Beantwoord

4G in Rockanje

• 12 september 2016
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Ik ben op vakantie in Rockanje postcode 3235LL en heb geen 4g. Heb wel een abonnement van 20 gb data en juist nu ik er echt gebruik van wil maken kan het niet terwijl ik in de veronderstelling was dat er landelijke dekking zou zijn. Het wifi hier op het vakantie adres is ook al een groot drama dus eigenlijk baal ik er wel heel erg van. Vrijdag. Gr Anthoiny
icon

Beste antwoord door MichelD4 12 september 2016, 22:16

Beste Anthoiny,

Ik ben even wat verder gaan kijken op de postcode, die je hebt opgegeven in jouw bericht.
Op postcode 3235 LL (Omgeving Voet- of Kraagweg in Rockanje) zijn momenteel geen storingen bekend, en zou je dus probleemloos gebruiken moeten kunnen maken van 2G, 3G en 4G.
Je kunt vanaf postcode 3235 LA & 3235 KA (omgeving Duindijk/Schapengorsedijk) problemen ondervinden van het netwerk.

De dekking op postcode 3235 LL is goed tot zeer goed, wat ook geldt voor 4G.

Zou je daarom in de instellingen van je toestel willen controleren, of je bij netwerkmodus 2G/3G/4G (automatisch verbinden) hebt geselecteerd.
Daarnaast moet tevens Mobiele gegevens aan staan, want anders kun je ook geen verbinding maken met het data-netwerk 3G/4G van T-Mobile.

Staan bovenstaande aan, dan zou je ook nog het volgende kunnen doen:

1 > Zet je toestel helemaal uit.
2 > Haal je simkaart ervoor 10 minuten uit, en als het kan ook de batterij.
3 > Doe na deze 10 minuten, de simkaart en eventueel de batterij weer terug in het toestel.
4 > Zet je toestel weer aan, en voer je pincode weer in.
5 > Laat je toestel even rustig inloggen op het netwerk.
6 > Kijk of nu op het display of je het 4G teken ziet staan.
7 > Zo ja, dan kun je internetten via het 4G netwerk.

Helpt deze optie ook niet, voer dan een kruistest uit (mits mogelijk):

1 > Haal de simkaart weer uit je eigen toestel.
2 > Doe deze in een andere toestel van een ander, die ook 4G ondersteund.
3 > Zet het toestel op de gebruikelijke wijze weer aan, en kijk of je nu wel 4G hebt.

Graag hoor ik van je, of bovenstaande het probleem heeft opgelost.
Nog een fijne vakantie!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Er is daar in de buurt wel een storing aan de gang

Problemen met: 2G, 3G, 4G
Storing met bellen en internet
We verwachten de problemen op te lossen binnen: korte termijn
Dan heb ik weer de bingo
Reputatie 3
Beste Anthoiny,

Ik ben even wat verder gaan kijken op de postcode, die je hebt opgegeven in jouw bericht.
Op postcode 3235 LL (Omgeving Voet- of Kraagweg in Rockanje) zijn momenteel geen storingen bekend, en zou je dus probleemloos gebruiken moeten kunnen maken van 2G, 3G en 4G.
Je kunt vanaf postcode 3235 LA & 3235 KA (omgeving Duindijk/Schapengorsedijk) problemen ondervinden van het netwerk.

De dekking op postcode 3235 LL is goed tot zeer goed, wat ook geldt voor 4G.

Zou je daarom in de instellingen van je toestel willen controleren, of je bij netwerkmodus 2G/3G/4G (automatisch verbinden) hebt geselecteerd.
Daarnaast moet tevens Mobiele gegevens aan staan, want anders kun je ook geen verbinding maken met het data-netwerk 3G/4G van T-Mobile.

Staan bovenstaande aan, dan zou je ook nog het volgende kunnen doen:

1 > Zet je toestel helemaal uit.
2 > Haal je simkaart ervoor 10 minuten uit, en als het kan ook de batterij.
3 > Doe na deze 10 minuten, de simkaart en eventueel de batterij weer terug in het toestel.
4 > Zet je toestel weer aan, en voer je pincode weer in.
5 > Laat je toestel even rustig inloggen op het netwerk.
6 > Kijk of nu op het display of je het 4G teken ziet staan.
7 > Zo ja, dan kun je internetten via het 4G netwerk.

Helpt deze optie ook niet, voer dan een kruistest uit (mits mogelijk):

1 > Haal de simkaart weer uit je eigen toestel.
2 > Doe deze in een andere toestel van een ander, die ook 4G ondersteund.
3 > Zet het toestel op de gebruikelijke wijze weer aan, en kijk of je nu wel 4G hebt.

Graag hoor ik van je, of bovenstaande het probleem heeft opgelost.
Nog een fijne vakantie!

Reageer