Beantwoord

4G dekking wanneer in Geldermalsen?

Toon eerste reactie

49 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Heey WalterAspin,

Ik ben er nogmaals voor je achteraan gegaan, om achter een datum te komen wanneer jij ook aan de slag kunt met 4G!

Als ik een antwoord voor je heb dan laat ik het je gelijk weten! 🙂
Reputatie 2
en? David? heb je goed nieuws?
Reputatie 7
Badge +20
Hey WalterAspin,

Ik ben er druk mee bezig, maar vooralsnog kan ik geen uitspraken doen over een precieze datum wanneer 4G werkzaam is in jouw omgeving. Ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen wanneer ik hier meer duidelijk over kan geven!
Reputatie 2
Toch blijf ik het heel vreemd vinden dat voor iets wat origineel in 2014 op de planning stond, er nu geen datum gegeven kan worden! dat het überhaupt dagen duurt voordat er een antwoord komt zegt eigenlijk al genoeg over de planning (een algehele planning bestaat blijkbaar niet, het komt iig over alsof er maar wat gerommeld wordt, en dat men het ook wel goed vind gaan zo (vanuit Tmobile))
Reputatie 2
Vreemd, er staat sinds vandaag op de dekkingskaart dat er dekking zou moeten zijn op de postcode, de telefoon maakt echter geen 4G verbinding!? waarom klopt de informatievoorziening niet?

ps. als ik naar een gebied ga waar al langer 4g dekking is maakt mn telefoon gewoon verbinding met 4g, dus aan de telefoon ligt het niet!
Reputatie 5
@WalterAspin, ik kan mij goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk gebruikmaakt van 4G, ook begrijp ik dat het telkens wijzigen van de planning voor frustraties kan zorgen. Mocht je het prettige vinden dan zet ik je klacht over de -nog- niet nagekomen 4G belofte graag voor je door naar onze klachtenteam.

Momenteel doet David onderzoek of hij een exacte tijdsindicatie kan geven voor het termijn waarop 4G op jouw postcode beschikbaar komt. Voor de hoofdlijnen van de uitrol de komende tijd kun je dit topic raadplegen.

Ik zie overigens niet terug dat de dekkingskaart 4G dekking aangeeft op jouw postcodelocatie.
Reputatie 2
als ik mijn postcode invoer en ik zoom in op het kaartje kan ik zie dat er een paarse overlay over het pand (4191GT) ligt, dit zou moeten betekenen dat er 4G dekking is....echter dat is er niet!

maar laat maar, ik ben t ondertussen helemaal zat, dit was t eerste tmobile abonnement, maar ook t laatste! heb er zo'n hekel aan als men iets verkoopt , en men het daarna niet waar maakt, zelfs niet binnen een paar maanden, ik wacht al op 4G vanaf november! en nog kan er geen datum afgegeven worden wanneer het actief wordt! het lijkt wel of er alleen maar amateurs werken bij Tmobile!
Reputatie 5
Badge +11
@WalterAspin
Bij het invoeren van deze postcode op de dekkingskaart krijg ik alleen een paarse overlay in de 3 maanden planning, niet in de huidige dekking. Gebruik je een andere exacte locatie om te checken of 4G beschikbaar is?

Helaas komt het inderdaad voor dat er soms verschillende informatie wordt gegeven over de 4G planning. Dit omdat de planning iedere week bijgesteld kan worden als gevolg van verschillende factoren. Een landlord (beheerder van een locatie met een zendmast) die op de afgesproken dag niet aanwezig is, of slechte weersomstandigheden die de werkzaamheden bemoeilijken zijn hier voorbeelden van. Deze informatie is dan niet direct bij alle medewerkers van T-Mobile beschikbaar maar heeft enige tijd nodig voor het iedereen heeft bereikt. Voor ons als klant is dat alleen maar irritant omdat je natuurlijk zo snel mogelijk 4G wil hebben.

