best pittig en een hele operatie. Je zult vast gewend zijn aan moderne technologie, maar er komt heel wat bij kijken dan alleen maar een zendmast plaatsen en een activeringsknopje indrukken op kantoor.

Binnen enkele dagen of weken zul je 4G hebben.

Reageer