Beantwoord

4G tablet go / hotspot super traag

  • 25 januari 2019
  • 10 reacties
  • 411 Bekeken

mijn 4g hotspot is sinds ik deze heb (september 2017) waanzinnig traag. speedtest geeft downloadsnelheid 1.96 mbps aan en upload 5.37 mbps. zie screenshot.

ik heb hier eerder vragen over gesteld, klachten gestuurd, gebeld, maar niets... ik word hier een beetje moedeloos van.

wat kan ik verder doen? het is een twee-jarig abonnement en ik zit hier nog tot september aan vast.

icon

Beste antwoord door tmoesel 26 januari 2019, 11:08

Het zou goed kunnen dat je 4G hotspot meestal in 3G modus werkt, zou passen bij de getallen. In ieder geval gebeurt dat makkelijk op het T-Mobile netwerk. Probeer 4G hotspot vast te zetten op 4G, dus alleen LTE , geen UMTS en geen GSM. Kijk in handleiding hoe dat moet.

In Amsterdam zijn echt wel hogere snelheden te halen.

Zie ook dit bericht b.v.
https://community.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/zakelijk-sim-only-mifirouter-vs-hotspot-op-je-mobiel-308601
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het zou goed kunnen dat je 4G hotspot meestal in 3G modus werkt, zou passen bij de getallen. In ieder geval gebeurt dat makkelijk op het T-Mobile netwerk. Probeer 4G hotspot vast te zetten op 4G, dus alleen LTE , geen UMTS en geen GSM. Kijk in handleiding hoe dat moet.

In Amsterdam zijn echt wel hogere snelheden te halen.

Zie ook dit bericht b.v.
https://community.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/zakelijk-sim-only-mifirouter-vs-hotspot-op-je-mobiel-308601
Het zou goed kunnen dat je 4G hotspot meestal in 3G modus werkt, zou passen bij de getallen. In ieder geval gebeurt dat makkelijk op het T-Mobile netwerk. Probeer 4G hotspot vast te zetten op 4G, dus alleen LTE , geen UMTS en geen GSM. Kijk in handleiding hoe dat moet.

In Amsterdam zijn echt wel hogere snelheden te halen.

Zie ook dit bericht b.v.
https://community.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/zakelijk-sim-only-mifirouter-vs-hotspot-op-je-mobiel-308601


dank voor de reactie. hotspot staat vast op 'alleen 4G/LTE'. en ik zit binnen m'n bundel, dus dat is het ook niet. de trage snelheid is een constante. waar ik ook ben, hoe laat het is, etc... switchen tussen 2.4 en 5 ghz maakt ook geen verschil.
Reputatie 6
Badge +11
Wat voor merk+type apparaat is de 4G hotspot dan?

Anders zou ik de SIMkaart eens in een ander 4G apparaat stoppen en ook e.v.t. enkele kilometers verderop met b.v. www.speedtest.net testen, niet binnenshuis.

En het kan ook aan de laptop o.i.d. liggen. Je kan een laptop via een USB kabel met de hotspot verbinden, dat al geprobeerd?
Wat voor merk+type apparaat is de 4G hotspot dan?

Anders zou ik de SIMkaart eens in een ander 4G apparaat stoppen en ook e.v.t. enkele kilometers verderop met b.v. www.speedtest.net testen, niet binnenshuis.

En het kan ook aan de laptop o.i.d. liggen. Je kan een laptop via een USB kabel met de hotspot verbinden, dat al geprobeerd?


wederom dank voor de reactie. ik gebruik de Huawei E5577C router die bij het abonnement kwam. controleer regelmatig of firmware up to date is etc. helaas geen ander 4G apparaat om mee te testen. ik gebruik de hotspot voor mijn werk op locatie. helaas overal dezelfde teleurstellende resultaten. laptop en andere apparaten lijken niet het probleem; functioneren prima op andere netwerken en ook wanneer ik bijvoorbeeld de hotspot van mijn telefoon gebruik betere resultaten qua snelheid netwerk. en wellicht ten overvloede: indicatie streepjes signaalsterkte volle bak…

ik zal eens kijken of ik een ander 4G apparaat kan lenen, lijkt op basis van jouw reacties op een hardware issue. lees dat de gemiddelde snelheid zo tussen de 10 en 20 mbps zou moeten liggen.
Reputatie 6
Badge +11

Wat voor merk+type apparaat is de 4G hotspot dan?

Anders zou ik de SIMkaart eens in een ander 4G apparaat stoppen en ook e.v.t. enkele kilometers verderop met b.v. www.speedtest.net testen, niet binnenshuis.

En het kan ook aan de laptop o.i.d. liggen. Je kan een laptop via een USB kabel met de hotspot verbinden, dat al geprobeerd?
wederom dank voor de reactie. ik gebruik de Huawei E5577C router die bij het abonnement kwam. controleer regelmatig of firmware up to date is etc. helaas geen ander 4G apparaat om mee te testen. ik gebruik de hotspot voor mijn werk op locatie. helaas overal dezelfde teleurstellende resultaten. laptop en andere apparaten lijken niet het probleem; functioneren prima op andere netwerken en ook wanneer ik bijvoorbeeld de hotspot van mijn telefoon gebruik betere resultaten qua snelheid netwerk. en wellicht ten overvloede: indicatie streepjes signaalsterkte volle bak…

ik zal eens kijken of ik een ander 4G apparaat kan lenen, lijkt op basis van jouw reacties op een hardware issue. lees dat de gemiddelde snelheid zo tussen de 10 en 20 mbps zou moeten liggen.

