Vraag

4G Geactiveerd Apeldoorn

• 10 november 2014
  • 8 reacties
  • 334 Bekeken

Sinds vandaag heb ik 4G echter is de ontvangst zeer slecht. Op mijn S5 SM-G900F heb ik een streepje ontvangst terwijl 3G/H+ volle bak ontvangst had. Wat is de bedoeling met 4G. Worden alle 3G/H+ ook omgezet naar 4G en kunnen we qua ontvangst waardes verwachten wat we hadden op 3G/H+.
En heeft deze slechte ontvangst ook nog consequenties voor de gespreks kwaliteit. Het Screenshot laat mijn huidige ontvangst zien.

8 reacties

Reputatie 6
Voor 4G maakt het niet zoveel uit hoeveel streepjes je hebt. Met 1 streepje kun je nog steeds een hoge snelheid halen.

Voor meer informatie over 4G en haar techniek adviseer ik je eens www.4gmasten.nl te bezoeken. Dan wordt alles een stuk duidelijker.
Reputatie 7
Badge +9
Het signaal van 4G is hoger, wat inhoud dat het signaal meer data doorlaat, maar minder sterk is. Vooral in huis zul je dus een minder aantal streepjes hebben.

In principe zou je zoals @kme zegt ook met 1 streepje nog prima kunnen internetten. Als je gaat bellen schakelt hij automatisch over naar 3G/H/H+, want 4G is alleen geschikt voor Internet. Het heeft dus geen effect op de kwaliteit van de telefoongesprekken. Die gaan gewoon over het 3G signaal.

Weinig bereik aan 4G signaal gebruikt wel veel meer stroom dan volle mep 3G. Omdat de antenne harder moet werken om het signaal te behouden. Je batterij kan dus veel sneller leeg gaan met 1 streepje dan met 3/4 streepjes.

4G is een extra netwerk dat los staat van 3G. Het 3G/H/H+ netwerk is dus nog gewoon beschikbaar.

Indien je liever standaard het 3G netwerk terug wil hebben, kun je onder Instellingen > Meer Netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerk Modus kiezen voor WCDMA/GSM (Auto). Dan pakt hij alleen weer als vanouds het 2G/3G net (H&H+ is 3G). Hou er rekening mee dat hij dan dus ook bij vol signaal geen 4G pakt.
Reputatie 1
Badge
Hoi wappiesoft,

Waarschijnlijk zal het 4G bereik nog verbeterd worden de komende dagen in je omgeving.
Verder heeft het geen invloed op de geluidskwaliteit van je gesprekken. Als je belt of wordt gebeld gaat je telefoon automatisch over op 3G / H / H+ . Sterker nog, je zult ook HD Voice kunnen ervaren als de andere gebruiker die jij/jou belt ook T-Mobile klant is.
Reputatie 7
Badge +15
@wappiesoft

We zijn momenteel het hele netwerk onder handen aan het nemen. Niet alleen wordt 4G toegevoegd maar ook het 2G en het 3G netwerk worden vernieuwd. Ik heb even jouw postcode bekeken en daar wordt het netwerk momenteel gemoderniseerd. De grote werkzaamheden duren ongeveer tot eind november. Hierna zal de grootste hinder van de werkzaamheden voorbij zijn. Vanaf begin januari heb je een verbeterde netwerkervaring en zal ook binnenshuis de dekking verbeteren! Het kan dus zo zijn dat je af en toe al 4G kan ontvangen maar je moet nog even geduld hebben tot je een verbeterd netwerk hebt. Het is zeker het wachten waard! ;)

Je kan ook zelf op de dekkingskaart zien of 4G al beschikbaar is in jouw regio. In dit topic lees je meer over waarom het langer duurt voor je 4G hebt. Zorgt dit voor verduidelijking?
Beste medewerkers van T-Mobile. Laat ik beginnen u de beste wensen toewensen voor 2015. We zijn inmiddels 5 Januari gepasseerd en ik ervaar thuis geen verbetering in de ontvangst van het 4G signaal. Zelfs het laatste streepje is verdwenen. Hij schakelt nu continu tussen 4G en 3G/H+ heen en weer wat een aanslag is op mijn stroomverbruik van mijn Samsung Galaxy S5. Het 3G/H+ signaal is binnen perfect. Bijna volle bak. Dacht dat alle 3G/H+ antennes ook klaar gemaakt zou worden voor 4G. De antenne welke ik met 3G/H+ gebruik heeft geen 4G. Overgens als ik elders in Apeldoorn wel goede ontvangst heb is de snelheid perfect. Daar haal ik nu zo'n 110mb/s down en bijna 37mb/s up. Zal de screenshots van de ontvangst bijvoegen. Zou u voor mij kunnen nakijken of hier nog een verbetering in gaat komen in de komende weken? Alvast bedankt voor de door u genomen moeite hierin. Wilfred Pontfoort uit Apeldoorn (postcode gebied 7322DA.

Reputatie 1
Badge
Hoi wappiesoft,

Je kunt als je thuis/binnen bent je toestel op netwerkmodus "WCDMA/GSM" zetten.
Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus.
Dat is dan even een oplossing voor het batterijgebruik.

Momenteel is LTE1800 actief op het 4G netwerk van T-Mobile. Vanaf deze zomer zal LTE900 geactiveerd worden. Wat zorgt voor een betere dekking, ook binnenshuis.

Het duurt misschien lang voor je. Maar met die frequentie kun je echt internetten in je huis.
Ben benieuwd.. Dat flipperen is giga lastig. Bij het intikken van dit antwoord is hij alweer drie keer van 4G naar 3G/H+ gegaan en weer terug. Ik zie wel in de dekkingkaart dat mijn postcode nu paars/oranje is maar als ik 4G over drie maanden aan vink is mijn postcode paars. Als ik een paar straten verder ga is er wel voldoende dekking. Ik zal het de komende periode in de gaten houden of er een verbetering komt. Zo niet dan wordt het wachten op LTE900
Reputatie 1
Badge
Hoi wappiesoft,

Ik heb even op de site van antenneregister gekeken en heb alle T-Mobile locaties rondom jouw huis gecheckt. Er zijn veel antennes met LTE, althans volgens het antenneregister, het kan zijn dat niet alles nog aan staat, maar dat het nog zal worden aangezet. Moet goedkomen als ik het zo zie.

Reageer