Beantwoord

4g voor mensen met een abo voor lancering 4g netwerk

• 30 november 2013
  • 14 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo, 
Ik heb sinds een half jaar weer een abo van T-mobile. Ik heb daarbij de iphone 5 genomen omdat die klaar is voor het 4g netwerk. 
Nu merkte ik dat het 4g netwerk soms al beschikbaar was en zeker in de stad beschikte ik bijna constant over 4g. Helaas merkte ik dat ik met de speedtest niet hoger kwam als het 3g netwerk. 
Na langs te zijn geweest bij de t-mobile store en aan de telefoon gehangen te hebben met de klantenservice is er voor mij geen mogelijkheid om gebruik te maken van het 4g netwerk. In iedergeval niet van de snelheid verhoging. Dat is natuurlijk erg balen aangezien ze zeggen dat iedereen op het 4g netwerk komt mits je toestel het aankan. Omdat een half jaar geleden nog niet de mogelijkheid was om het 4g in je abo op te nemen, pis ik nu dus naast de pot. Want ik kan mijn abo niet omzetten naar een abo die geschikt is voor de 4g.
Ik hoor dan ook graag de meningen van andere hierover. 
Ik moet namelijk nog 1,5 jaar wachten voordat ik dus de voordelen van snelheid verhoging van het 4g netwerk kan gebruiker. Omdat ik dan pas een nieuw abo kan afsluiten. Ik vind dat belachelijk. Overal wordt geadverteerd met het 4g netwerk en bij t-mobile kan iedereen gratis op het 4g netwerk. Maar het is nu voor mij geen meerwaarde aangezien de snelheid precies hetzelfde is als 3g.
Ik hoor graag jullie mening. Vinden jullie ook niet dat je naar een 4g abo moet kunnen overstappen (wel eenigsinds gelijk aan je huidige abo), zodat je ook de voordelen van het 4g kan gebruiken.

Groeten,

Kim
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 30 november 2013, 22:29

Hallo @Kimvandenberg

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Elk abonnement is geschikt voor 4G. Allen met de bijbehorende snelheden van jouw abonnement.
Jij hebt een Smart Plus 420. Daarbij krijg je 3.6MB/s down en 784KB/s up. Ook met 4G krijg je dit. 

Bij de nieuwe Stel Samen abonnementen krijg je wel een hogere snelheid. 30MB/s à 50MB/s (En hoger).
Deze kon je al sinds het begin van dit jaar aanschaffen. 

Ik zou het ook erg handig vinden dat het kan, maar het is nou eenmaal zo dat het niet kan.. 

Groet Leroy, 
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @Kimvandenberg

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Elk abonnement is geschikt voor 4G. Allen met de bijbehorende snelheden van jouw abonnement.
Jij hebt een Smart Plus 420. Daarbij krijg je 3.6MB/s down en 784KB/s up. Ook met 4G krijg je dit. 

Bij de nieuwe Stel Samen abonnementen krijg je wel een hogere snelheid. 30MB/s à 50MB/s (En hoger).
Deze kon je al sinds het begin van dit jaar aanschaffen. 

Ik zou het ook erg handig vinden dat het kan, maar het is nou eenmaal zo dat het niet kan.. 

Groet Leroy, 
Ben 28 november overgegaan naar het abonnement met 1000 megabyte extra snel maar ik heb de instellingen van de 4g binnen gehad maar blijft op 3g staan waarom is dit?
Reputatie 4
@nuttyprofessor, welkom op het forum!

welke smartphone heb je?
heb je de laatste software?
in welke regio woon je?

als we daar eens even me beginnen zijn we al een eind op weg! 😃
Heb de Smartphone s3
Software latest en
Zit in de regio Noord Brabant
Heb de postcode check gedaan en volgens hun was deze al in half september geactiveerd de 4g bedoel ik
Reputatie 6
Badge +13
Van wat voor soort Galaxy S3 maak je gebruik?

Als je van de GT-I9300 gebruik maakt dan kun je geen gebruik maken van 4G.
Als je van de GT-I9305 gebruik maakt dan kun je wel gebruik maken van 4G.

Heb de 305
Maar geeft geen 4G aan alleen 3g
Reputatie 6
Badge +13
Zou je de exacte postcode willen geven? 

In Noord-Brabant is nog geen 4G beschikbaar. 
4G is pas vanaf 18 november beschikbaar en dan ook nog eens alleen in de grote steden.

Noord-Brabant is later aan de beurt. Stond er niet sept. 2014 bij de postcodecheck?
Ik heb de check gedaan op mijn t-mobile
Welke postcode?
Post code 5151mz
Reputatie 4
pas vanaf september 2014. helaas zal je toch nog even moeten wachten.... 😞
De postcodecheck geeft, zoals storm91, al vermeldt september 2014 aan.

Momenteel is het 4G netwerk bij T-mobile nog in ontwikkeling. 18 november was 4G in /rond de steden Amsterdam, Rotterdam en Utrecht beschikbaar.
Vanaf  nu wordt het 4G netwerk steeds een beetje uitgebreid tot in 2015 iedereen (met een geschikt toestel) op 4G kan.

Reageer