Ik heb van deze Huawei E5577C op dit forum de afgelopen 2 jaar wel eens vaker eenzelfde soort probleem gezien. Voor zover ik mij herinner was in die gevallen de snelheid ook niet hoger te krijgen. In mijn hoofd heeft dit type daardoor geen goede reputatie meer, maar het kan goed zijn dat er een klein percentage van dit model ergens een probleem heeft. Wat weet ik niet, ik heb meerdere Huawei 4G USB sticks, die halen makkelijk meer dan 10Mbps, ook ver weg van masten.
Misschien kan je een beroep doen op garantie. Een apparaat wat je bij je abo hebt gekocht/gekregen moet wel redelijke 4G snelheden kunnen halen op het beste netwerk, dus minimaal 10% van de max snelheid zou ik zeggen, wat 15Mbps DL of meer is. En niet maar 2Mbps.
Misschien kan je het ding nog een fabrieksreset geven, wellicht helpt dat. De LTE chipset in dit model is al een aantal jaren oud en ik denk dat Huawei er kwa firmware niks meer aan zal doen.


Wat voor merk+type apparaat is de 4G hotspot dan?

Anders zou ik de SIMkaart eens in een ander 4G apparaat stoppen en ook e.v.t. enkele kilometers verderop met b.v. www.speedtest.net testen, niet binnenshuis.

En het kan ook aan de laptop o.i.d. liggen. Je kan een laptop via een USB kabel met de hotspot verbinden, dat al geprobeerd?
wederom dank voor de reactie. ik gebruik de Huawei E5577C router die bij het abonnement kwam. controleer regelmatig of firmware up to date is etc. helaas geen ander 4G apparaat om mee te testen. ik gebruik de hotspot voor mijn werk op locatie. helaas overal dezelfde teleurstellende resultaten. laptop en andere apparaten lijken niet het probleem; functioneren prima op andere netwerken en ook wanneer ik bijvoorbeeld de hotspot van mijn telefoon gebruik betere resultaten qua snelheid netwerk. en wellicht ten overvloede: indicatie streepjes signaalsterkte volle bak…

ik zal eens kijken of ik een ander 4G apparaat kan lenen, lijkt op basis van jouw reacties op een hardware issue. lees dat de gemiddelde snelheid zo tussen de 10 en 20 mbps zou moeten liggen.
Ik heb van deze Huawei E5577C op dit forum de afgelopen 2 jaar wel eens vaker eenzelfde soort probleem gezien. Voor zover ik mij herinner was in die gevallen de snelheid ook niet hoger te krijgen. In mijn hoofd heeft dit type daardoor geen goede reputatie meer, maar het kan goed zijn dat er een klein percentage van dit model ergens een probleem heeft. Wat weet ik niet, ik heb meerdere Huawei 4G USB sticks, die halen makkelijk meer dan 10Mbps, ook ver weg van masten.
Misschien kan je een beroep doen op garantie. Een apparaat wat je bij je abo hebt gekocht/gekregen moet wel redelijke 4G snelheden kunnen halen op het beste netwerk, dus minimaal 10% van de max snelheid zou ik zeggen, wat 15Mbps DL of meer is. En niet maar 2Mbps.
Misschien kan je het ding nog een fabrieksreset geven, wellicht helpt dat. De LTE chipset in dit model is al een aantal jaren oud en ik denk dat Huawei er kwa firmware niks meer aan zal doen.


nogmaals dank. reset ook al meermaals geprobeerd. op basis van bovenstaande zal ik tmobile maar eens vragen me gewoon een nieuw 4G apparaat te sturen. beetje jammer dat de klantenservice me hier niet gewoon eerder op heeft gewezen al die keren dat ik melding maakte van deze traagheid... dank je wel! goed weekend verder.
Reputatie 3
Badge +2
Het op een andere plek zetten van de router kan ook nog een optie zijn. Het blijven natuurlijk mobiele signalen die soms op mindere mate in jouw huis kunnen binnendringen.
Het op een andere plek zetten van de router kan ook nog een optie zijn. Het blijven natuurlijk mobiele signalen die soms op mindere mate in jouw huis kunnen binnendringen.

als gezegd, probleem doet zich overal voor, alle plekken uitgeprobeerd... dank voor het meedenken!
mijn 4g hotspot is sinds ik deze heb (september 2017) waanzinnig traag. speedtest geeft downloadsnelheid 1.96 mbps aan en upload 5.37 mbps. zie screenshot.

ik heb hier eerder vragen over gesteld, klachten gestuurd, gebeld, maar niets... ik word hier een beetje moedeloos van.

wat kan ik verder doen? het is een twee-jarig abonnement en ik zit hier nog tot september aan vast.



zeg... wie bepaalt hier wat het 'beste antwoord' is? wat een onzin! lees even verder... apparaat staat vast op 4G. beste antwoord is, hey, misschien is dat apparaat van huawei dat je bij je abonnement kreeg niet zo goed... wederom geen reactie van de klantenservice!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mnmrl,

Excuses! Wij als moderators markeren soms de goede antwoorden, omdat anders alle topics blijven openstaan. In jouw geval snap ik dat dat niet helemaal de bedoeling was dus ik kom graag even om het hoekje kijken en zal uiteraard het antwoord demarkeren als oplossing.

Wat betreft jouw probleem: ik heb alles even doorgelezen. Is het inderdaad een hardware-matig probleem, dan is het voor mij lastig om daar op afstand direct iets aan te doen. Wat natuurlijk wèl altijd mag, is het toestel laten nakijken via een reparatie, of even langs een T-Shop gaan waarin ze direct met jou mee kunnen kijken en eventueel kunnen testen met een andere simkaart en dergelijke. Mocht er een probleem vastgesteld worden, dan kun je zoals al eerder door iemand werd geopperd, gebruikmaken van de garantie-voorwaarden. 🙂

Reageer