De dekkingskaart is bovendien gebaseerd op door de computer berekende modellen. Er hangen niet overal meetpunten die de daadwerkelijke dekking meten. Hierdoor is de dekkingskaart helaas niet altijd waarheidsgetrouw.

Ik ga wel voor je navragen of de postcodecheck aangepast kan worden zodat er ook daadwerkelijk per postcode aan wordt gegeven of 4G al beschikbaar is. Nu wordt er alleen aangegeven dat het "in je regio" beschikbaar is, wat veel te vaag is.

In ieder geval bedankt voor je feedback hier op het forum! Hierdoor kunnen T-Mobile moderators en wij als Klant Experts ervoor zorgen dat de feedback verder de organisatie in gaat en interne processen verbeterd kunnen worden.

Voor wat betreft je kernvraag, wanneer 4G beschikbaar is: geef David nog even de tijd om een goede en waarheidsgetrouwe indicatie te geven...
Reputatie 2
@dennisAmeling, fijn dat jullie er iets aan hebben, maar aangezien dit topic al veeeeeeeeeel langer loopt dan mijn inmenging....lijkt het er niet op dat jullie sinds november iets zijn opgeschoten, de informatievoorziening van destijds klopte niet, en ondertussen werkt het nog steeds niet zoals beloofd!

mbt de hulp van David, vind ik het zorgwekkend dat een bedrijf als Tmobile de gevraagde info niet binnen een week paraat kan hebben! dit geeft niet echt vertrouwen mbt de gehele bedrijfsvoering!

zoals je wel kan opmaken uit deze post, is het vertrouwen in Tmobile volledig aan gruzelementen, keer op keer de toezegging, en dus ook keer op keer GEEN bericht als de toezegging niet wordt nagekomen, tevens zou het netjes zijn om voor de klanten in deze regio een schadeloosstelling automatisch te betalen naar de gebruikers die in het afgelopen half jaar een abonnement hebben afgesloten, deze groep omdat ten tijde van aanvraag van de abonnementen er informatie mbt 4G op de site stond die niet is nagekomen (oplevering 4G in November!)

owja nog even een klein puntje; Als ik bij een project hier op mijn werk door omstandigheden het niet af krijg, zorg ik er voor dat het zo snel als mogelijk alsnog afgerond wordt, en niet zoals bij jullie dat het alsnog maanden duurt, als ik zo zou handelen als jullie was ik binnen een jaar failliet!
Reputatie 5
Badge +11
@WalterAspin
Voor wat betreft de informatievoorziening: ik heb hier terugkoppeling over ontvangen.

"In de Postcodecheck wordt helaas aangegeven dat ‘4G beschikbaar is in de regio’ en niet ‘4G is beschikbaar’. Er wordt gemoderniseerd per cluster van 60 sites. De grote modernisatie in dit cluster is geweest, 4G is geactiveerd.
Helaas zijn er altijd sites die om verschillende redenen nog niet geswapt zijn. In dit geval twee zeer centrale sites in Geldermalsen.

Om iedere week 45 masten te vervangen moeten er vergunningen worden aangevraagd, alle apparatuur en bekabeling op maat aanwezig zijn, hijskranen om de apparatuur op daken te krijgen en de gebouweigenaren moeten toegang tot de daken verschaffen. Zo nu en dan komt het voor dat niet al deze factoren in orde zijn in de week dat een gebied (modernisatiecluster) aan de beurt is. De modernisatie van die ‘achtergebleven masten’ wordt zo snel mogelijk daarna alsnog gedaan. Helaas zijn er oorzaken buiten onze invloedssfeer waardoor een mast een langere tijd achterblijft in de modernisatie.

Uiteindelijk is het doel dat op iedere mast, T-Mobile heeft er bijna 5000 in heel Nederland, alle technieken worden aangeboden: 2G(GSM met EDGE), 3G(UMTS) met HSDPA+ op zowel lage als hoge band en 4G(LTE) op zowel lage als hoge band.
Om U900/L900 te kunnen bieden (= verbeterde 3G en 4G dekking) zullen alle drie de modernisatiecomponenten op een mast klaar moeten zijn."

