Beantwoord

4G netwerk promotie

• 28 maart 2018
  • 7 reacties
  • 127 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Misschien is het eerst handig om te checken waar iemand woont alvorens een dom bericht rond te sturen over 4G netwerk,...niet iedereen woont in een stad waar je 'automatisch' kan kiezen!
icon

Beste antwoord door David 28 maart 2018, 15:44

Hoi JWvB,

Jammer om te lezen dat je vindt dat er een dom bericht is gestuurd! :S Het was zeker niet de bedoeling om je jaloers of iets dergelijks te maken! Ik gok dat je op dit topic, dan wel het genoemde nieuwsbericht, doelt? Dit is niet door onszelf de ether in geslingerd, maar uitgezocht en gedeeld door OpenSignal. Dat wij hier zelf mee aan de haal gaan is omdat we daar natuurlijk best trots op zijn! 🙂

Ik snap dat dit wel voor een scheef gezicht kan zorgen wanneer je in een gebied woont waar je het gevoel hebt niet hetzelfde te ervaren. Zou je kunnen aangeven waar je in jouw omgeving tegenaan loopt? Ik heb namelijk de postcode even door onze dekkingskaart gehaald en zie dat er een stabiele dekking wordt geboden. Daarnaast zijn er in jouw omgeving 5 tests gedaan en daar kwam een gemiddelde snelheid uit van 97.66 Mbps, een heel mooie snelheid! Heb je zelf enig idee wat je qua snelheden haalt? Zit hier nog een verschil in qua locatie? Dit kan ook bij de functionaliteiten en frequentie van het netwerk wisselen, dat is ook afhankelijk van jouw locatie ten opzichte van de mast, het huis, enzovoorts. Als je wat meer uitleg kunt geven over jouw netwerkervaring, dan kunnen we je daar misschien verder bij helpen!

We zien jouw reactie graag spoedig tegemoet! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi JWvB,

Jammer om te lezen dat je vindt dat er een dom bericht is gestuurd! :S Het was zeker niet de bedoeling om je jaloers of iets dergelijks te maken! Ik gok dat je op dit topic, dan wel het genoemde nieuwsbericht, doelt? Dit is niet door onszelf de ether in geslingerd, maar uitgezocht en gedeeld door OpenSignal. Dat wij hier zelf mee aan de haal gaan is omdat we daar natuurlijk best trots op zijn! 🙂

Ik snap dat dit wel voor een scheef gezicht kan zorgen wanneer je in een gebied woont waar je het gevoel hebt niet hetzelfde te ervaren. Zou je kunnen aangeven waar je in jouw omgeving tegenaan loopt? Ik heb namelijk de postcode even door onze dekkingskaart gehaald en zie dat er een stabiele dekking wordt geboden. Daarnaast zijn er in jouw omgeving 5 tests gedaan en daar kwam een gemiddelde snelheid uit van 97.66 Mbps, een heel mooie snelheid! Heb je zelf enig idee wat je qua snelheden haalt? Zit hier nog een verschil in qua locatie? Dit kan ook bij de functionaliteiten en frequentie van het netwerk wisselen, dat is ook afhankelijk van jouw locatie ten opzichte van de mast, het huis, enzovoorts. Als je wat meer uitleg kunt geven over jouw netwerkervaring, dan kunnen we je daar misschien verder bij helpen!

