Beantwoord

900 MHZ mist op telefoon, is dat een probleem?

• 6 september 2017
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Ik heb een telefoon gezien die redelijk betaalbaar is met een goede camera (Xiaomi Mi2), enige probleem wat ik ermee heb is dat alleen de volgende frequenties voor 4G beschikbaar zijn: B1/3/7. Dus geen B8 (900 MHz). Betekent dit dat je op sommige locaties geen 4G kunt gebruiken, of alleen dat de verbinding minder goed is?
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 6 september 2017, 11:42

Hoi mavos,

Je geeft inderdaad zelf het antwoord, over het algemeen ga je gewoon bereik hebben, echter op minder goed gedekte plaatsen zul je iets sneller op 3g teruggezet worden (denk hierbij aan diep in een gebouw of natuurgebieden), ik heb 4g sinds 2013 en heb voordat LTE900 werd aangezet weinig hinder ondervonden dat enkel 4g 1800 in de lucht was.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Hoi mavos,

Je geeft inderdaad zelf het antwoord, over het algemeen ga je gewoon bereik hebben, echter op minder goed gedekte plaatsen zul je iets sneller op 3g teruggezet worden (denk hierbij aan diep in een gebouw of natuurgebieden), ik heb 4g sinds 2013 en heb voordat LTE900 werd aangezet weinig hinder ondervonden dat enkel 4g 1800 in de lucht was.
Het is dus niet zo dat in stedelijk gebied 1800MHz masten zijn verdwenen en vervangen door 900MHz masten?
Reputatie 3
Het is dus niet zo dat in stedelijk gebied 1800MHz masten zijn verdwenen en vervangen door 900MHz masten?
Nee die werken juist samen, als je een toestel hebt wat CA ondersteund (4g+) wordt het bereik zelfs in veel gevallen beter. Het 1800MHz netwerk is de basis, dit zal zolang 4G actief blijft functioneel blijven 🙂

Reageer