Er wordt alles aan gedaan om de resterende masten zo snel mogelijk te vervangen. Helaas is het de eerste keer niet gelukt omdat één van bovenstaande factoren niet aanwezig was.

Wanneer het dan wel gaat lukken is moeilijk te zeggen, juist ook vanwege die externe factoren die niet meewerken. Ik heb nogmaals gevraagd of je z.s.m. van een update van de planning kan worden voorzien...
Reputatie 2
Nogmaals, dat jullie problemen hebben met de uitrol das duidelijk, maar nu hebben we ondertussen bijna 5 maanden vertraging, en dat kan je op geen enkele manier toespelen aan het niet aanwezig zijn van een van de schakels, blijkbaar kunnen jullie dus gewoon niet goed plannen!!

Het riedeltje met wat er allemaal fout kan gaan....heb ik echt geen boodschap meer aan, zoveel vertraging als er nu is kan je gewoonweg niet verantwoorden zonder de hand in eigen boezem te steken, Ik snap echt niet waarom ik nu meer dan een week moet wachten op een voor mij simpele vraag! Blijkbaar hebben jullie totaal geen grip op de hele situatie, en dit geeft aan mij vooral aan wat voor bedrijf jullie zijn, vraag me ook af of een oplevering in november uberhaupt mogelijk is geweest! 😉 (jullie liegen en bedriegen en onder het mom van "problemen" verantwoorden jullie de gang van zaken!)

zoals je aangeeft zou er zo snel als mogelijk eventuele problemen opgelost worden, hoe verklaar je dan dan dit zo lang duurt, zo snel als mogelijk lijkt mij sneller dan dat het nu gaat!
Reputatie 1
Badge
@WalterAspin

Ik vind zelf nu dat je weinig begrip toont voor alle uitleg en moeite die T-Mobile geeft / doet.

5 maanden vertraging? In jouw ogen wel ja.
Alleen baseer jij die 5 maanden vertraging op een planning die gewijzigd is. T-Mobile vond het logisch om eerst plekken als bijvoorbeeld Groningen, Maastricht en Apeldoorn te voorzien van 4G dekking dan Geldermalsen. Lijkt mij een logische keuze, aangezien daar meer klanten zitten.

Nu zijn er gewoon een paar factoren (buiten de onvloedsfeer van T-Mobile) van invloed geweest die ertoe hebben geleid dat 4G niet actief is op enkele plekken in Geldermalsen. In Haarlem, waar 4g vanaf april / mei 2014 actief is, zijn nog delen in Noord al helemaal omgebouwd met nieuwe masten en technologie, maar nog geen 4G.

Ik ben van mening dat je je soms moet neerleggen bij dit soort gebeurtenissen. ze doen in ieder geval hun best. Het is een hele operatie en die verloopt niet altijd helemaal vlekkeloos.

Heb geduld, want uiteindelijk komt 4G in bijna elk hoekje van het land En zoals ze al zeiden. Ook in heel Geldermalsen.
Reputatie 2
Ze doen helemaal niet hun best!! als ze hun best deden werkte het al!! en alle uitleg, tis steeds hetzelfde wat men aan geeft, en ondertussen kan men niet zeggen wanneer 4G beschikbaar komt hier, een beetje techbedrijf weet toch wanneer men dit soort werkzaamheden gaat uitvoeren, anders kan je op de dekkingskaart ook niet aangeven "binnen 3 maanden"

En die continue herhaling dat men problemen heeft gehad, en andere keuzes heeft gemaakt! allemaal bullshit, er wordt informatie weergegeven op de dekkingskaart, aankomende klanten gebruiken dit om te kijken wanneer er 4G beschikbaar komt en sluiten aan de hand van die info een abonnement af! En ondertussen bleef er staan "binnen 3maanden beschikbaar" tis ook niet naar 6 maanden gezet ofzo, men heeft doelbewust dit gewoon vaag gehouden!!

