Vraag

4g (met kleine letter) regio 5216

  • 28 januari 2017
  • 14 reacties
  • 370 Bekeken

Het gaat om de 4G ontvangst, regelmatig zie ik echter 4g op mijn scherm! Dat houdt in mijn toestel is verbonden met het weergegeven netwerktype maar de functies op het netwerk zijn beperkt. Ik kan waarschijnlijk wel telefoongesprekken voeren, maar heeft geen toegang tot internet of e-mailberichten.
Als ik handmatig mijn Mobile netwerk uit/aan schakel verschijnt 4G weer.
Ik woon in de regio 5216 en hen een BlackBerry SE

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Tiago48,

Jammer om te horen dat de functies op het netwerk beperkt zijn. Dat is uiteraard niet de bedoeling! We hebben natuurlijk niet voor niets zo'n mooi netwerk in elkaar gezet! 😉

Je geeft aan dat je geen toegang hebt tot internet of e-mailberichten. Heb je dit wel op 3G of wanneer je gebruik maakt van Wi-Fi? Er zijn in ieder geval geen blokkades actief die dit tegenhouden. Ik wil je in ieder geval adviseren om dit forumtopic even door te nemen. Je leest daar allerlei tips en tricks voor wanneer je netwerkproblemen hebt. Zou je na het doorlezen van het topic willen laten weten of je hier nog vragen over hebt? We helpen je hier dan graag verder natuurlijk!
Mijn WiFi werkt naar behoren.

Op mijn telefoon (BlackBerry Passport SE) staat Mobile Network en Data Services aangevinkt op "aan".
Netwerk Mode = 4G & 3G & 2G
Network Selection Mode = Automatic

In de rechterbovenhoek van het beginscherm worden de volgende 3 pictogrammen weergeven:
4G, BB Infrastructure verbinding en balkjes netwerksignaal.

4G (met hoofdletter): toestel is verbonden met het weergegeven netwerktype en heeft toegang tot alle functies van mijn mobiele abonnement.

Echter....op een gegeven moment merkte ik dat ik geen berichtjes meer ontving! Bij nader inzien viel me op dat de BB Infrastructure pictogram was verdwenen en dat 4g (met kleine letter) is weergegeven! Dit houdt in dat het toestel is verbonden met het weergegeven netwerktype maar de functies op het netwerk zijn beperkt. Ik kan waarschijnlijk wel telefoongesprekken voeren maar heb geen toegang tot internet of e-mailberichten.

Ik heb Mobile Network en Data Services uit/aan gevinkt, krijg meteen 4G verbinding, BB Infrastructure pictogram terug plus berichten die nu wel binnen komen.

Mijn vraag is hoe komt het dat 4G veranderd in 4g? En hoe voorkom ik dit?

Met vriendelijk groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Tiago48,

Heel vreemd. Het lijkt me in deze situatie verstandig om te controleren of dit wordt veroorzaakt door je telefoon of door je simkaart/ ons netwerk. Ik wil je daarom vragen om je simkaart in een ander toestel te testen.

Werkt je simkaart wel goed in een ander toestel, dan zullen we verder moeten kijken naar je toestel. Werkt je simkaart ook in een ander toestel niet goed, dan sturen we je een nieuwe simkaart in de hoop dat het daarmee wordt opgelost.

Mocht je simkaart wel goed werken in een ander toestel dan wil ik je vragen om een back-up te maken van de gegevens op je Blackberry en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer daarna het netwerk uit voordat je jouw back-up terug plaatst om geen foutieve instellingen of apps terug te zetten met de back up.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Hallo Issam,

Dank je voor je suggesties. Helaas heb ik geen reserve 4G toestel (defect) dus uitwisselen van de nano simkaart is niet mogelijk. Fabrieks instellingen reset heeft niet geholpen, afgelopen donderdag en zaterdag gaf ie 4g aan!
Ik zou graag de mogelijkheid van een nieuwe simkaart willen proberen.