We zien jouw reactie graag spoedig tegemoet! 🙂
Al sinds 2013 is KPN de enige aanbieder op mijn adres helaas. Daarbij komt ook nog eens kijken dat na onderzoek op de 'wolkendichtheidskaart van het 4G netwerk' precies een gat zit boven mijn woning. Resumé: behalve dat ik dus in het buitengebied zit, 1 aanbieder, wankel tussen 4 verschillende centrales van 4 dorpen, en ook geen 100% dekkingsgarantie 4G, ik mag blij zijn als mijn modem 3 streepjes aangeeft...( 32,50 euro per maand voor deze 'dienst') en daarbij prehistorische tv uit 1998 ( 15,00 euro per maand voor deze 'dienst')...diep triest.
Reputatie 6
Badge +11
@JWvB
Misschien heb je ook wel een prehistorisch modem en een hoop bomen of andere opstakels rond het huis staan. Boven een huis geeft de dekkingskaart inderdaad vaak slechte dekking aan, dat is meer een gebrek van tools of methode die gebruikt wordt om dergelijke kaarten te produceren. Of misschien juist een extraatje om duidelijk te maken dat binnenshuis de dekking veel minder is, het is maar gissen.
@David
In buitengebied kan een postcode honderden meters bestrijken, het is makkelijk om daar ergens met vrijwel vrij zicht op een mast en met een moderne smartphone hoge snelheden te halen. Daar kun je trots op zijn, maar het is een test voor 1 minuut en je hebt er verder niks aan. Net zoveel als dat L.Hamilton wel 300 kan, goed voor de reclame omzet van LMG, maar de gemiddelde dagelijkse filerijder heeft er niks aan.
@tmoesel: mijn modem is een week oud, net vernieuwd door KPN vrienden. En verder: geen bomen om het huis, vlakke polder: de 4G kaart van KPN gaf precies het gat boven mijn woning aan op de satellietkaart. met een onweersbui of regen is het helemaal ellende. Iedereen verklaart me voor gek, totdat ze, voor de zoveelste keer zijn wezen meten en zeggen, ja u heeft gelijk. Glasvezel? Wat is dah? Nee dat komt er (nog) lang niet. Beide buren aan weerszijden in een andere gemeente, een kilometer verderop hebben prachtige tv en supersnel internet...
@David: de promotionele reclame die ik ontving is een dooddoener en geldt alleen voor dichtstedelijk gebied.
Reputatie 6
Badge +11
@JWvB
Het gaat om de dekkingskaart van T-Mobile en de masten van T-Mobile, niet die van KPN, daarvoor kun je bij KPN op het forum klagen.
Wat is het type modem? In geval van een Huawei B525s-23a heb je kans (met geschikte buitenantenne en weten waar de TMO masten staan) dat je in de buurt komt van de door David genoemde snelheden. Volgende probleem is dan dat T-Mobile beperkt is in continuiteit van de internetverbinding. Als het KPN hybride is, wees dan maar blij met wat je hebt zou ik zeggen. Anders een deal sluiten met de buren, het is met vlak land eenvoudig en goedkoop om een draadloze straalverbinding op te zetten, voor het geval die overcapaciteit kunnen krijgen of hebben. Glasvezel zal je meestal zelf als burger moeten aanzwengelen, het kost wat, maar weinig vergeleken met prijsverschil in woningen tussen platteland en stad. Dat weten de gravers ook wel, dus die blijven gewoon hoge bedragen vragen (is gewoon hun werk).
@tmoesel: KPN is in dit verhaal naar voren gekomen omdat zij de enige aanbieder zijn op mijn adres. Omdat ik mobiel bel met T Mobile ontvang ik daarvan ook (zonder gevraagd) gillende rommelmail van die zogenaamd persoonlijk gericht is, maar dat niet is. Ze pochen op het feit dat er 4G aanbod is, maar niet hier dus bij mij, ook niet van T Mobile. De dichtstbijzijnde centrale ligt op 6 km van mijn huis,..zendmasten en andere idiote apparatuur plaatsen heeft geen nut, bleek uitonderzoeken, evenmin met je modem door je huis holen van links naar rechts. Dat was ooit het advies om zo te kijken welke centrale het sterkst ontvangt, dat is wind- en weerafhankelijk bleek nadien, de ene keer van dorp links 6 km verderop de andere keer van dorp rechts 7 km verderop....euh ter verduidelijking: ik verzin dit niet he....Deal sluiten met je buren is geen optie, hoe zie je dat voor je, een kabeltje uitrollen door de polder?
Reputatie 6
Badge +11
https://www.ubnt.com/products/#airmax

Verder: Ik had bij T-Mobile maandenlang 4GvT verbonden met een mast op 6km afstand, modem gewoon voor zolderraam aan gordijnrail hangend. Nu (dit jaar) zijn de mogelijkheden bij T-Mobile beperkt en helaas de reclamespam etc toegenomen, het dode-mus gehalte is hoger voor nogal wat (potentiele) 4GvT gebruikers.

Reageer