Als men in november had aangegeven dat 4G pas in maart beschikbaar zou worden, was het niet netjes maar uiteindelijk niks ad hand, nu heeft men elke maand gezegd dat het zou komen, AAN HET LIJNTJE HOUDEN HEET DAT, end at vind ik gewoon asociaal!

Ik begrijp dat er problemen kunnen optreden, maar het hoeft geen maanden te duren om deze op te lossen!!
Reputatie 1
Badge
@WalterAspin
Dat zijn conclusies die jij trekt. Maar dat betekent ook dat bijvoorbeeld gebieden die pas begin 2015 4G zouden krijgen ineens eind 2014 4G krijgen, wat dus zeggen wil dat T-Mobile dus klanten eigenlijk heeft misgelopen. T-Mobile misleidt hier niet. Toen de keuze is gemaakt om Geldermalsen niet te voorzien van 4G eind 2014 is dit niet met opzet gedaan om zo extra klanten te lokken. En om vervolgens te besluiten: we doen het later. Al met al is er denk ik een kleine vertraging opgelopen van Max 1 a 2 maanden.
@WalterAspin Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent in de gang van zaken. De wijziging in de planning is laat doorgevoerd waardoor we helaas valse verwachtingen hebben gecreëerd door de komst van 4G bij jou in de buurt aan te kondigen. De 67 masten in jouw 'cluster' zijn grotendeels volgens de aangepaste planning opgeleverd, maar inderdaad een aantal masten, waaronder twee zeer centraal gelegen masten in Geldermalsen zijn nog achtergebleven. De modernisatie, al is 'herbouwen van het netwerk' beter verwoord, is een immense nauwgezette operatie. Hierdoor, zoals ook in het bericht van Dennis naar voren kwam, is er altijd wel een aantal masten in een cluster dat niet volgens planning geactiveerd wordt. Als dit met twee centrale masten in 1 plaats het geval is, is dat zeer merkbaar.
Ik heb navraag gedaan, en de huidige planning is dat begin april alle masten in Geldermalsen 4G hebben. Ook hierbij de disclaimer: planning is een voornemen mits er geen onvoorziene omstandigheden plaatsvinden.
Voor ons staat de klantervaring in alles dat we doen centraal, en daarom betreur ik het ook zeer dat je zo ontevreden bent over de uitrol van ons nieuwe netwerk.
Ik snap dat je staat te trappelen om supersnel 4G te ervaren en dat je had uitgekeken naar de beschikbaarheid in november. Dus ik begrijp ook goed dat je daarom ook geen boodschap hebt aan een uitleg over waarom het nog niet beschikbaar is.
Ik hoop toch dat ik je met deze informatie in ieder geval een beetje perspectief op verbetering geef.
Nu overstappen zou zonde zijn want we werken hard om het beste netwerk te bouwen en daar zul je spoedig profijt van hebben. Laat je me horen wat je ervaringen zijn zodra het beschikbaar is bij jou? En als je ideeën hebt hoe we, op basis van de gegeven informatie, betere verwachtingen kunnen scheppen richting onze klanten, dan hoor ik dat ook graag. Groeten.
Reputatie 2
het gaat er om dat jullie met misleidende informatie abonnementen verkopen, ik heb destijds 3 abonnementen uitgekozen in de veronderstelling dat wij hier in november 4G dekking zouden hebben, ondertussen als het straks werkt (ALS JA) zijn we een half jaar later, en neem ik dus een half jaar lang een grote databundel af (x3 abonnementen!) van 5Gb, die je op het 3G netwerk nooit op krijgt, en dus een onzinnige bundel hebt zolang 4G niet werkt!