Groet, Tiago48
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tiago48,

Zonde dat de reset niets heeft opgeleverd! :S

Ik heb direct een nieuwe simkaart opgestuurd en deze heb je binnen 3 werkdagen binnen. Het is een 3-in-1-simkaart, dus voor elke telefoon het juiste formaat. Wanneer je deze ontvangen hebt, kun je de simkaart zelf activeren. Als je hier nog hulp bij nodig hebt, laat het dan weten!

Als we je verder nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat ook graag! Houd ons op de hoogte van de resultaten. 🙂
Beste Forum-leden,

Jammer maar ondanks de door jullie verstuurde nieuwe sim-kaart (waarvoor mijn dank) blijft het probleem zich voordoen!

En wat nu? Ik vindt het een beetje vervelend om elke keer op mijn toestel te kijken of ik nog wel de juiste verbinding heb. En ik moet wel want de netwerk verbinding moet handmatig uit/aan gezet worden.
Reputatie 5
Badge +14
Ik zie een postcode staan bij je vraag , heb je al een keer geprobeerd op een andere locatie ? . Nu deze nieuwe simkaart ook niet werkt zou ik het toch zoeken in jou toestel en toch jou simkaart uitproberen in een andere. Misschien kunnen ze bij een tmobile winkel er wel ėėn lenen om het uit te proberen .
Reputatie 7
Badge +20
Hi tiago48,

Jammer dat een nieuwe simkaart niet heeft geholpen. Ervaar je dit probleem op een locatie of ook op meerdere locaties? Deze informatie hebben wij nodig om jou verder te helpen. Ik zie ook dat je in een T-Mobile Shop bent geweest. Heb je daar jouw simkaart in een ander toestel getest en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen wij de oorzaak van jouw probleem achterhalen. Mocht je dit probleem ervaren op een locatie dan kun je op deze pagina bij meld een probleem een dekkingsklacht indienen. Onze netwerkspecialisten onderzoeken dan jouw klacht en zullen jou van een mogelijke oplossing voorzien.

Houd ons maar op de hoogte.
Hallo,

Een andere locatie heb ik nog niet geprobeerd!
Buiten dat...het is niet voorspelbaar wanneer ie veranderd naar 4g, het kan een 3 a 4-tal dagen goed gaan.
Ik krijg morgen een 4G toestel voor onbeperkte tijd te leen en ga het meteen uit proberen.
Bedankt voor het meedenken.
Wordt vervolgd.
Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag tiago48

Ik denk dat het een probleem is met de BlackBerry Passport SE toestel. Ik kon helaas niet veel vinden hierover, maar hier is een voorbeeld:

BlackBerry Passport SE no 4G? (engelstalig)

Waarbij een ander persoon ook met een Passport wel kan bellen/gebeld worden, maar geen internet kan gebruiken met 4G. Hij heeft zijn toestel ter reparatie opgestuurd en al terug gekregen, maar dat heeft helaas niet gewerkt.

Ben nog aan het zoeken! ^^

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Effe een update ...slaag er helaas niet in om een 4G toestel in mijn kringen te verkrijgen, gewoon omdat niemand zo een type als reserve heeft. Ik kan het nog proberen in de T-Mobile winkel, zal er binnen kort naar toe gaan.
Groet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi tiago48,

Bedankt voor de update! We zien benieuwd naar het resultaat na je bezoek aan de T-Mobile winkel. Keep us posted.
Helaas ... geen leen toestel verkrijgbaar bij T-Mobile winkel!
Vraagje: Ik heb APN niet ingevuld, is dit nodig? Zo ja hoe kom ik aan deze gegevens.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tiago,

Ah jammer zeg..

Een goede vraag. Ja je moet de APN instellingen ingevuld hebben. Op deze pagina vind je wat er moet staan.

Als je de gegevens hebt ingevuld kan je jouw toestel één keer helemaal opnieuw starten om de veranderingen door voeren op het netwerk. Hopelijk zorgt dit voor een oplossing.

Reageer