Beantwoord

4G niet werkend op Samsung S7

  • 26 februari 2018
  • 3 reacties
  • 630 Bekeken

Ik zit net bij T-mobile. Mijn mobiel (Samsung S7) is geschikt voor 4G. Maar ik kan het netwerk niet op 4G/3G/2G en automatisch verbinden zetten. Enkel 3G/2G en auto is een mogelijkheid.
Betekend dit dat het nog geactiveerd moet worden of iets dergelijks?
icon

Beste antwoord door Rena_chan 27 februari 2018, 11:42

LTE is 4G 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ghijsenm,

Welkom bij T-Mobile! Die eerste indruk moet natuurlijk wel beter zijn dan een 3G/2G-netwerk! Ik kijk graag met je mee. :)

Ervaar je dit op alle locaties waar je je bevindt of op één locatie? Wat geeft de dekkingskaart op die locatie(s) aan? Zou je de simkaart ook eens in een ander toestel kunnen proberen? Ik ben erg benieuwd of 4G het dan wel doet. Zo kunnen we erachter komen of het probleem in het toestel of in de simkaart zit.

Laat me weten wat je bevindingen zijn, zodat ik aan de hand daarvan weer verder met je mee kan denken!
Beste,

Dank voor de snelle reactie.
Op alle locaties door heel Nederland heb ik geen 4G.
Heb zojuist ook geprobeerd om de sim-kaart in de IPhone van een collega te stoppen en toen kreeg ik wel 4G.

Als ik dus bij de instellingen op mijn telefoon ga kijken bij "network mode" dan kan ik enkel kiezen voor de volgende opties:
- LTE/3G/2G (auto connect)
- 3G/2G (auto connect)
- 3G only
- 2G only

Hier zo naar mijn mening 4G bij moeten staan.
Ook heb ik de juiste APN ingesteld zodat het hier ook niet fout is.
Reputatie 2
Badge
LTE is 4G 🙂

Reageer