Beantwoord

4G netwerk niet beschikbaar

• 3 november 2015
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Op postcode 7981DN is geen 4G netwerk aanwezig zelfs 3G is buiten al niet te doen laat staan binnenshuis.
icon

Beste antwoord door Hajar 5 november 2015, 15:25

Hi Jan Mones,

Wat een vreemd probleem zeg. Zoals Issam heeft aangegeven zou de dekking daar wel goed moeten zijn. Staan de netwerkinstellingen van je toestel wel goed?

Zorg er in ieder geval voor dat je het volgende hebt ingesteld:
  • Ga naar "Netwerkmodus"
  • Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.
  • Druk op het icoontje voor instellingen.
  • Druk op Meer netwerken.
  • Druk op Mobiele netwerken.
  • Druk op Netwerkmodus.
  • Kies een netwerktype
  • Druk op LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden)

Mocht je dit al hebben ingesteld en nog steeds problemen ervaren dan adviseer ik je om een dekkingsklacht in te dienen via onze dekkingskaart. Ons netwerkafdeling pakt dit dan op en probeert met een oplossing te komen. Je kan een terugkoppeling verwachten binnen 10 werkdagen.

Laat je ons weten of het lukt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hallo Jan,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum. Leuk dat je hier je vraag stelt.

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik ben ervan overtuigd dat we samen tot een oplossing gaan komen!

Vreemd dat je op deze locatie geen 4G ontvangt, want je zou wel verbinding moeten kunnen maken. Kan je op andere locaties wel gebruik maken van 4G? Welk toestel gebruik je? Is deze 4G ready?

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel testen? Op deze manier kunnen we controleren of de instabiele verbinding niet door de antenne van je toestel wordt veroorzaakt. Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Ps. heb je toevallig al een kijkje genomen in het voorstel topic? We zijn benieuwd naar wie je bent. 🙂
Hallo Issam,
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S5. Ook heb ik de simkaart in een ander toestel gestopt zonder resultaat. Als ik nu op de fiets stap en richting het Shakespeare Theater fiets welke in het bos ligt heb ik wel 4G. Kortom in de dunst bevolkte delen zoals camping in het bos heb ik wel 4G maar in het dorp niet. Zo volgens mij andersom moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jan Mones,

Wat een vreemd probleem zeg. Zoals Issam heeft aangegeven zou de dekking daar wel goed moeten zijn. Staan de netwerkinstellingen van je toestel wel goed?

Zorg er in ieder geval voor dat je het volgende hebt ingesteld:
  • Ga naar "Netwerkmodus"
  • Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.
  • Druk op het icoontje voor instellingen.
  • Druk op Meer netwerken.
  • Druk op Mobiele netwerken.
  • Druk op Netwerkmodus.
  • Kies een netwerktype
  • Druk op LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden)

Mocht je dit al hebben ingesteld en nog steeds problemen ervaren dan adviseer ik je om een dekkingsklacht in te dienen via onze dekkingskaart. Ons netwerkafdeling pakt dit dan op en probeert met een oplossing te komen. Je kan een terugkoppeling verwachten binnen 10 werkdagen.

Laat je ons weten of het lukt?
Bij mijn woonplaats 9902gw heb ik ook geen 4g terwijl ik extra 4 gigabyt van t-mobile heb gekregen,en mijn toestel is samsung galaxy s5 en is goed ingesteld binnen huis en buiten huis geen 4g en het word gezegd dat het nu landelijk 4g beschikbaar is geloof ik niks van gr.r.yuksek
Reputatie 7
Badge +15
Hey Rafet,

Goed dat je dit hier meldt! De landelijke dekking betekent dat 95% van de Nederlanders in een T-Mobile dekkingsgebied woont. We zijn dus op sommige plekken nog bezig met de 4G-uitrol, zoals op jouw locatie. Zoals het er nu uitziet zullen we volgende week starten met de netwerk modernisatie in jouw regio en dit zal half december klaar zijn.

Om toch gebruik te kunnen maken van je 4GB extra op ons 4G netwerk ontvang jij in februari nogmaals 4GB extra. Het netwerk is dan volledig gemoderniseerd op jouw locatie! 😉 We sturen je een sms zodra je de bundel kunt gebruiken. Natuurlijk mag je de 4GB die je deze maand hebt gekregen gewoon gebruiken op ons 3G netwerk.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Beste,

Ik heb een Samsung Galaxy S4 die 4G-ready is.
Echter heb ik in mijn woonplaats geen 4G. Het gaat om de postcode 4564AC. Op de dekkingskaart staat aangegeven dat ook hier 4G zou moeten zijn maar dit is niet het geval. Ook is het netwerktype juist ingesteld: LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden).

Zou er iemand mij kunnen helpen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Jesse Merckx
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jesse,

Welkom op ons Forum!

Erg goed dat je dit bij ons aangeeft!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie dat we op jouw postcode net twee weken klaar zijn met het uitrollen van 4G. Wij verwachten dat rond 14 december de dekking optimaal is in jouw regio zowel binnen als buitenshuis. Dus nog even geduld, want over twee weken is 4G ook beschikbaar in jouw woonwijk! :)

PS: Kun je op andere locaties wel gebruik maken van ons 4G netwerk?

Ik hoor graag van je!
Beste Hajar,

Gelukkig dat ze nog bezig zijn met het uitbreiden van het netwerk. Verder heb ik nergens problemen mee. Overal waar 4G is, heb ik het ook.

Hartelijk dank voor je antwoord,

Groetjes
Jesse

Reageer