Ook staat er bij de dekkingskaart (verwacht binnen 3 maanden) geen enkele disclaimer over onverwachte omstandigheden of iets dergelijks....bijna alles wat ik tot op heden gehoord heb valt onder de categorie excuses, het enige zinnige wat ik hoorde was dat simpelweg de planning gewijzigd is, maar ik teken daartegen in dat de dekkingskaart nooit enige wijziging in de planning kenbaar heeft gemaakt, of dat er ivm een gewijzigde planning een mail verstuurd is naar mijn over deze gang van zaken....;-)
Reputatie 2
Na contact met de "netwerk" afdeling (lijkt me dat in deze business de hele TD netwerkafdeling zou moeten zijn!) blijkt dat ergens in de 1e of 2e week van April de nu niet werkende 4G masten in Geldermalsen aangezet gaan worden! Ja mensen het lijkt eindelijk te gaan gebeuren, ruim een half jaar vertraging, ownee ik moet zeggen uitstel!
Reputatie 7
Badge +15
@Walter

Fijn dat je op de hoogte bent gebracht! Laat je ons weten hoe het nieuwe netwerk je bevalt zodra het geactiveerd is? 🙂
Reputatie 2
Laten we hopen dat T-mobile nog bezig is met de migratie, het bereik is namelijk behoorlijk slecht, ik kom niet boven de 2 streepjes binnen! en zelfs met 2 streepjes heb ik een hakkelende en brakke verbinding...heel soms snel, maar soms ook stilstaand of tergend traag!
Reputatie 2
Is er iemand van T-mobile die kan bevestigen dat men nog aan het werk is aan 4G in deze regio?!!

door slecht bereik (1 a 2 streepjes binnen) is het accuverbruik sinds 4G is geactiveerd behoorlijk omhoog gegaan, en volgens mij zou dat niet moeten! 4G zou een langere afstand en dus sterker signaal moeten kunnen geven mits bevestigd op dezelfde mast als waar je voorheen 3G vandaan haalde....

Conclusie; Nee ik ben tot op heden niet tevreden!!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Walter,

Het is niet vreemd dat je accu sneller leeg is bij het gebruik van 4G met name wanneer de dekking niet optimaal is. Je toestel zal dan moeten schakelen tussen 4G en 3G wat een hoger accuverbruik veroorzaakt.

Verder kan even duren voor het netwerk helemaal geoptimaliseerd is. Ik heb je bericht doorgestuurd naar Jo_G en hoop dat we je snel meer duidelijkheid kunnen geven!

Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? 🙂
Reputatie 2
Dus wanneer kunnen we in Geldermalsen een optimale dekking verwachten, aangezien de overschakelijk naar 4G tot zover alleen maar voor irritatie zorgt...het bereik binnenshuis zou beter moeten zijn met 4G maar is beduidend slechter(meestal maar 1 streepje) dan met 3G (3streepjes)met als gevolg een stroomverslindende verbinding
Reputatie 7
Badge +15
Hey Walter,

Ik vind het heel vervelend maar ik kan je helaas geen exacte datum geven wanneer het netwerk verbeterd zal worden in jouw regio. De verwachting is dat het niet heel lang meer zal duren. Kun je op je toestel niet kiezen tussen 3G en 4G je zou om je batterij te kunnen besparen je toestel dan op 3G kunnen zetten. 🙂
Reputatie 2
hmmm het begint dan nu toch een beetje amateuristisch te worden?!

Is er dan alleen maar een 4G netwerk geactiveerd om een 4G netwerk te hebben, ik dacht dat T-mobile altijd stond voor een goed netwerk....jullie noemen het zelf het beste netwerk van Nederland....maar nu ff niet!? Ook het niet weten van de datum waarop we verbeteringen kunnen verwachten stelt mij teleur, dan is het dus blijkbaar niet belangrijk genoeg om direct te fixen....en dan kan ik maar aan 1 ding denken....er komt geen oplossing voor deze problemen...het werkt! dus voor tmobile goed genoeg! er is toch dekking!?

Reageer