Beantwoord

4G netwerk en bellen

• 14 juli 2017
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Goedenavond,

Ik zit net bij T-mobile. Mijn mobiel (Samsung S7) is geschikt voor 4G. Maar als ik het netwerk op 4G/3G/2G en automatisch verbinden zet, dan heb ik qua telefoon nauwelijks bereik (0 en soms 1 klein streepje). Als ik het netwerk op 3G/2G en automatisch verbinden zet heb ik ineens voor het telefoonbereik wel alle streepjes (of eentje minder), dus ik moet hem daarop zetten anders is mijn bereik met de telefoon vaak slecht of niets.

Hoe kan dat? En kan ik dan wel 4G gebruiken?
icon

Beste antwoord door Pilovali 14 juli 2017, 22:42

Als je 1 of 0 streepjes 4G hebt, dan is het niet zo erg. Je snelheid is over het algemeen nog steeds snel. Het kan zijn dat je telefoon stuk is, dat je simkaart niet goed is, je ver van de mast woont, je ramen de boel blokkeren etc etc. Heel veel variabelen.

Het beste is dat je je telefoon gewoon op 4G/3G/2G zet. Je telefoon zorgt zelf er voor dat die goed werkt.

Wat is je postcode? Misschien is er wel een storing op 4G.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Misschien kun je hier wat mee: https://www.t-mobile.nl/dekking
Reputatie 6
Badge +17
Als je 1 of 0 streepjes 4G hebt, dan is het niet zo erg. Je snelheid is over het algemeen nog steeds snel. Het kan zijn dat je telefoon stuk is, dat je simkaart niet goed is, je ver van de mast woont, je ramen de boel blokkeren etc etc. Heel veel variabelen.

Het beste is dat je je telefoon gewoon op 4G/3G/2G zet. Je telefoon zorgt zelf er voor dat die goed werkt.

Wat is je postcode? Misschien is er wel een storing op 4G.
Dekking zou bij ons met 3g en 4g heel goed moeten zijn, binnen en buiten. Het was zowel binnen als buiten, dus bouw huis is het probleem niet. Telefoon is vlgs mij prima in orde en simkaart net nieuw. Maar is het dan niet zo dat je met 0 streepjes telefonisch niet bereikbaar bent?
Reputatie 4
Badge +7
Je telefoon schakelt automatisch terug naar 2G als je belt of gebeld wordt.
Ah, thanks, dat wist ik niet.

Reageer