Beantwoord

Afgelopen 2 dagen geen service

Goedenavond,

Ik heb sinds ruim een weekje een T-Mobile abonnement. Tot gister geen problemen gehad. Vanuit het niet had ik op meerdere plekken geen service. Terwijl ik die 5 min ervoor op dezelfde plek wel de hele tijd had. Op de dekkingskaart staan deze punten aangekaart als plekken waar je uitstekende verbinding zou moeten hebben. Ik heb mijn netwerkinstellingen al hersteld en meerdere keren mijn telefoon uitgezet of in vliegtuigstand gezet.

Toch wel vervelend als je opeens meerdere keren totaal onbereikbaar bent..

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
icon

Beste antwoord door MichelD4 6 mei 2016, 23:23

Beste Dannae,

Ik krijg sterk het vermoeden, dat het probleem bij je toestel zelf ligt.
Aangezien je wel goed bereik had (met je simkaart) in het andere toestel.

Waarschijnlijk ligt het aan de ingebouwde antenne, waarmee je het signaal van T-Mobile ontvangt.
Het kan zijn, dat je jouw toestel per ongeluk ergens tegenaan is gekomen, waardoor er iets los is gekomen in het toestel zelf.
Op het enne moment heb je goed bereik en kun je alles met het toestel, maar op het andere moment valt het signaal helemaal weg.

Ik adviseer je om jouw toestel even te laten nakijken in een T-Mobile Shop, om na te kunnen gaan of het daadwerkelijk aan de ingebouwde antenne ligt, of mogelijk aan iets anders.
De kans dat het aan de simkaart zelf ligt, acht ik vrij klein, aangezien je dan ook problemen had moeten ondervinden in het andere toestel.
Bekijk origineel

10 reacties

Ik lees net dat het ook met het bijwerken van de aanbiedersinstellingen te maken heeft. Ik heb deze inderdaad voorbij zien komen maar toen weggedrukt. Ik kan die melding nu alleen nergens meer terug vinden.. Haha. Iemand daar een idee voor?
Reputatie 4
Badge +7
Misschien kun je hier iets mee: Toestelhulp | T-Mobile
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp
Reputatie 7
Badge +9
Die melding gaat over de APN gegevens voor de internet verbinding. Die kunnen op moderne toestellen niet meer autpmatisch worden ingesteld, maar dat bericht zit nog in het systeem voor die enkeling met een classic phone. Als je voor de problemen gewoon kon internetten via mobiele data, kun je die melding nergeren.

Die melding heeft niets te maken met het netwerksignaal.

Het is natuurlijk mogelijk dat je een defecte SIM hebt (in een oplage van miljoenen SIMkaarten kan er altijd wat mis gaan). Heb je de mogelijkheid je SIM in een ander toestel te testen?

Kun je even controleren of op die locaties toevallig storingen of werkzaamheden zijn?
Hi ShadowLea,

Ik heb mijn simkaart in een ander toestel geplaatst, daar de aanbiedersinstellingen ook gelijk bijgewerkt (die pop up kreeg ik namelijk gelijk) en toen had ik op dat toestel gewoon netwerkverbinding.

Wanneer ik de sim weer in m'n eigen toestel plaatste had ik gelijk weer geen service..

Ook zijn er geen storingen en werkzaamheden hier bezig, hij zou het in principe (net als in dat andere toestel) gewoon moeten doen..

Maar dat doet ie dus niet, helaas. Ligt dan toch aan mijn toestel? Maar hij ziet de simkaart wel, moet hem wel ontgrendelen..
Reputatie 3
Beste Dannae,

Ik krijg sterk het vermoeden, dat het probleem bij je toestel zelf ligt.
Aangezien je wel goed bereik had (met je simkaart) in het andere toestel.

Waarschijnlijk ligt het aan de ingebouwde antenne, waarmee je het signaal van T-Mobile ontvangt.
Het kan zijn, dat je jouw toestel per ongeluk ergens tegenaan is gekomen, waardoor er iets los is gekomen in het toestel zelf.
Op het enne moment heb je goed bereik en kun je alles met het toestel, maar op het andere moment valt het signaal helemaal weg.

Ik adviseer je om jouw toestel even te laten nakijken in een T-Mobile Shop, om na te kunnen gaan of het daadwerkelijk aan de ingebouwde antenne ligt, of mogelijk aan iets anders.
De kans dat het aan de simkaart zelf ligt, acht ik vrij klein, aangezien je dan ook problemen had moeten ondervinden in het andere toestel.
Reputatie 6
Voordat je je toestel wegbrengt kun je nog eerst nakijken of alle pinnetjes van je simkaarthouder goed omhoog staan.

Wanneer je de simkaart verwijderd zie je 4 kleine pinnetjes zitten. Het kan zijn dat één van deze niet goed contact maakt. Ze dienen alle vier omhoog te staan en dus niet omlaag gebogen. Wanneer één van de pinnetjes omlaag staat, kan de sim geen goede verbinding maken.

Probeer, VOORZICHTIG en met BELEID, het pinnetje met een kleine schroevendraaier of tandenstoker terug naar boven te duwen (vaak maar een kwestie van 1 a 2 millimeter.

Wanneer dit niet het geval is of niet helpt, dan moet je inderdaad verder kijken. Wellicht biedt een fabrieksreset ook wel een oplossing, maar dit zou ik pas als laatste overwegen.

Let us know!
Bedankt allemaal, ik ga zo even naar de tmobile shop. Zal laten weten wat daar uit komt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dannae,

Welkom op ons Forum en bij de T-Mobile familie.

Leuk om te zien dat je meteen gebruik maakt van het forum en dat iedereen zo met je meedenkt. Ik zie dat je gister bij een T-Mobile shop bent geweest en dat je nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Is je probleem opgelost met de nieuwe simkaart? Hebben mijn collega's ook naar het toestel gekeken?

Laat ons weten of het is opgelost.

PS: zou je jezelf willen voorstellen in het voorsteltopic? We zijn benieuwd naar wie je bent! 🙂
Dag Hajar,

Dat klopt. Ze hebben naar het toestel gekeken en een paar dingen geprobeerd. Daarna werd mij verteld dat het waarschijnlijk toch aan het toestel ligt en de "antenne". Dus heb morgen een afspraak bij een Apple store. Hopelijk kunnen die het probleem oplossen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dannae,

Laat je ons weten hoe het afloopt bij Apple? Ik hoop dat je snel gebruik kunt maken van je nieuwe toestel! 🙂

Reageer